Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshelp weedplanten worden te groot

help weedplanten worden te groot

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
dreadjesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb dringend hulp nodig met mijn planten.

Ik woon in belgie waar niet iedereen even gezet is op deze prachtige plantjes.
Wij zijn net verhuist en hebben een maand geleden stekken van iemand gehad en in een tomaten kweek serre buiten gezet.
Nu het zijn er maar 2, maar ze zitten bijna tegen het dak. Nog 5 cm (we gaan ze straks nog wat ingraven dan winnen we nog 15 a 20 cm. Maar weet niet hoe lang dit gaat helpen.)

We hebben nog al planten gehad maar deze zijn nooit zo groot geworden.

Kun je de planten inknippen ofzo.
Ze tegen het dak laten groeien lijkt mij ook geen oplossing.

Met dank
p
pannesLid
01-01-2024, 00:00
#2
je kunt ze dieven maar hoe groter hoe beter lijkt mij.
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
in een kas moet je ze breed houden ipv groot! maar daar ben je nu al te laat voor i think.

situatie nu: hoger dan het dak kunnen ze niet worden :wink:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Buigen. De toppen elke dag een beetje verder horizontaal knakken (voorzichtig) en vastzetten met touwtjes. Dan groeit de plant automatisch verder in de breedte in plaats van hoogte. Lijkt mij de beste optie.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Sjeik zei:
Buigen. De toppen elke dag een beetje verder horizontaal knakken (voorzichtig) en vastzetten met touwtjes. Dan groeit de plant automatisch verder in de breedte in plaats van hoogte. Lijkt mij de beste optie.
Klik om te vergroten...


Sowieso. Gewoon lichtjes buigen, elke dag iets meer... Op die manier kan je em op een weekje (of 2) voorzichtig echt wel terug klein krijgen :wink:

Wel voorzichtig, want ik heb er ooit zo bijna eentje geliquideerd, knak, zei die toen.

Stilletjes aan dus :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je nog 15-20cm gaat winnen denk ik dat je wel precies uitkomt.
Groeifase zal bijna voorbij zijn, als je ze nu nog buigt heb je niet genoeg groei over om die toppen ook weer van horizontale groei naar verticale groei te laten gaan.
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
een vriend van mij beweerd dat als je een stuk van de bovenkant afknip dat hij alleen nog maar in de breedte groeit , volgens mij is eht niet waar , maar ik zeg het maar voor het geval het wel waar is :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
waaza0 zei:
een vriend van mij beweerd dat als je een stuk van de bovenkant afknip dat hij alleen nog maar in de breedte groeit , volgens mij is eht niet waar , maar ik zeg het maar voor het geval het wel waar is :P
Klik om te vergroten...

Dat is wel waar en heet toppen.
Dit moet je echter al veel eerder doen, en zal nu alleen ten koste gaan van je opbrengst ( en je mooie grote hoofdtop is weg..)
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
waaza0 zei:
een vriend van mij beweerd dat als je een stuk van de bovenkant afknip dat hij alleen nog maar in de breedte groeit , volgens mij is eht niet waar , maar ik zeg het maar voor het geval het wel waar is :P
Klik om te vergroten...

Dat is wel waar en heet toppen.
Dit moet je echter al veel eerder doen, en zal nu alleen ten koste gaan van je opbrengst ( en je mooie grote hoofdtop is weg..)
Klik om te vergroten...
ok weer wat geleerd :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."