Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddokweeksetje vraagske

paddokweeksetje vraagske

25 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
tuscaniLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het setje heeft nu s'nachts geslapen bij 14-17graden, denk je dat dit de groei van het setje zou verhinderd hebben? Nu staan ze s'nachts ook op een lekker warme plaats.
Er staat een klein beetje water in de zak, moet ik nu nog water sproeien op de set?
grtz
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het kan dat het een paar dagen langer zal duren eer ze er door komen maar verder zou dit geen problemen mogen geven.

Ik zou geen water meer op de set verstuiven als je al water in de zak gedaan hebt. Tenzij dat er echt geen condens staat op de binnenkant van de zak maar dat zou mij verwonderen.
t
tuscaniLid
01-01-2024, 00:00
#3
iepse,
ik heb zondag een paddokweeksetje gekocht. Bij de heksenketel in Sluis. Ik kwam thuis ik trek die doos open, en er zat geen handleiding in, deju. Ik kijk op internet en zo begin ik er aan.
Zondagavond laten soaken (12u), maandagmorgen laten uitdruipen. Dekseltje aan de kant, bakje in de bijgeleverde zak met filters gedaan, beetje water in de zak en paperclips der aan.
Het setje staat 13 tot 14u per dag in het daglicht en overdag 21-24graden, en s'nachts 14-17graden. En in de zak zie ik een lichte beneveling. Nu vraag ik mij af wanneer ga ik iets zien groeien (in de set é :tongueout:).
En staat mijn setje in goede omstandighedn.
Kan iemand mij helpen of moet ik een paar foto's plaatsen.

groeten
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
14-17 graden is veel te koud het moet altijd rond de 21-22 graden zijn. Normaal gezien gemiddeld tussen de 10 en 14 dagen beginnen ze door te komen en dan duurt het nog een goede week eer ze oogstklaar zijn. Succes!
t
tuscaniLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
14-17 graden is veel te koud het moet altijd rond de 21-22 graden zijn. Normaal gezien gemiddeld tussen de 10 en 14 dagen beginnen ze door te komen en dan duurt het nog een goede week eer ze oogstklaar zijn. Succes!
Klik om te vergroten...

owkej s'nachts ook de verwarming laten aan liggen hé :tongueout:, alles vo de stoeltjes hé.
thanks vo de raad.
A
AntowLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik raad je wel aan om tege de wand van de zak te sproeien om de 2 - 3 dagen, niet op het kitje zelf.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op de kweekset zelf is normaal gezien ook niet erg, tenzij je er echt water op zou gieten dan wordt het mycelium beschadigd...
A
AntowLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja, lichtjes dan... Als je u spuiter op mist-modus zet :)

verder mag er ook niet zo veel water op staan dat het bakje overloopt, het moet gewoon goed vochtig zijn ^^ . Ik heb het op de harde manier en met veel enthousiasme ondervonde .. Overdaad Schaadt !!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Antow zei:
ja, lichtjes dan... Als je u spuiter op mist-modus zet :)

verder mag er ook niet zo veel water op staan dat het bakje overloopt, het moet gewoon goed vochtig zijn ^^ . Ik heb het op de harde manier en met veel enthousiasme ondervonde .. Overdaad Schaadt !!
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad ik heb het ook mogen ondervinden. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo een goed idee om water in de zak te gieten... Als je lang genoeg gesoaked hebt en al dan niet wat water bij verstuift is de vochtigheidsgraad meestal wel hoog genoeg!
t
tuscaniLid
01-01-2024, 00:00
#10
yo thanks,
Nu maar hopen dat ze vlug uitkomen, elke dag staan de vriendin en ik vol bewondering te kijkn naar het setje, hopende op veel op stoeltjes :grin:.
Dat ik maar vlug de eerste pins zie te voorschijn komen. Nujah geduld is een schoone kunst hé.
Trouwens hoe oogst je de stoeltjes het best? En drogen?
En dan trriiiiippppennn. :hearteyes:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gewoon je paddestoelen onderaan de steel vastpakken en ze met een draaibeweging plukken.

Ik droog ze altijd in een kartonnen doos met veel keukenrol onder de paddestoelen en er op, elke dag verversen en na een paar dagen zijn ze knisperdroog!
t
tuscaniLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu vanavond rond 21u zag ik allemaal (stuk of 20) kleine wit-bruin bollekes in mijn setje, zou dit het begin zijn van plezier of is dit eerder schimmel? Ik heb de zak eens open gedaan en ik rook een lekkere champignon geur :grin: .
t
tuscaniLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die "bollekes" zijn nu beetje gegroeid, nie super veel. Maar der zijn der lik zoveel ik tel ongeveer 23 bollekes. Mss tegen vanavond weer verandering. Hou jullie op de hoogte.
groeten
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
tuscani zei:
Die "bollekes" zijn nu beetje gegroeid, nie super veel. Maar der zijn der lik zoveel ik tel ongeveer 23 bollekes. Mss tegen vanavond weer verandering. Hou jullie op de hoogte.
groeten
Klik om te vergroten...

En is dat dan een probleem dat er zoveel zijn?? :) Dit is normaal bij de eerste flush dat er zo veel zijn er zullen er waarschijnlijk nog meer bijkomen, bij latere flushes komen er meestal minder in aantal maar worden ze wel een stuk groter en zwaarder!
A
AntowLid
01-01-2024, 00:00
#15
het is toch pas voor over +/- 2 weke :d
welke heb je ?
t
tuscaniLid
01-01-2024, 00:00
#16
Antow zei:
het is toch pas voor over +/- 2 weke :d
welke heb je ?
Klik om te vergroten...

magic mushrooms thai psilocybe cubenis all in one growkit
sta der op het doosje
t
tuscaniLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wihhiiiii vanmorgen waren de eerste pins zichtbaar.
Nu vanavond telt de vriendin er 12, en sommige zijn ongeveer 1cm.
Moet ik iets speciaals doen nu ze beginnen te groeien, bv nu en dan zuurstof geven of water sproeien.

Nu maar wachten tot de oogst hé.

grtz
t
tuscaniLid
01-01-2024, 00:00
#18
KoxBox zei:
tuscani zei:
Die "bollekes" zijn nu beetje gegroeid, nie super veel. Maar der zijn der lik zoveel ik tel ongeveer 23 bollekes. Mss tegen vanavond weer verandering. Hou jullie op de hoogte.
groeten
Klik om te vergroten...

En is dat dan een probleem dat er zoveel zijn?? :) Dit is normaal bij de eerste flush dat er zo veel zijn er zullen er waarschijnlijk nog meer bijkomen, bij latere flushes komen er meestal minder in aantal maar worden ze wel een stuk groter en zwaarder!
Klik om te vergroten...

neen dat is totaal geen probleem :tongueout: zeker nie :grin:
Nee maar ik dacht omdat ikr er nu vanavond nog meer zag, dat het geen paddestoeltjes waren.
Ze zijn met inmens veel :grin:
We zullen wel zien of het stoeltjes zijn hé.
Ik zal vanavond nog een foto plaatsen, zodat jullie eens kunnen kijken hé.
groeten
t
tuscaniLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zal geen foto plaatsen, het beeld is niet mooi. (door de zak kun je geen mooie foto's trekken hé)

grtz
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#20
De bolletjes waar je het over hebt zijn witte pluizige bolletjes neem ik aan? Dan zijn het de schimmeldraden waar je pins over een dag of 5 uit zullen verschijnen.

Over hoeveelheid moet je je geen zorgen maken, als je minder paddo's hebt groeien ze groter dus dat compenseert dus meteen een beetje in de hoeveelheid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."