Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddotjes

Paddotjes

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij ziet het er gewoon goed uit hoor, ik zie geen schimmel. Maar als ze echt aan het rotten zijn en niet verder groeien dan kun je ze waarschijnlijk weggooien, jammer dan. Heb je helemaal steriel gewerkt?
P
PsychedeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op de foto's kan ik het niet goed zien maar als er echt zwarte en groene schimmels opzitten moet je de paddo's zeker weggooien en de kweekset ook.
Schimmels komen vrijwel altijd omdat je niet steriel genoeg hebt gewerkt

Greetz psychedelicious
I
IlovetheWEEDLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb me dus al een hele tijd terug een paddokweekset gekocht ik zie dat mijn zak volledig anders is dan die van jullie bij mij staan er meedere witte lijnen op... Mijn paddotjes zijn gekomen maar blijven nu op de gelijke grote zo'n 2 cm... :( en ze beginnen nu ook nog eens allemaal zo groen zwart achtig te rotten... :( hoe komt dit? ik heb ook gezien dat ze op een warme plaats moeten staan in mijn huis is de max temp. 19° is dit dan echt niet genoeg? Of doe ik iets mis? Ik ga deze fluch in de vuilbak gooien denk ik?
Kan iemand me helpen?
Mvg
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zie eigenlijk weinig mis op de foto. Ziet er eerder uit als een heel mooi uitgekomen growbox.. Maarja als hij al 1,5 maand staat te groeien kan er wel iets mis zijn. :P Maar dit kan zoals Peptalk al zei te maken hebben met de temperatuur.

En zijn ze écht maar 2cm groot? Zien er eerder 10cm uit.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij schimmel: weggooien, latere flush zijn 99% zeker ook besmet.

Dat ze niet meer verder willen groeien kan heel erg goed door die lage temp. komen ja.
Als 19 graden je maximum is, en niet eens een constante temperatuur is dat gewoon te koud.

19 graden is opzich niet te koud, maar als dat je top is en de temp zakt s'nachts nog eens.....

Tussen wat schommelt het?(s'nachts meegerekend).
Zit je lager dan 16 graden dan is het sowiso echt te laag.


Het ziet er wel als een goede kit uit, erg goede opkomst. Jammer dat ze niet door willen groeien..
I
IlovetheWEEDLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe ga ik dan steriel tewerk? Wat bedoelen jullie hiermee? Ik ga toch ng eens een flush proberen... Ga ik ze nu gwn in mn kweekkast zetten..? of op de vorige plaats? het is min. 18graden s'nachts we hebben een digitale verwarming... Grtz
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
min. 18 graden zou goed te doen moeten zijn.
Maar is het daar vlak bij het raam ook die temperatuur? Even een thermometer naast je kweekset leggen! Kan zijn dat het een stuk lager is namelijk.

Steriel betekend brandschoon.
Elke keer als je de zak opent (wat je minimaal moet doen) je handen goed wassen, het liefst met alcohol.
Maar het kan zijn dat het schoon genoeg was, maar omdat de paddo's er zo lang over doen om te groeien/al zo lang stilstaan toch gaan schimmelen.

Hoe lang staan ze nu al? (vanaf het soaken, en vanaf opkomst)
I
IlovetheWEEDLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
min. 18 graden zou goed te doen moeten zijn.
Maar is het daar vlak bij het raam ook die temperatuur? Even een thermometer naast je kweekset leggen! Kan zijn dat het een stuk lager is namelijk.

Steriel betekend brandschoon.
Elke keer als je de zak opent (wat je minimaal moet doen) je handen goed wassen, het liefst met alcohol.
Maar het kan zijn dat het schoon genoeg was, maar omdat de paddo's er zo lang over doen om te groeien/al zo lang stilstaan toch gaan schimmelen.

Hoe lang staan ze nu al? (vanaf het soaken, en vanaf opkomst)
Klik om te vergroten...
Midden december man :( Opnieuw proberen?
I
IlovetheWEEDLid
01-01-2024, 00:00
#9
poison drink zei:
Ik zie eigenlijk weinig mis op de foto. Ziet er eerder uit als een heel mooi uitgekomen growbox.. Maarja als hij al 1,5 maand staat te groeien kan er wel iets mis zijn. :P Maar dit kan zoals Peptalk al zei te maken hebben met de temperatuur.

En zijn ze écht maar 2cm groot? Zien er eerder 10cm uit.
Klik om te vergroten...
ja max 4cm... maar de foto is onduidelijk ze zagen er allemaal groen zwart uit... grtz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."