Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWietplant oogsten

Wietplant oogsten

7 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#1
mn lowrider is bijna klaar voor de oogst, hij is trouwens 80cm groot geworden terwijl ze zeiden datie tusse de 30 en 40cm zou worden :sunglasses:

Ik zou graag na deze oogst nog een keer kunnen oogsten, maar mijn vraag is nu, hoe moet je oogsten? De toppen erafhalen natuurlijk, maar moet je alleen de toppen eruit knippen, en zoveel mogelijk van de plant intact laten, of gewoon de takken waaraan de knoppen zitten een stukje onder de knop afknippen?

Wie hier wat van weet of een nuttige link heeft, deel maar mede!

THANKS :wave:
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kan natuurlijk wel stekjes erafhalen als je hem oogst.
Het is nu prima op tijd om de stekjes na het wortelen dan over een weekje of 2 buiten te zetten ook.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jij kunt je wietplant niet behouden.

Oogsten is killen.

Het beste is om de wiet met plant en al te laten drogen, dus bij de stam afknippen en onderste boven hangen om te drogen. Je toppen kun je ook apart drogen, geen probleem.

Er zijn manieren om de plant na de oogst ( en winter ) te laten overleven, maar dat is niet te doen voor een beginnende kweker niet te doen.
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#4
R.I.P. :(
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wackie zei:
Je kan natuurlijk wel stekjes erafhalen als je hem oogst.
Het is nu prima op tijd om de stekjes na het wortelen dan over een weekje of 2 buiten te zetten ook.
Klik om te vergroten...

Das waar,

Maar ook daar komt nog wel wat kennis bij kijken hoor.
Je moet de toppen dan tot op het juiste moment laten zitten.

Te kort: stekkie sterft.
Te laat: Rot.
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hang zoals gezegd je HELE plant op z`n kop op.Droog hem tot hij bijna klaar is maar let op:Er mogen geen bladeren tegen je top hangen als je droogt ! (IVM rot!!!).Als je veel hebt kan je alles op horrengaas(voor deuren,anti mug).De kunst is om de top overal even droog te krijgen(de binnenkant en de buitenkant) ! Het steeltje van de top moet net aan knakken.Als je teveel droogt scheelt dit gewicht(= $$$).Als je te snel geforceerd droogt is hij droog van buiten maar het steeltje knakt niet....dus......niemand koopt`t ! Er zijn ook 2 soorten T.H.C.(Delta 9,dit is de "hoofd"THC, en een "meer geoxideerde versie",maar nog steeds THC),in de een oxideert de THC meer wat een stoondere wiet geeft.De ander geeft een wiet die meer high is.Dit heeft ook met de "hangtijd" te maken.Als je veel wiet snel wilt drogen moet je hem van de plant halen.Span in een soort van schilderijlijsten horren/muggen-gaas,hang(horizontaal) dan met touw zeg maar 15 a 20 van die lijsten horizontaal boven elkaar(Of zoveel je nodig hebt) met 10 a 15 cm ertussen.Spreid je wiet erop uit zodat je EEN laag hebt,dit ook weer om rot tegen te gaan ! Als je geforceerd droogt HOU JE LUCHTVOCHTIGHEID IN DE GATEN(Als dit te laag is droogt hij van buiten en niet van binnen,+je "overoxideert je THC in je buitenste bladeren van je top<=Dit kost je KWALITEIT)!!! Anders droogt je top VEEL te snel van buiten en blijft`t midden "nat" ! Ik raad je niet aan geforceerd te drogen,het duurt iets langer maar`t is beter voor zo`n beetje alles !

Heel veel success;Eric.
PS;Als je op van die lijsten droogt kan je een beetje "smokkelen" voor een lekkernijtje ! Als je wiet droog is leg je een krant onder de "stapel" horre-lijsten.Je begint dan tegen de bovenste te kloppen,dan die daaronder enz. enz.Als je dan bij de onderste bent ligt er allemaal planten-hars,dit zijn de "druppeltjes" hars die zich aan`t end van "stengeltjes" op`t blad bevinden(waar ze hash van maken maar dan puur!)op de krant.Dit wordt een bijna witte hasj(persen met een autokrik of zo,of tussen de scharnierkant van een deur!)en is echt waanzinnig !!! Dit is isolator maar dan zonder afval(Let wel op dit is bijna of net zo sterk als hash-olie) !!!
EN...........Niemand merkt iets als je je wiet verkoopt,je haalt er immers maar HEEL weinig af!!! S6. :grin:
EN;Als je van je planten gaat stekken kijk uit voor GENDEGRADATIE,gebruik schone en hele scherpe spullen en koop GOED(In dit geval meestal duur).De meeste hokken worden gepakt op;Dik op NR 1;Teveel praten ! (Jaloezie).2;Goedkope shit.<=Je krijgt brand,wateroverlast of stankoverlast door B.V. een koolstoffilter te lang te gebruiken !!! Of LAKSHEID......"BV;Alles draait nu lekker....ik kan ze wel ff een paar dagen alleen laten.....Of...Ik laat alles(voeding ed)aan een computer over(<=Dit kost "alleen" opbrengst !).Kijk als mogelijk IEDERE dag naar je planten,behandel ze als je "kindjes" !!! Als je een groot hok hebt wil je er misschien niet iedere dag heenrijden....DOE DIT WEL !!!
c
crackerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oogsten....

