Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlant laten groeien of snoeien?

Plant laten groeien of snoeien?

10 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ha, voor een raam kweek is dat helemaal nog niet slecht hoor!
10 gram per plant is nog niet gek, zeker zonder verdere voeding.

Je foto lijkt nu wel scherper, maar ik kan hem niet uitvergroten.
Nieuwe foto, camera op marcro stand ( vaak dat bloemetje) en paar cm van een top af.

Het liefst overdag, zonlicht op de top en met een fatsoenlijk toestel.
Echt, echt close up.
g
greenbullLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb voor de eerste keer plantjes gekweekt (Big Devil - autoflower) en sta voor een dilemma. Wellicht kan een van jullie gevorderden mij helpen.

De twee plantjes heb ik begin april geplant (10/11 weken). De plant met de minste toppen (als je het zo mag noemen) heeft bruine haartjes/sprietjes. Ik las dat je t dan moet oogsten. Als ik de top door mijn vingers haal, dan heb ik hars op mijn vingers. Ik ben een beetje teleurgesteld in de hoeveelheid top er op is.

Moet ik de plant door laten groeien of oogsten?

Wie kan mij helpen wat ik met deze plant moet doen?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja met 10-11 weken zou een autoflower wel geoogst kunnen worden.
Hoe heb je gekweekt?
Binnen/buiten? Indien binnen, welke lampen.
Welke voeding ed.?

Een autoflower heeft gewoon minder opbrengst, maar dit ziet er wel heel karig en fluffy uit.

Edit: Neem anders een paar goede close up foto's van de topjes. Dan is het wat beter in te schatten of ze al geoogst kunnen worden.

Veel laten groeien kan niet, de topjes worden niet meer groter als ze rijp zijn. Daarna zullen ze juist wat krimpen en neemt de potentie weer af.
g
greenbullLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb de foto even aangepast, hopelijk is het iets duidelijker.
De planten zijn binnen, voor het raam gekweekt.
In het begin een beetje pokon gegeven, maar mee opgehouden toen ik las dat pokon niet echt goed is voor wietplantjes.

De foto bij deze reactie is van mijn andere plant. Ook niet echt groot, maar wel meer dan t plantje van mijn eerste post.

Het lijkt er meer op dat ik gruis aan t oogsten ben :flushed:
g
greenbullLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ten eerste bedankt voor je hulp. Ik kan geen grotere plaatjes uploaden op dit forum, dus heb ik het maar met een omweg gedaan...

Hieronder is het "kleine" plantje.



En hieronder het andere plantje waar de toppen iets groter zijn...



Graag je advies... :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zijn al ietsjes beter:)
Maar om echt goed te oordelen over de ''rijpheid'' moet je de trichromen( ''thc kristallen'')bekijken en niet de haartjes. Dat geeft een indicatie, die soms net wat misleidend kan zijn.

Maar, zoals ik het nu zie zien ze er redelijk oogstklaar uit.
Op deze foto's zie je inderdaad dat het echt weinig is, maar tja wat verwacht je van vensterbank wiet? Dat 2e plantje ziet er echt wel nice uit hoor!(again, voor vensterbankwiet ofc)

Zien er wel lekker plakkerig en wit uit :)
g
greenbullLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jaja goed gedaan! :grin: (schouderklopje)

Moet ik het tweede plantje ook snoeien of nog even laten groeien totdat de witte haartjes bruin worden?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sowieso wachten tot de haartjes bruin worden.

Lees dit maar eens: Klein stukje waarin simpel uitgelegd word hoe je zonder met een loep globaal kunt zien wanneer je moet oogsten, en waarom je niet te vroeg of te laat moet oogsten.
http://www.wietmeneer.nl/haze/kweken.html

Het gaat over haze, maar het telt voor alle planten.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind het plantje er sowieso heel zielig uitzien. Ik zie alleen maar drievingerige bladeren, bij een gezonde plant zijn die vaak zeven- of negenvingerig. Je plantje lijdt dus duidelijk een groot gebrek en het is niet gek dat ze amper bloeit. Ik heb er niet zo veel verstand van, maar ik zou zeggen dat ze veel te weinig licht heeft gehad.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
JJJ zei:
Ik vind het plantje er sowieso heel zielig uitzien. Ik zie alleen maar drievingerige bladeren, bij een gezonde plant zijn die vaak zeven- of negenvingerig. Je plantje lijdt dus duidelijk een groot gebrek en het is niet gek dat ze amper bloeit. Ik heb er niet zo veel verstand van, maar ik zou zeggen dat ze veel te weinig licht heeft gehad.
Klik om te vergroten...

Logisch, ze stonden achter het raam.
Hoe erg die ook op het zuiden is, en hoe lekker weer het ook mag zijn geweest, het werkt gewoon net niet genoeg om het rendabel te maken.

Toch is het leuk om te proberen:P
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
JJJ zei:
Ik vind het plantje er sowieso heel zielig uitzien. Ik zie alleen maar drievingerige bladeren, bij een gezonde plant zijn die vaak zeven- of negenvingerig. Je plantje lijdt dus duidelijk een groot gebrek en het is niet gek dat ze amper bloeit. Ik heb er niet zo veel verstand van, maar ik zou zeggen dat ze veel te weinig licht heeft gehad.
Klik om te vergroten...

Logisch, ze stonden achter het raam.
Hoe erg die ook op het zuiden is, en hoe lekker weer het ook mag zijn geweest, het werkt gewoon net niet genoeg om het rendabel te maken.

Toch is het leuk om te proberen:P
Klik om te vergroten...

Sowieso leuk maar deze zijn toch echt de moeite niet waard :)

TS: Laat vanaf nu nieuwe autoflowers buitenstaan in 16L potten en zoek even wat op over voeding enzo... Dan zal het meer worden :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."