Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's in mushbag kweken

Paddo's in mushbag kweken

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier is hij wat ingezoomd, heb je een idee wat dit is?

Ik heb besloten ze morgen te plukken, dus ik zal dan nog wat foto's plaatsen.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben een aantal weken terug begonnen met paddo kweek (dit is mijn tweede keer, vorige keer had ik een kweekset).

Dit keer heb ik Golden Teacher sporen, een Liquid Culture Vial en 3 mushbags gekocht. Ik heb minder dan 1 ml sporen in de culture vial gespoten en de rest (iets meer dan 4ml) in een van de mushbags. Een week later was de liquid culture vial gevuld met witte schimmel. (Het waren een beetje stukjes omdat ik niet zo vaak geschud had in het begin). Deze heb ik in de andere twee bags gespoten.

Ik ben nu een paar weken verder, in het begin heb ik veel gekneed en geschud met de bags, om het Myc zo goed mogelijk te verspreiden. Zie het resultaat hier op de foto.

Ik neem aan dat deze nu klaar zijn om vermiculiet erop te krijgen? Van wat ik eerder heb gelezen is dat het vochtig maar niet nat moet zijn. Maar hoe dik moet de laag ongeveer zijn? Is 1cm voldoende (volgens mij is dat wat in mijn kweekset had als ik het goed herinner)?
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik iets minder dan een maand geleden per bag ongeveer 1/3 liter vochtig vermuciliet verspreid.

Na een week begon de eerste schimmelvorming op het vermiculiet, na ongeveer twee en een halve week waren de eerste pins zichtbaar.

De pins lijken nu echter niet verder te groeten, 1 bag zit nu vol met pins (aborts?) en de andere heeft nu 3 paddo's van ongeveer 6 cm groot. Waarvan de grootste zijn hoed nu volledig open heeft staan, de andere gaat net open, en de laatste is nog volledig dicht.

Mijn vraag is, zijn deze pins allemaal aborts? En wat moet ik doen, alle pins ook plukken?
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#4
zelfde vraag voor de tweede bag

Wat mij hier ook opvalt is dat de paddo ongeveer linksbovenin op de foto, ringen op de stam heeft. Wat is dit?
p
paddofielLid
01-01-2024, 00:00
#5
hier heb ik nou ook last van, en ze groeien daardoor ook heel traag
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#6
zelfde vraag voor de tweede bag
Wat mij hier ook opvalt is dat de paddo ongeveer linksbovenin op de foto, ringen op de stam heeft. Wat is dit?
Klik om te vergroten...

kan je een foto uploaden die wat ingezoomd is ?
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die zien er raar uit, groeien ze niet nog meer?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lijkt net of dat ze uitdrogen op de een of andere manier. O___o
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#9
Iemand op shroomery heeft mij verteld dat deze schilfers/cirkels bij bijvoorbeeld de vliegenzwam ook veel voorkomen, na wat foto's daarvan te vinden viel het me op dat volwassen vliegenzwammen inderdaad vaak ringen op de stam hebben.

Ook heeft hij mij verteld dat pins soms vertraagd groeien, en dat ze dan na een tijdje ineens de lucht in schieten. Heeft iemand hier ervaring mee?
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#10
Even een update hier,

Ik heb de paddo's geplukt. Uit de 2 bags samen heb ik zo'n 90g vers geoogst. Ik ga de aborts deze week proberen, ik heb gelezen dat aborts veel potenter zijn dan grote paddo's.

Wat betreft de vreemde paddo's. Het is me bij het plukken opgevallen dat de grond nog erg vochtig was. Ook hadden de grote paddo's mycelium op de stam tot 1cm onder de hoed dus ik ga er een beetje vanuit dat er teveel (lucht)vochtigheid is geweest. Ik heb een kleine hoeveelheid nieuw vocht over de set gesprayed. Ik geef de paddo's nu een aantal maal per dag extra frisse (droge) lucht, net zolang tot er niet meer zoveel vocht meer op de rand van de zak zit.

Hopelijk gaat de volgende oogst beter, time will tell.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is nu 9 dagen sinds ik ze heb geplukt. Na 4 dagen zag ik de eerste pins al. Het afgelopen weekeinde ben ik niet thuis geweest en toen ik terug kwam.

De situatie in de kweekzakken is nu vergelijkbaar met de foto's die ik eerder heb geplaatst. Veel pins, maar geen enkele die groter dan 1,5cm is.

Wederom hebben sommige pins last van ringen, nu zien ze er meer uit dan schilfertjes als je vorige keer. (Zie foto).

Wat is het probleem? Ik heb de mushsbags niet gesoaked, ik heb er een kleine hoeveelheid water overheen gespoten om het vermiculiet vochtig te maken. (Mijn vorige vermoeden was dat de luchtvochtigheid te hoog was geweest).
Ik denk nu dat er misschien te weinig vocht in de bodem (de beschimmelde rogge) onder het vermiculiet zit. Alsof de paddo's als ze groter worden teveel kracht moeten gebruiken om het water omhoog te zuigen. Klinkt dat plausibel?
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat ik uiteindelijk heb gedaan is de aborts (dat zijn dus de pins die gestopt zijn met groeien) plukken voordat ze gaan rotten (daar ben ik op shroomery voor gewaarschuwd). Als je er een of meerdere paddo's bij hebt zitten die wel gewoon groeien, dan pluk je de aborts ook gewoon. Anders pluk je de aborts ongeveer 6-10 dagen nadat je de eerste pins hebt gezien (of wanneer je ze niet meer ziet groeien).

Kweek jij in een mushbag, of heb je een kweeksetje (of nog iets anders)?
Ik heb uiteindelijk toch nog een redelijke oogst gehad. Omdat het gewoon zo veel aborts zijn. Ook zijn de aborts potenter dan grote paddo's. Je hebt 1/3 minder nodig om net zo hard te trippen. Dus als je normaal 3g droog neemt. Is 2g aborts voldoende, ik kan bevestigen dat je van 2.3g droog echt heel hard gaat trippen. (Normaal neem ik 3,5g).
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#13
de mushbags zien er goed uit. :hearteyes: en ja 1 a 2 cm is voldoende.
succes ermee

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."