Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp: wietplantjes zijn te slap.

Help: wietplantjes zijn te slap.

12 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
s
s2d8b06Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Gegroet,

Een kleine 2 weken geleden heb ik 3 zaadjes laten ontkiemen en verpot.
Nu zijn we 2 weken verder en mijn plantjes zijn al 15 cm hoog. Mijn plantjes groeien teveel in de hoogte en de stengel nog te slap. Met als gevolg dat mijn plantjes omvallen. Ik heb ze nu al enkele dagen verstevigd met satéstokjes maar die blijken niet echt te helpen.

Ik weet niet precies wat ik fout deed, maar weet er iemand hoe ik mijn plantjes kan redden?

Alvast bedankt.
Simon
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#2
Doe de rarecandy cheat bij Cinnibar Island en geef hem rare candies
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hebt ze te lang achter de vensterbank laten staan, daar krijgen ze te weinig licht en daardoor gaan ze strekken. Als ik jou was zou ik ze nu gewoon buiten zetten, en hopelijk zorgt de wind ervoor dat ze wat steviger worden. Als ze echter niet snel wat vertakkingen krijgen en de stam zo dun blijft, is het verspilde moeite...

Succes dude
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat sjeik zegt klopt. Als je ze binnen wel laten staan, moet je er een ventilatortje op zetten. De plant gaat zich verzetten tegen de wind doormiddel van een dikkere stam.
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#5
Te-weinig\\veel water,voeding,licht en ziektes(Laatste lijkt mij onwaarschijnlijk) kan ze laten hangen.Heb je een PH/EC meter? (Je kan ook papiertjes gebruiken maar die houden geen rekening met de temperatuur,een paar graden C scheelt zo 5 a 10 % EC !).Let goed op je vochtigheidsgraad! Als je goede aarde hebt(Altijd na meten!)heb je in`t begin helemaal geen voeding nodig.Je PH is ook heel belangrijk;Als de PH of EC fout zijn gaan o.a.je bodem bacterieen dood en dan nemen je planten geen of te weinig voeding op ! Hang ook je lampen niet te dichtbij,laat ze lekker wennen en naar`t licht toegroeien,zeker de eerste week ! (Licht = Gewicht,dit is een van de "waarste" dingen in wiet kweken !).Ik denk pesoonlijk dat je teveel of te weinig water geeft,deze fout wordt door beginnende kwekers het meest gemaakt.(Er mag nooit "staand water"zijn onderin je pot/bak...Boor ook ALTIJD gaten onderin je pot/bak.Je aarde mag in`t begin best een beetje vochtig zijn,verminder dit als ze een paar dagen oud zijn,Je aarde moet wel een beetje vochtig aanvoelen als je de bovenste paar millimeter hebt weggehaald).Als je ook een lamp koopt koop een 600W lamp,je krijgt bijna 2X het aantal "lumen" van een 600W lamp als van een 400W lamp voor de helft van`t extra wattage.In de groei kan je ook een "kwikjodidelamp" toevoegen in de eerste weken,deze geeft wat meer licht in`t blauwe deel van`t spectrum wat de plant extra stimuleert in de groei.
Een plat is n.l gevoelig voor de duur van de dag en de kleur van het licht.(Als een plant gaat groeien,in`t voorjaar dan staat de zon hoog.Dit geeft licht met meer blauw in`t spectrum.In`t najaar worden de dagen korter en de zon gaat lager staan wat meer oranje/rood licht geeft <=Dit laat de plant bloeien !).Hou je ook aan je eigen systeem(Het moet wel een goed systeem zijn)en laat je niet gekmaken door verschillende kwekers !!! Er zijn meer wegen die naar Rome leiden ! En dan nog een ding;KOOP KWALITEIT,al kost`t iets meer ! En koop geen gedegenereerde stekken(met 2,3, of 4 "vingers" aan de bladen). Blijf ook altijd IEDERE DAG naar je planten kijken en OPLETTEN ! Ieder hok is anders en alleen met opletten leer je een hok en je situatie kennen !!! Ik heb zoveel kwekers de mist in zien gaan met voedings computers en 2X in de week langskomen ! Behandel ze als je "kindjes" !
Heel veel S6,groetjes;Eric... :wave:

