Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsChrystal (Nirvana): Hoe kweek je hem.

Chrystal (Nirvana): Hoe kweek je hem.

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
RubaboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik heb zaadjes besteld van Chrystal. Ze zeggen mij dat dat goed is om mee te beginnen, ik heb nog nooit gekweekd.


Dus ik heb een paar vraagjes.
Eerst en vooral ga ik hem binnen kweken. Ik heb mij laten vertellen dat je hem in licht moet zetten en er een glaasje water naast moet zetten zodat het water verdampt en de plant het water kan opnemen. Is dat goed?
Ik heb nog nooit een plantje gehad, daarmee dat ik een beetje indormatie wil over kweken.
Ik wiet niets over kweken daarom dat ik een nieuw topic heb begonnen zodat ik alle informatie in 1x kan lezen. Eigelijk moet ik alles weten over kweken van de Chrystal.
Bijvoorbeeld: Mag hij in je kamer staan voor een raam? Wanneer en hoeveel water moet je hem geven? Hoe lang duurt het eer dat je plantje rijp is om te oogsten? Moet ik hem meststoffen geven?

Ook voor als er knopjes zijn aangekomen, haal ik ze eraf en dan moet ik ze drogen. Maarja, hoe moet ik ze drogen? Gewoon tussen een telefoonboek leggen?

Ik hoop dat al mijn vragen beantwoordt gaan geraken.

Alvast bedankt.
b
bosvosLid
01-01-2024, 00:00
#2
heb vandaag net een paar zaadjes binnengekregen. Ga dit topic dan ook blijven volgen.

Maar heb nog een extra vraagje: overal lees ik dat universele potgrond het beste is. Maar nu zag ik hier opeens een nieuwe zak potgrond staan: potgrond voor kamerplanten. Zou ik dit ook kunnen gebruiken? Zou nogal onnozel zijn om een nieuwe zak te gaan halen als er thuis al eentje staat :tongueout:
(al vermoed ik dat het niet bruikbaar zal zijn, aangezien ze toch wel wat meststoffen door die potgrond draaien?)
R
RubaboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
bosvos zei:
heb vandaag net een paar zaadjes binnengekregen. Ga dit topic dan ook blijven volgen.

Maar heb nog een extra vraagje: overal lees ik dat universele potgrond het beste is. Maar nu zag ik hier opeens een nieuwe zak potgrond staan: potgrond voor kamerplanten. Zou ik dit ook kunnen gebruiken? Zou nogal onnozel zijn om een nieuwe zak te gaan halen als er thuis al eentje staat :tongueout:
(al vermoed ik dat het niet bruikbaar zal zijn, aangezien ze toch wel wat meststoffen door die potgrond draaien?)
Klik om te vergroten...

Effe vraagje want jij woont ook in Belgie. :stoned: In belgie mag je maar 1 plantje kweken zeker? Maar ik heb 10 zaadjes besteld, stel dat er daar 5 van uitkomen, dan ik er toch moeilijk 4 ervan gaan kapot doen ?? :confused:
Mijn oplossing is mijn plantjes op zolder te laten kweken onder een lamp van 400w. Maar op zolder is het ook nogal warm en heb schrik dat de plantjes gaan verdorren ? :)
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
als je er een lamp boven hangt ben je zoiezo al illegaal bezig dus of je er nu 1 of 5 zet maakt niet echt uit...

en van die 1 plant per belg +18 zitten volgens mij ook wel een aantal regeltjes achter.
in de meeste gemeentes mag dit zelfs ook al niet meer.

greetz mattski :stoned:
b
bosvosLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik ga de mijne gewoon binnen laten staan, er is toch niemand die weet dat ik 3 plantjes heb staan ipv 1 ? :grin: (als er al 3 deftige uitkomen)
t
takeasiedLid
01-01-2024, 00:00
#6
bosvos zei:
heb vandaag net een paar zaadjes binnengekregen. Ga dit topic dan ook blijven volgen.

Maar heb nog een extra vraagje: overal lees ik dat universele potgrond het beste is. Maar nu zag ik hier opeens een nieuwe zak potgrond staan: potgrond voor kamerplanten. Zou ik dit ook kunnen gebruiken? Zou nogal onnozel zijn om een nieuwe zak te gaan halen als er thuis al eentje staat :tongueout:
(al vermoed ik dat het niet bruikbaar zal zijn, aangezien ze toch wel wat meststoffen door die potgrond draaien?)
Klik om te vergroten...
er zit in een zak grond genoeg om een plant 4 maanden te voeden .rico ps bijna elke (pot)grond waar planten in moeten kijk uit met mijt en blad luis en spint kijk goed uit dus hou alles clean maar de grond is oke.zal je vertellen ik heb een keer een vuilnis zak vol met aarde gestopt een platje erin een hele goede zomer en ik had bijna bomen lol maar ja buiten wiet wel oke maar toch.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#7
takeasied zei:
er zit in een zak grond genoeg om een plant 4 maanden te voeden .
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

Niet dus. Kijken wanneer blaadjes subtiel beginnen te vergelen en dan voeding opbouwen. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."