Te-weinig\\veel water,voeding,licht en ziektes(Laatste lijkt mij onwaarschijnlijk) kan ze laten hangen.Heb je een PH/EC meter? (Je kan ook papiertjes gebruiken maar die houden geen rekening met de temperatuur,een paar graden C scheelt zo 5 a 10 % EC !).Let goed op je vochtigheidsgraad! Als je goede aarde hebt(Altijd na meten!)heb je in`t begin helemaal geen voeding nodig.Je PH is ook heel belangrijk;Als de PH of EC fout zijn gaan o.a.je bodem bacterieen dood en dan nemen je planten geen of te weinig voeding op ! Hang ook je lampen niet te dichtbij,laat ze lekker wennen en naar`t licht toegroeien,zeker de eerste week ! (Licht = Gewicht,dit is een van de "waarste" dingen in wiet kweken !).Ik denk pesoonlijk dat je teveel of te weinig water geeft,deze fout wordt door beginnende kwekers het meest gemaakt.(Er mag nooit "staand water"zijn onderin je pot/bak...Boor ook ALTIJD gaten onderin je pot/bak.Je aarde mag in`t begin best een beetje vochtig zijn,verminder dit als ze een paar dagen oud zijn,Je aarde moet wel een beetje vochtig aanvoelen als je de bovenste paar millimeter hebt weggehaald).Als je ook een lamp koopt koop een 600W lamp,je krijgt bijna 2X het aantal "lumen" van een 600W lamp als van een 400W lamp voor de helft van`t extra wattage.In de groei kan je ook een "kwikjodidelamp" toevoegen in de eerste weken,deze geeft wat meer licht in`t blauwe deel van`t spectrum wat de plant extra stimuleert in de groei.
Een plat is n.l gevoelig voor de duur van de dag en de kleur van het licht.(Als een plant gaat groeien,in`t voorjaar dan staat de zon hoog.Dit geeft licht met meer blauw in`t spectrum.In`t najaar worden de dagen korter en de zon gaat lager staan wat meer oranje/rood licht geeft <=Dit laat de plant bloeien !).Hou je ook aan je eigen systeem(Het moet wel een goed systeem zijn)en laat je niet gekmaken door verschillende kwekers !!! Er zijn meer wegen die naar Rome leiden ! En dan nog een ding;KOOP KWALITEIT,al kost`t iets meer ! En koop geen gedegenereerde stekken(met 2,3, of 4 "vingers" aan de bladen). Blijf ook altijd IEDERE DAG naar je planten kijken en OPLETTEN ! Ieder hok is anders en alleen met opletten leer je een hok en je situatie kennen !!! Ik heb zoveel kwekers de mist in zien gaan met voedings computers en 2X in de week langskomen ! Behandel ze als je "kindjes" !
Heel veel S6,groetjes;Eric...
PS:Pas op voor stress,een plant is zo in de stress en`t duurt dagen om daarvan te herstellen,DUS;NIET je hok in als`t donker is,niet teveel aanraken,geen ijskoud water enz.enz.En zeg NIETS tegen niemand 99%(Is een gok van iemand met veel ervaring)van de hokken worden gepakt door krenterigheid(Goedkope spullen) en teveel ouwehoeren !Je kunt ook beter stekken kopen,deze kosten bijna niets en je weet tenminste wat je koopt !