Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe hoog worden de Dames?

Hoe hoog worden de Dames?

35 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
l
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#2
mmmm hier moet ik nog ff mee stoeien om een normale foto te plaatsen,,
komt goed..Jan,
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmm ja ze zijn wel een beetje gestrekt maar valt op zich wel mee, ze zien er niet slecht uit ofzo. Ik zou wel je muren nog ff bedekken met reflecterend wit zeil, is veel lichtverlies met zo'n witte muur.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#4
lijkt wel op haze..lange dunne planten...
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die lampen hebben er veel te ver vandaan gehangen. Wat een sprieten.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
janneman3 zei:
Weer een nutteloze info van je.
Klik om te vergroten...

He jij komt hier vragen om hulp, ik heb al een tip gegeven wat je kan doen. En verder ben je gewoon fucked als je lampen niet hoger kunnen en ze blijven nog iets door groeien.

Wat je ook kan doen is ze 24 uur in het donker houden, of even op de tocht laten staan zodat ze in de stres schieten. De groei stopt dan meteen, alleen de bloei ook. En het duurt dan wel weer een dikke week voordat ze verder gaan bloeien, dus dan duurt je kweek langer, meer kosten. Maar als het goed is groeien ze dan niet meer verder. Al is dit niet een oplossing waar ik voor zou kiezen.

Je bent in je 2e week bloei? Dan is het eigenlijk al te laat om te toppen, maar misschien kun je dat proberen. Dan trekken die andere toppen wat aan, en als je dan je lamp dicht er op hangt moet dat nog goed komen.
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#7
hee ,,toppers.
Was niet verkerd van me,,bedoel de reactie..
weet..tis mijn erst kweek en alle info is goed..
mar ik kan nu nog niet veel meer omhoog,,heb de dames uitelkaar gezet en de lamp maar weer omhoog gedaan
Nogmaals,,is niet verkeerd van me,,maar als iemand komt met de mededeling ,,ze zijn te sprietig en zo,,,tja daar kan ik op dit moment niets meer mee..
nogmaals,,niet verkeerd bedoelt


jan
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je moet je niet zo druk maken :wink: Laat het gewoon z'n gang gaan, en mocht je uiteindelijk toch echt ruimte tekort hebben lijkt mij de beste optie, zoals Dripp al zei, de takken buigen. De toppen groeien vanzelf weer naar het licht toe en de onderste delen van de planten krijgen meteen ook meer licht. Komt wel goed.
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#9
janneman3 zei:
wwer een nutteloze info van je,,,
Klik om te vergroten...
Lol, di mens reageert dan hier direct voor u en dan deze opmerking??
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#10
dank voor der reactie..
Moet ik ze nu nog gaan buigen bedoel je??
De steel is al vrij dik en ben ze al met een stok een beetje aan het stutten
Als ik ze nu buig,gaan ze niet breken dan? en wat bedoel je met iets in de muur slaan?
Ik heb ze al wel zoveelmogelijk uitelkaar gezet,,de grootste dames minder onder de lampen,
Dus het licht komt wel weer goed naar beneden..
Zie nu wel heel veel van de bloemeen komen,,,tja,,afwachet..
De temp..met lampen aan is,,26 en uit nu 20..lucht vocht,,30%
Een groet,,Jan.
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deep Blue zei:
janneman3 zei:
wwer een nutteloze info van je,,,
Klik om te vergroten...
Lol, di mens reageert dan hier direct voor u en dan deze opmerking??
Klik om te vergroten...

hij heeft zijn excuses al gemaakt, zo is t goed...

Wat betreft je hoogte, doe wat sjeik en dripp zeggen. En neem de volgende keer anders voor de zekerheid een indica, die groeien wat meer in de rondte, en blijven dus wat lager.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het lijkt erop dat je plaats genoeg hebt, dus, simpel:

Enkele vijzen in de muren en buigen die shit!

Volgende keer top je netjes en dan komen ze nooit zo hoog.

Lampen er kort op, en hopen dat de groei er tegen nu uit is en de bloei begint, dan nemen ze amper nog toe in hoogte.

Succes met buigen!
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#13
50 onder 2 x 600 watt vind wel veel ik deed er 9 onder 1 600 watt met 11 literpotjes
volgende keer meschien ook leuk idee om je plantgen te toppen zo krijg je meer hooftoppen en beter licht plant verhouding

:stoned:
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Weer dank voor de reactie,,
En dat ik wat verkeerd overkwam,laten we nu maar rusten :confused: tis uit de wereld hoop ik.
Tja,,wat ik al vertelde het is mijn eerst kweek en dus onwennig en nerveus,,hoop dat jullie dat een beetje kunnen begrijpen.
Ben der net weer geweest en ze gaan in mijn ogen best goed,,blad is mooi groen en geen krullende bladeren,heb de lampen op 40cm van de dames gezet en de grootste dames iest onder de lampen weggehaald
In mijn ogen veel bloemvorming,,,( dat worden allemaal topie's of moeten ze naar elkaar toe groeien??bedoel de bloemmetjes die dicht bij elkaar groeien.)
Voor de rest gaat het dus goed,,morgen doe ik bij de water beurt de pk,,vind wel dat wanneer je in potten kweekt,,(die van mij zijn 20cm bij 20 cm,dus geen idee hoeveel liter,,maar met teelaarde van de sjop die erbu=ij vertelde dat ik pas in de 4de week voeding moest geven,maar dat advies heb ik na het lezen op dit forum in de wind geslagen,,,,)een beetje kan schuiven.
Mmm de wanden heb ik wit gekalkd,,dat was niet goed? had beter dus die plastic gedoe kunnen doen..tja weer een tip!!!
We wachten maar weer af....
nog een x aantal weken te gaan en we zien het wel,,
Ieder nog een goed weekend en tot de volgende update....jan
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik bedoel, ( hoe ik het doe)

is bijvoorbeeld een vijs de muur in draaien, en aan die vijs een touw binden van vijs naar plant.

En neen, niet breken! Maar langzaam buigen, elke dag ietsje meer :)

Ik heb het even gepaint voor je :P



1=vijs
2= de gebogen plant met aanvaardbare hoogte.
3= touw van vijs rond plant
4= ongebogen, te hoge plant

En zo kan je geleidelijk aan toch best veel afbuigen. plus zo krijgen de onderste toppen meer licht :wink:

succes
j
janneman3Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi..
Ik heb de dames vastgezet met een stokje en zodoende een beetje uitelkaar gezet..
de optie om het met een dradje te toen was ook goed,maar probeer het op deze mannier,,wik niet eigenwijs overkomen,maar nu kan ik der makkelijker bij om water /voeding te geven
Ze gaan in mijn ogen goed,,veel blloementjes,afwachten dus maar wer,,
Wacht nog een week en zal dan foto's plaatsen..
P/s..heb hier een beperking,en zal soms niet zo goed kunnen typen
Een groet,jan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."