Ik liet de plant heel, dus alles afknippen rondom de toppen.
Ga niet overdreven de blaadjes in de toppen wegknippen, nee gewoon scheren zeg maar.
Dan heb je een kale plant, waar alleen de toppen zichtbaar zijn.
Dan hang je een draad, door de hele kamer en daar hang je ze onderste boven op.
Om ze dan 4 a 7 dagen te laten drogen, met ventilatie aan.
Als ze droog zijn, knip je de toppen van de plant rechtstreeks de zak in.

Je kan ook alle toppen een voor een erafknippen scheren en op een krant leggen, of droog rek.
Maar dat geef veel werk, het boven genoemde is veel beter.

Wat stekken betreft, niet doen heb ik ook gedaan.
Daar moet je ook een aparte ruimte voor hebben waar de vochtig heid heel hoog blijft.
Is ook veel werk, niet makkelijk, maar als je de basis weet lukt het wel.
KOOP ze gewoon bij de stek boer, so what....
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eric zei:
Hang zoals gezegd je HELE plant op z`n kop op.Droog hem tot hij bijna klaar is maar let op:Er mogen geen bladeren tegen je top hangen als je droogt ! (IVM rot!!!).Als je veel hebt kan je alles op horrengaas(voor deuren,anti mug).De kunst is om de top overal even droog te krijgen(de binnenkant en de buitenkant) ! Het steeltje van de top moet net aan knakken.Als je teveel droogt scheelt dit gewicht(= $$$).Als je te snel geforceerd droogt is hij droog van buiten maar het steeltje knakt niet....dus......niemand koopt`t ! Er zijn ook 2 soorten T.H.C.(Delta 9,dit is de "hoofd"THC, en een "meer geoxideerde versie",maar nog steeds THC),in de een oxideert de THC meer wat een stoondere wiet geeft.De ander geeft een wiet die meer high is.Dit heeft ook met de "hangtijd" te maken.Als je veel wiet snel wilt drogen moet je hem van de plant halen.Span in een soort van schilderijlijsten horren/muggen-gaas,hang(horizontaal) dan met touw zeg maar 15 a 20 van die lijsten horizontaal boven elkaar(Of zoveel je nodig hebt) met 10 a 15 cm ertussen.Spreid je wiet erop uit zodat je EEN laag hebt,dit ook weer om rot tegen te gaan ! Als je geforceerd droogt HOU JE LUCHTVOCHTIGHEID IN DE GATEN(Als dit te laag is droogt hij van buiten en niet van binnen,+je "overoxideert je THC in je buitenste bladeren van je top<=Dit kost je KWALITEIT)!!! Anders droogt je top VEEL te snel van buiten en blijft`t midden "nat" ! Ik raad je niet aan geforceerd te drogen,het duurt iets langer maar`t is beter voor zo`n beetje alles !

Heel veel success;Eric.
PS;Als je op van die lijsten droogt kan je een beetje "smokkelen" voor een lekkernijtje ! Als je wiet droog is leg je een krant onder de "stapel" horre-lijsten.Je begint dan tegen de bovenste te kloppen,dan die daaronder enz. enz.Als je dan bij de onderste bent ligt er allemaal planten-hars,dit zijn de "druppeltjes" hars die zich aan`t end van "stengeltjes" op`t blad bevinden(waar ze hash van maken maar dan puur!)op de krant.Dit wordt een bijna witte hasj(persen met een autokrik of zo,of tussen de scharnierkant van een deur!)en is echt waanzinnig !!! Dit is isolator maar dan zonder afval(Let wel op dit is bijna of net zo sterk als hash-olie) !!!
EN...........Niemand merkt iets als je je wiet verkoopt,je haalt er immers maar HEEL weinig af!!! S6. :grin:
EN;Als je van je planten gaat stekken kijk uit voor GENDEGRADATIE,gebruik schone en hele scherpe spullen en koop GOED(In dit geval meestal duur).De meeste hokken worden gepakt op;Dik op NR 1;Teveel praten ! (Jaloezie).2;Goedkope shit.<=Je krijgt brand,wateroverlast of stankoverlast door B.V. een koolstoffilter te lang te gebruiken !!! Of LAKSHEID......"BV;Alles draait nu lekker....ik kan ze wel ff een paar dagen alleen laten.....Of...Ik laat alles(voeding ed)aan een computer over(<=Dit kost "alleen" opbrengst !).Kijk als mogelijk IEDERE dag naar je planten,behandel ze als je "kindjes" !!! Als je een groot hok hebt wil je er misschien niet iedere dag heenrijden....DOE DIT WEL !!!
Klik om te vergroten...

Er zijn geen 2 soorten THC (zorgt voor de high). THC oxideert niet maar kan ( door de redenen die jij zelf al noemde) omgezet worden in CBD ed. De stoned makende stofjes.

Ook is die polm die je er ''uitsmokkeld'' niet zo sterk als hasjolie. Hasjolie heeft een THC percentage van ongeveer 80-90%. Die polm ( of hars ) gaat de 50 nog niet halen.
Ook is het geen ice o lator, want er is geen ijs aan te pas gekomen?

Verder klopt je verhaal wel hoor, maar wilde even lekker mierenneuken en deze dingen recht zetten!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."