Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet ideale drankje

Het ideale drankje

36 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#1
zoals chemie, en alcohol reclames

dosseer met kennis,... drink onze vakmanschap met maten

mensen moeten maar leren doseren, en niet zomaar 20 zaden in hun keel rammen
en dan zonder een 6l voorraad water wat rondlopen, thuis of in de stad,..
ga slapen!
(niet naar jouw bedoelt)
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die van de US zijn altijd het meest geloofwaardig vind ik :grin: Scientology geeft ook splendid info ^^

Maar heb jij al ervaring met deze stoffen dan?
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik experimenteer op andere mensen :grin:

..spijtig dat je geen russich kan lezen.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#4
electergie zei:
ik experimenteer op andere mensen :grin: .
Klik om te vergroten...

Verklaar jezelf nader :confused:
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Poison drink, bedankt voor je berekeningen!

En over die doornappel (inderdaad niet granaatappel :grin: )
Ik ben er weliswaar van op de hoogte dat zo goed als alle ervaringen ivbm datura onaangenaam zijn.

Toen ik zei dat ik er wel een blaadje datura (het is werkelijk datura, vanuit de kruidentuin in leuven) in wou gooien, was dit eerder voor de grap bedoeld maarja zoiets komt moeilijk over in tekst..

Voor de rest nog bedankt allemaal, ik hou jullie op de hoogte
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#6
&joy zei:
Poison drink, bedankt voor je berekeningen!

En over die doornappel (inderdaad niet granaatappel :grin: )
Ik ben er weliswaar van op de hoogte dat zo goed als alle ervaringen ivbm datura onaangenaam zijn.

Toen ik zei dat ik er wel een blaadje datura (het is werkelijk datura, vanuit de kruidentuin in leuven) in wou gooien, was dit eerder voor de grap bedoeld maarja zoiets komt moeilijk over in tekst..

Voor de rest nog bedankt allemaal, ik hou jullie op de hoogte
Klik om te vergroten...

Owkee, we komen allemaal een keertje proeven.

Granaatappel is trouwens ook geen slecht idee. Vrij zuur, tikje kruidig, past misschien kwa smaak best bij wiet, succes!!!
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#7
poison drink zei:
Heeft iemand trouwens al eens sterk uitgedampte Cannabis tinctuur gechineesd met aluminiumfolie?
Klik om te vergroten...

Ik heb wel eens hasjolie gechineesd die ik met buta-gas gemaakt heb...is best te doen...apart dat wel...maar geef mij maar gewoon een lekkere snaak met wiet....
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#8
&joy zei:
Toen ik zei dat ik er wel een blaadje datura (het is werkelijk datura, vanuit de kruidentuin in leuven) in wou gooien, was dit eerder voor de grap bedoeld maarja zoiets komt moeilijk over in tekst..
Klik om te vergroten...

Ik moet blijkbaar nog eens een wandelingetje gaan maken :grin:

Fidge zei:
Owkee, we komen allemaal een keertje proeven.

Granaatappel is trouwens ook geen slecht idee. Vrij zuur, tikje kruidig, past misschien kwa smaak best bij wiet, succes!!!
Klik om te vergroten...

Count me in :tearsofjoy:
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#9
En het is een succes! :grin:


Bedankt
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Knap werk!!!
Doe dat ook nog eens voor Datura :)
Ghehe, je naam heb je alvast mee, datura is echt vergif
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoy allemaal, :wave:

Spacecake maken en dergelijke is mogelijk doordat de werkzame stof in wiet, THC, zich vermengt met apolaire stoffen zoals vetten en alcoholen. :sunglasses:
Onder deze alcoholen valt ethanol, dit bracht me op een idee: ik wil het ideale drankje creëren. :rock:

Hoofdingrediënten:

1. alcohol: 'fake' absinth, deze bevat 89,9% ethanol :beer:
2. THC: Knipafval van 2 lowriders :stoned:
3. Creativiteit: Toegang tot dit forum :hearteyes:


