Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe hoog worden de Dames?

Hoe hoog worden de Dames?

35 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dus ze staan nu 2,5 weken op 12/12? De meeste soorten stoppen zo'n 2 weken na de eerste bloeiverschijnselen met groeien, dus als het goed is zouden ze nu wel zo'n beetje uitgegroeid zijn.

Succes nog.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#2
oke, is goed. Ik gaf ook maar een noodoplossing he :)
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi,,
Ben nieuw op deze site en al goed alle info aan het lezen.
Ik heb meteen eigenlijk een vraag.hoe groot worden de plantjes on der 2 x 600 watt en 50 stuks?
Heb ze hier op 4 dagen 18/6 gehad en toen op 12/12..staan in potten.
Maar de dames hebben der zin in,,,2.5 week naar de tijd wissel zijn ze al 1 meter hoog!!!
Hoop dan ook niet dat ze verder omhoog gaan ,anders zit ik goed in de problemen
Een afwachtende jan groet jullie
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op welke afstand hangen je lampen? Als die te ver van je planten af hangen dan schieten ze ook de hoogte in.
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank voor de info...
Hoop dat het zo is..heb der al wel veel bloem vorming in..
De lampen staan op 60 cm van de dames.
De eerst 2 dagen op plusminus op een meter en toen elke dag de lampie'snaar beneden gedaan,
wel weer ook elke dag weer een paar schakels omhoog gedaan,,dus in de bloei getrokken??
geef om de dag water en ben net met voeding begonnen,
Jullie horen van me,,
Een groet,,jan :wave:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iets in de zin van beter 2 keer zeggen dan geen keer?? :P
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een meter is veel te hoog. Als je 400watt hebt hangen dan kunnen ze op 40cm. Soms wel 30 als je goede afzuiging hebt. Bij 600watt zou ik iets meer afstand hanteren, tussen de 40 en 50. Let wel op dat je blaadjes niet gaan krullen en dat de temp bij de toppen niet te hoog word.

Wat er gebeurt als de lamp er te ver vanaf hangt is dat de plant de hoogte in schiet ipv compact blijft. De afstand tussen de internodes word groter en dus krijg je allemaal kleinere topjes ipv een grote compacte hoofdtop.
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#8
oke,,dat gevoel had ik zelf ook wel al een beetje,
maar waar ik nu tegen aanloop...kan haast niet verder met de bulpen omhoog,,
oke de dames zien der verder goed uit,,veek kleine uitloopers en de temp is goed in de hand te houden
met donker,,20 en dacht 27,,
tja,,,we zien het wel,,p/s alles ziet der anders goed uit,bedoel,,mooi groen en geen krullende bladen,,tja lange stelen in mijn ogen
Gaat dat ten koste van de opbrengst denken jullie???
zoja ,,kan ik der nog wat aan doen dan????
Jan groet jullie weer. :wave:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat je kan doen als ze door blijven groeien is ze iets naar beneden buigen met draadjes. Plus dat er dan meer van je toppen belicht word.

Want het probleem van die lange planten is dat je boven in een kleiner topje over houd, maar van die top moet je het wel hebben want daar komt het licht. Onder in niet. Het gaat bij binnenkweek voornamelijk om de bovenste toppen. En die wil je dus zo dik en vet krijgen als maar kan. Met lange sprieten gaat je dat niet lukken.

Kweek je altijd met stekken? Volgende keer minder lang laten voor groeien. Jij doet ze op 18/6, maar je kunt ze ook op 20/4 doen. En dan maar 2 dagen, hoog uit 3. Zodra ze langer zijn dan 20cm moeten ze gelijk op 12/12.

De ideale hoogte waar je op uit wil komen als de groei er helemaal uit is, is 60 cm. En het is dus belangrijk vooral wanneer ze nog groeien die lamp er zo dicht mogelijk op te zetten. Dat kan dus ook betekenen dat je elke dag die lamp moet chekken of die weer een klein stukje omhoog moet of dat ie misschien wel nog dichter er op kan.

En je zei dat je nu pas begint met voeding. Maar mijn advies is meteen vanaf het moment dat je ze in je hok heb staan wortel stimu, groei booster, en weet ik het wat allemaal meer. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Van welk merk heb jij je voeding? En als aanrader zou ik sowieso in week 3 van de bloei beginnen met pk 13/14 mee geven. Heb je een kweek schema?
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Weer dank voor de reactie's en tips natuurlijk
Tja,,,voeding heb ik van canna,,en pk13/14 al in huis,,maar las op het netje dat je dat pas in de 4/5 week bloei mee moet geven,,
Voor de rest gef ik dus nu om de 2 dagen lauw water,,2x 10 l,,met 40ml voeding per 10l
Wat de optie betreft om de dames wat uitelkaar te zetten,,ben der meteen mee begonnen
Heb de grooste dames alvast maar gestut met een stokje,,denk dat ik der door het blad groei niet meer zo goed bij kan,,vandaar.
Voor de rest heb ik geen schema,,wat ik in gedachten had,,dus gewoon met elke waterbeurt de voeding en in de 4de week bloei de pk,,
De laatse week alleen water,,en dan 3 kg er afhalen.. :beer:
Ik hou jullie verder op de hoogte,,
Een groet..
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#11
wat voor soort is het eigenlijk?? kon ik zo snel niet terug vinden in je post..
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#12
oeps..is door de verkoper niet verteld... :confused:
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#13
DrippTone zei:
Die lampen hebben er veel te ver vandaan gehangen. Wat een sprieten.
Klik om te vergroten...
wwer een nutteloze info van je,,,
het gaat er nu om,,wat nu.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#14
....het is namelijk zo dat bv bubbles altijd wat kleiner blijft ten opzichte van bv een haze soort,
als je het wat beter in je vingers krijgt kun je dit opvangen door wat langer of in jouw geval juist korter voor te groeien(18/6)...
toen ik nog kweekte en ik kreeg haze stekken,zette ik ze meteen op 12 uur,gewone witte soortjes bv white widow of powerplant gaf ik meestal 4 of 5 dagen...max.
en wat al eerder naar voren kwam in eerdere posts...lampen niet te hoog hangen.
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#15
oke..hoe post ik hier foto's?
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Het moet wel overkomen hè :wink:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#17
janneman3 zei:
oke..hoe post ik hier foto's?
Klik om te vergroten...

Naar iets dergelijks als Photobucket.com of waar je je foto's kan uploaden. Account aan maken, foto uploaden. Link hier posten tussen deze tekens [ img][/img]
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#18
test
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zie hierboven. :P
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#20
w

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."