Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's groeien scheef!!

Paddo's groeien scheef!!

35 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HUSTL4RLid
01-01-2024, 00:00
#1
KoxBox zei:
HUSTL4R zei:
De hoeveelheid hoe kan je dat het beste verdelen? In "natte" porties, of in droge en hoeveel?
Klik om te vergroten...

Als je een goede weegschaal hebt kan je ze droog verdelen, zo niet nat.
Ik zou beginnen met 2g droog (dus 20g nat), omdat zelfkweek op de één of andere manier sterker zijn dan die vroeger in de shop.
En het is altijd verstandig om je oogst eerst te verkennen, de ene oogst kan al wat potenter zijn dan de ander. Als je met 2g begint zou het wel goed moeten gaan, als het te mild is kan je de volgende keer altijd wat meer nemen.

Edit: Heb je al veel trip ervaring?
Klik om te vergroten...

Ik heb wel ervaring met het trippen, flashen enz...
Mor ben er al lang mee gestopt!! Ik wou het gewoon is kweken om die ervaring te hebben gehad! Het is voor vrienden van mij die er veel ervaring mee hebben mor niet met "verse".
Ik vraag het liever omdak weet dat het geen "kinderspel" is en weet ook de risico's. Ik wil niemand een "bad trip" geven omdat ik zo dom ben geweest om teveel mee te geven ofzo! Ik weet dat er veel op internet over staat, mor dit forum dient echt voor zo'n vragen dus ik stel ze liever zo! Ik heb een 56Gr natte liggen nu... dus dat is een 5,6 droog?
Ik ge ervan uit dat de natte minder hard zijn dan droog? En dat je ze droog lang kan bewaren!
Ik vind het leuk om te zien hoe men vrienden het nuttigen en ik ben de nuchtere erbij! Je weet nooit eh!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
I undersnap you:)

Persoonlijk denk ik dat enkele uren soaken al voldoende moet zijn.
Er word na 4/5 uur denk ik echt niet nog meer water opgenomen.

Ik mis echter het geld om hiermee te experimenteren en de ervaring om dit te kunnen bekrachtigen.
Klik om te vergroten...

Wat ik wel al vaak heb gelezen/gehoord, is dat je alleen de eerste keer 12u moet soaken. Om hem te "activeren".
Na dat hij flushes heeft gegeven zou naar het schijnt zoals jij zegt 4/5u voldoende moeten zijn.
Maar ik heb hier zelf ook geen ervaring mee, maar ik denk wel dat het mogelijk moet zijn.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Soms word de 1e keer wel 24 uur aanbevolen.

Ach ja, gewoon doen wat er in je handleiding staat. Kun je als het niet lukt altijd terug waar je hem gekocht hebt. Ik kreeg gewoon een nieuwe:)

4 maanden nadat ik hem gekocht had, zonder bon, zonder bewijs.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
PepTalk zei:
Soms word de 1e keer wel 24 uur aanbevolen.

Ach ja, gewoon doen wat er in je handleiding staat. Kun je als het niet lukt altijd terug waar je hem gekocht hebt. Ik kreeg gewoon een nieuwe:)

4 maanden nadat ik hem gekocht had, zonder bon, zonder bewijs.
Klik om te vergroten...

Same here! Ik was ook verbaasd, maarja Azarius staat natuurlijk wel voor kwaliteit en service natuurlijk! :hearteyes:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Had hem bij de high life in Goes:)

Van Azarius verbaasd het me toch ook wel hoor.
Maar idd erg goede service! Toch merk je daarin het verschil met de echte commerciële wereld.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
PepTalk zei:
Had hem bij de high life in Goes:)

Van Azarius verbaasd het me toch ook wel hoor.
Maar idd erg goede service! Toch merk je daarin het verschil met de echte commerciële wereld.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, in een gewone shop is het persoonlijk contact en weten ze wie je bent. Via internet weten ze niets van je, ik kon evengoed een mail gestuurd hebben met daarin: mijn set werkt 4weken na aankomst. (wat ik ook gedaan heb) Maar dan met de bedoeling om gewoon nog een set te krijgen, ze hebben geluk dat ik niet zo een rot persoon ben dan... :P
Ze hebben zelf voorgesteld om een nieuwe te sturen, ik heb er zelf niet moeten naar vragen!