Ik zou dus van jullie graag ideeën hebben over de volgende aspecten:

- hoeveel % kan het uiteindelijk drankje best zijn? Ik dacht iets van 30?
- knipafval gewoon in de absinth dumpen en hoelang laten trekken? eventueel verwarmen?
- met wat verdunnen? De absinth heeft een extreem gore anijs-achtige smaak, ik heb dus iets sterks nodig om mee te verdunnen, de bedoeling is dat het drankje LEKKER wordt
- wat voor crazy shit kan ik er nog mee doen zodat het NOG exclusiever wordt?

:grin: No limits :kots:


Bedankt
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gelukkig lost THC genoeg op voor een lekker drankje, je zegt het alleen zo lullig.....
B
BirdoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maak Limoncello!!
Heerlijk drankje, op deze wikipedia pagina staat ook een recept..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Limoncello

Gewoon het knipafval laten trekken met de citroenschil,
en hopen dat de wiet de smaak niet te veel overheerst..
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lekker slim, cannabis en alcohol tegelijk gebruiken, meer kans op dat je je kut gaat voelen.
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit is al een mooi idee!
Ik moet echter ook nog ideeën hebben over de hoeveelheid knipafval...

Ik heb ooit spacepannekoeken gemaakt, ongeveer 3 gram gebruikt en zo'n 10g boter ofzo..
Hier hebben we met z'n vijven van gegeten en het resultaat was er. Dit komt dus neer op 2g boter per man met ongeveer 0.3 gram wiet per gram boter, 0,6 gram per man.

Als ik 1/3 liter 'absinth' van 90% pak, dit is 300ml alcohol, en deze verdun tot 1 liter, krijg ik een drankje van 30% alcohol.

Ik stel 1 gram boter gelijk aan 1ml alcohol:
Stel dat er per keer 100ml van het drankje wordt genuttigd, met dus 30ml alcohol in. Voor hetzelfde effect als bij de pannenkoeken moet er dus per 30ml alcohol 0.6gram wiet in mn drankje.
Dit komt dus neer op 6 gram wiet voor 1/3 liter absinth.. :sunglasses:

Klopt mijn redenering? En weet iemand iets af van hoelang het duurt voordat de THC zich met de alcohol vermengt heeft? En of hierbij verwarmd moet worden? :confused:


Andere suggesties voor drankjes zijn nog steeds welkom! (misschien nog wat truffeltjes derbij?) :hearteyes:

Thanks! :rock:
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waarom gebruik je absinth als je niet van anijs houdt??
Neem dan vodka of jenever daar zit niet zoveel smaak aan en kun je er zelf een smaakje aan toevoegen. Ik denk dat kruidenbitter wel goed past bij de smaak van wiet.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ethanol is chemisch gezien inderdaad een alcohol. Hieronder vallen alle organische verbindingen die verbonden zijn met één of meerdere hydroxylgroepen (-OH).

De polariteit en bijgevolg ook de waterstofoplosbaarheid van een organisch molecule wordt bepaald door de verhouding van het aantal polaire en apolaire groepen.

Ethanol = CH3-CH2-OH;
CH3-CH2- heeft een apolair karakter, maar -OH een polair.

De combinatie van het kleine apolaire koolstof-skelet en de polaire hydroxylgroep zorgt ervoor dat ethanol naar een polair karakter neigt, en dus wateroplosbaar is.

Jammer genoeg is THC weinig oplosbaar in hydrofiele solventen (bv: water, ethanol).

Sommigen zullen bijvoorbeeld hasj laten oplossen in melk. Melk is een emulsie (water + vetten) De THC zal dus worden opgenomen door het apolaire vet.

Hoe langer de koolstof-keten wordt, hoe meer apolair een alcohol zal worden. Deze alcoholen zijn inderdaad wél hydrofoob (bv: fenol).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."