PS:Pas op voor stress,een plant is zo in de stress en`t duurt dagen om daarvan te herstellen,DUS;NIET je hok in als`t donker is,niet teveel aanraken,geen ijskoud water enz.enz.En zeg NIETS tegen niemand 99%(Is een gok van iemand met veel ervaring)van de hokken worden gepakt door krenterigheid(Goedkope spullen) en teveel ouwehoeren !Je kunt ook beter stekken kopen,deze kosten bijna niets en je weet tenminste wat je koopt !
m
marco99Lid
01-01-2024, 00:00
#6
h
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#7
marco99 zei:
hoi
ik wou paar dinge weten van af welke lamp kun je best te gebruiken
en wat heb ik allemaal nodig ik wil wel goed hebben want ik wil niet gepakt worden hoe dan ook

welke wiet zoort kun je beste nemen wat goed op brengt
hoe moet ik zaadjes uit laten komen en wat voor lamp heb ik daar bij nodig ik lees vaak over tl lamp en wat heb ik daar bij meer nodig ???

ik kan kweektent kopen helemaal compleet voor 450 euro

of is dat niet goed spul wie kan me bij helpen

en als je beging is de kans groot dat je gepakt word ????

ik hoor snel van jullie
Klik om te vergroten...


ik denk dat je beter eens op wietforum.nl kunt gaan kijken...
en als je hoe dan ook niet gepakt wilt worden kun je beter helemaal niet beginnen met kweken...
er kan altijd iets gebeuren waardoor je wel gepakt wordt....bv brand(hoeft nog niet eens je kweektent zelf te zijn),of er komt politie in huis voor iets anders en ze vinden je tentje....en ga zo maar door...
heeel veel geluk met je kweek avontuur... :wave:
m
marco99Lid
01-01-2024, 00:00
#8
als ik wel mee beging is de wiet tent wel goed ???

wat kan ik beste kweeken ?? wat goed op brengt ?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ga ff wat research doen gozer, zoals al gezegd, het beste hier: http://www.wietforum.nl/ Niemand kan je namelijk 'ff vertellen hoe je kweekt', daar zul je toch echt zelf de kennis voor op moeten doen.
m
marco99Lid
01-01-2024, 00:00
#10
oke


ik denk dat je beter eens op wietforum.nl kunt gaan kijken...
en als je hoe dan ook niet gepakt wilt worden kun je beter helemaal niet beginnen met kweken...
er kan altijd iets gebeuren waardoor je wel gepakt wordt....bv brand(hoeft nog niet eens je kweektent zelf te zijn),of er komt politie in huis voor iets anders en ze vinden je tentje....en ga zo maar door...
heeel veel geluk met je kweek avontuur... :wave:[/quote]
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Voortaan een ventilator er zachtjes opzetten zodat de stengel zich steviger gaat ontwikkelen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
En later beginnen dan fucking januari als je geen voorgroeihok hebt!

Ik dacht dat ik een extreem vroege vogel was met het zaaien eind feb. :rolleyes:

Heel verhaal van Eric
Klik om te vergroten...

Je verhaal klopt wel, maar bij buitenkweek (of andere niet professionele kweekmethoden zoals achter de vensterbank) is PH en EC bijna niet van belang.
Je kijkt naar de plantjes wat ze nodig hebben, en niet naar de waarden van de grond/voedingswater.

Ik geef m'n buitenplantjes in de volle grond niet eens water :tearsofjoy:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoals Sjeik al zei, gestrekt door te weinig licht.
Indien ze nog leven, ze terug ingraven tot de lobblaadjes (de niet gekante blaadjes dat eerst uitkomen).

Je kan ze altijd opnieuw ingraven op die methode, maar of dat goed is....
Alleszins beter dan ze plat te laten vallen :wink:

De ventilator is ook een goede tip, maar dat moet sowieso. Ze hebben jandorie ook wat fosfor nodig he, voor een sterk wortelstelsel.

Overigens zijn pH en EC ALTIJD van belang, maar doordat grond een goed buffer is, is zij heel vergevingsgezind.

Wiet kweken is niet moeilijk, maar je moet er wel tijd en wat geld in steken.
Ze voor de vensterbank pleuren is onrespectvol naartoe de plant, omdat je haar eisen niet nakomt.
Read, read, read.

Edit; Ik zie net aan de datum van het bericht dat ze niet meer leven :flushed:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."