Zo een blindelings vertrouwen vind ik echt ongelooflijk.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jou set werkte NIET 4 weken na soaking lijkt me dan?:P

Bij mij ging het hetzelfde, ik wilde bij de shop gewoon aangeven dat hij het niet deed.
Na wat geregel heen en weer kreeg ik een nieuwe. Met diepe verontschuldigingen erbij.

De nieuwe staat nu toch ook al wel een dag of 10, nog steeds zonder resultaat :(
Ik heb misschien groene vingers, witte duidelijk niet.
H
HUSTL4RLid
01-01-2024, 00:00
#8
KoxBox zei:
PepTalk zei:
Had hem bij de high life in Goes:)

Van Azarius verbaasd het me toch ook wel hoor.
Maar idd erg goede service! Toch merk je daarin het verschil met de echte commerciële wereld.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, in een gewone shop is het persoonlijk contact en weten ze wie je bent. Via internet weten ze niets van je, ik kon evengoed een mail gestuurd hebben met daarin: mijn set werkt 4weken na aankomst. (wat ik ook gedaan heb) Maar dan met de bedoeling om gewoon nog een set te krijgen, ze hebben geluk dat ik niet zo een rot persoon ben dan... :P
Ze hebben zelf voorgesteld om een nieuwe te sturen, ik heb er zelf niet moeten naar vragen!

Zo een blindelings vertrouwen vind ik echt ongelooflijk.
Klik om te vergroten...

Er stond in de gebruiksaanwijzing dat ik na de eerste oogst stap 4 opnieuw moest doen...soaken!
Ik heb het eruit gehaald en in de zak gezet...de stukken die ik eraf heb gehaald waar de voet van de shrooms stonden ziet groen??? En de rest wit?
Is dat goed of gewoon weg gooien...tis maar dat ik niemand van de grond wil schrapen moesten we een stoelendans doen :tearsofjoy:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het wit is het mycelium (waar de paddo's uitkomen) dus gewoon laten staan, zeker niet weggooien! Zou zonde zijn.

Je zal het wel merken als het schimmel is, het stinkt en het is harig.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
HUSTL4R zei:
KoxBox zei:
PepTalk zei:
Had hem bij de high life in Goes:)

Van Azarius verbaasd het me toch ook wel hoor.
Maar idd erg goede service! Toch merk je daarin het verschil met de echte commerciële wereld.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, in een gewone shop is het persoonlijk contact en weten ze wie je bent. Via internet weten ze niets van je, ik kon evengoed een mail gestuurd hebben met daarin: mijn set werkt 4weken na aankomst. (wat ik ook gedaan heb) Maar dan met de bedoeling om gewoon nog een set te krijgen, ze hebben geluk dat ik niet zo een rot persoon ben dan... :P
Ze hebben zelf voorgesteld om een nieuwe te sturen, ik heb er zelf niet moeten naar vragen!

Zo een blindelings vertrouwen vind ik echt ongelooflijk.
Klik om te vergroten...

Er stond in de gebruiksaanwijzing dat ik na de eerste oogst stap 4 opnieuw moest doen...soaken!
Ik heb het eruit gehaald en in de zak gezet...de stukken die ik eraf heb gehaald waar de voet van de shrooms stonden ziet groen??? En de rest wit?
Is dat goed of gewoon weg gooien...tis maar dat ik niemand van de grond wil schrapen moesten we een stoelendans doen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Klopt, dat moet je ook doen.
Maar niet dubbel ( 2 keer 12 uur).

Je had die kleine paddestoeltjes moeten verwijderen VOOR het opnieuw soaken.
Als je dit niet had gezien(1), of dat ze in die tijd van het soaken waren gegroeit(2) dan had je ze kunnen verwijderen(1) of kunnen laten staan(2) maar in beide gevallen niet opnieuw hoeven soaken.

Dat die overgebleven ''stronken'' groenig worden is redelijk normaal. ( of bedoel je alleen verkleuring van de oogst? Want dan is het echt gewoon normaal.
Dit komt door de stoffen in de paddenstoel waar je van gaat trippen.

Als het wel op de restjes in de bak is, dat komt omdat je de paddenstoelen dan niet helemaal of niet juist geoogst hebt. Ik zou dan aanraden het gewoon te laten staan.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je moet je paddenstoelen altijd met een draaiende beweging voorzichtig losmaken, dan zou er niets meer mogen overblijven op de bodem.
H
HUSTL4RLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
Je moet je paddenstoelen altijd met een draaiende beweging voorzichtig losmaken, dan zou er niets meer mogen overblijven op de bodem.
Klik om te vergroten...
Ze waren groot en in een trosjes en heb geprobeerd met een draaiende beweging maar het lukte niet echt! Maar het meeste is weg!
De hoeveelheid hoe kan je dat het beste verdelen? In "natte" porties, of in droge en hoeveel?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
HUSTL4R zei:
KoxBox zei:
Je moet je paddenstoelen altijd met een draaiende beweging voorzichtig losmaken, dan zou er niets meer mogen overblijven op de bodem.
Klik om te vergroten...
Ze waren groot en in een trosjes en heb geprobeerd met een draaiende beweging maar het lukte niet echt! Maar het meeste is weg!
De hoeveelheid hoe kan je dat het beste verdelen? In "natte" porties, of in droge en hoeveel?
Klik om te vergroten...

www.google.nl

Komop man, vragen zoals dosis kun je echt heel erg makkelijk vinden.

Of je het nat of droog verdeeld ligt maar net aan de weegschaal die je hebt.
Ik zou bij een niet nauwkeurige weegschaal de porties nat verdelen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
HUSTL4R zei:
De hoeveelheid hoe kan je dat het beste verdelen? In "natte" porties, of in droge en hoeveel?
Klik om te vergroten...

Als je een goede weegschaal hebt kan je ze droog verdelen, zo niet nat.
Ik zou beginnen met 2g droog (dus 20g nat), omdat zelfkweek op de één of andere manier sterker zijn dan die vroeger in de shop.
En het is altijd verstandig om je oogst eerst te verkennen, de ene oogst kan al wat potenter zijn dan de ander. Als je met 2g begint zou het wel goed moeten gaan, als het te mild is kan je de volgende keer altijd wat meer nemen.

Edit: Heb je al veel trip ervaring?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
HUSTL4R zei:
KoxBox zei:
HUSTL4R zei:
De hoeveelheid hoe kan je dat het beste verdelen? In "natte" porties, of in droge en hoeveel?
Klik om te vergroten...

Als je een goede weegschaal hebt kan je ze droog verdelen, zo niet nat.
Ik zou beginnen met 2g droog (dus 20g nat), omdat zelfkweek op de één of andere manier sterker zijn dan die vroeger in de shop.
En het is altijd verstandig om je oogst eerst te verkennen, de ene oogst kan al wat potenter zijn dan de ander. Als je met 2g begint zou het wel goed moeten gaan, als het te mild is kan je de volgende keer altijd wat meer nemen.

Edit: Heb je al veel trip ervaring?
Klik om te vergroten...

Ik heb wel ervaring met het trippen, flashen enz...
Mor ben er al lang mee gestopt!! Ik wou het gewoon is kweken om die ervaring te hebben gehad! Het is voor vrienden van mij die er veel ervaring mee hebben mor niet met "verse".
Ik vraag het liever omdak weet dat het geen "kinderspel" is en weet ook de risico's. Ik wil niemand een "bad trip" geven omdat ik zo dom ben geweest om teveel mee te geven ofzo! Ik weet dat er veel op internet over staat, mor dit forum dient echt voor zo'n vragen dus ik stel ze liever zo! Ik heb een 56Gr natte liggen nu... dus dat is een 5,6 droog?
Ik ge ervan uit dat de natte minder hard zijn dan droog? En dat je ze droog lang kan bewaren!
Ik vind het leuk om te zien hoe men vrienden het nuttigen en ik ben de nuchtere erbij! Je weet nooit eh!
Klik om te vergroten...

Dat word ongeveer 5,6 droog dan ja.
Wat je met harder bedoelt begrijp ik niet zo goed, bedoel je hard in de zin van structuur of in de zin van het effect?

Structuur: Een droge paddenstoel is harder ja.
Effect: Op beide vormen zal je even hard trippen. ( mits je dezelfde dosis neemt natuurlijk)
H
HUSTL4RLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb een probleem ment men shrooms...ze groeien scheef!
Ik denk dat het normaalste is dat ze naar het licht toe groeien! Ze zijn momenteel al 8cm ofzo maar er zijn er ook nog kleinere die nog niet opengaan! Is het nu de bedoeling dat ik de grote pluk en de kleintjes laat staan tot ze groot zijn of, was dit men eerste "flush"??
Als de hoeden scheef over de rand groeien kan dit dan kwaad voor de sporen die in de hoeden zitten en normaal gezien eruit vallen? Of speelt het ni zoveel rol? Het zijn "Golden teachers"!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."