Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKweekreport Sjamaan McKennai Paddo

Kweekreport Sjamaan McKennai Paddo

30 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
Z
ZZroomLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben toch benieuwd hoe het afliep..
P
PabloPipaddoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sorry, had problemen met mijn telefoon. Ik plaats vandaag de foto's
P
PabloPipaddoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het forum resized helaas niet automatisch. Als je de foto's in een nieuw tabblad opent, zul je ze op volledig formaat kunnen zien.

Heb ik te vroeg geplukt, of is mijn beslissing goed geweest?
Ik hoop op wat meer opbrengt na de volgende vlucht:

Resultaat na eerste oogst: 84 gram
Z
ZZroomLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat ik vaak merk dat als ik de grote pluk de kleintjes meer voedsel hebben om op te groeien, als je de grote laat staan, wachten de kleintjes rustig op hun beurt met eten.
Dat heb ik ook een keer uitgeprobeerd door alle knopjes te plukken en er één te laten staan, dan krijg je dus een gigantische paddestoel die alle voedsel voor zich zelf heeft.

Conclusie, het maakt niet zo veel uit wat je doet (behalve goed vochtig houden dan) uiteindelijk wordt al het voedsel gebruikt en oogst je met alle flushes bij elkaar ongeveer het zelfde gewicht.

Het snel opkomen aan de randen kan 3 oorzaken hebben (denk ik)

1. Er komt licht binnen via de zijkant van het bakje, dat zet de pinheads aan tot groei.
2. Langs de randen is het vaak wat vochtiger.
3. Daar injecteert men vaak de sporen, dus dat mycelium is iets ouder.
P
PabloPipaddoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb dus niet te vroeg geplukt?
De donkere paddenstoelen, waren die inderdaad over rijp?

Bedankt voor de reactie!
P
PabloPipaddoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee, er zijn amper tot geen sporen losgelaten.
Ik denk dat ze gewoon overrijp waren.
Volgende keer dus álles oogsten, ook de kleintjes ?
Z
ZZroomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ze niet van plan zijn verder te groeien kun je dat doen ja, al voelt dat wel klote natuurlijk, zo jong nog en dan al geplukt worden :)
P
PabloPipaddoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb gisteravond alles verwijderd wat er nog stond. Er leken een aantal aborts tussen te zitten, en de enkele pin die wél groeide heb ik voor de zekerheid verwijderd, in de hoop een mooie egale vlucht te krijgen.

Er zat er één tussen die erg zacht en papperig was, deze had weleens mijn growkit kunnen bederven.

Nu wederom wachten :rolleyes:
P
PabloPipaddoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Er is weer een nieuwe flush aan het groeien.
Wat meer richting het midden staat nu een klein groepje van zo'n 6 pins van meer dan 1 cm, en in de rest van de growkit beginnen er hier en daar hele kleine pins naar boven te komen.

Ik zal binnenkort nog wat foto's maken.

De vorige oogst ligt al de nodige dagen in de huiskamer te drogen.
Ze zien er erg droog uit, maar ik kan ze enigszins buigen zonder dat ze echt in een keer breken.
Zijn te toch nog te vochtig, of is dit normaal ?
P
PabloPipaddoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb gisteren de volgende opstelling gemaakt:



De andere helft van de emmer is bedekt met een schone doek.
Ben benieuwd wat de vochtvreter doet. het woog nog zo'n 14 gram, dus dat is nog een gram of 5 vocht.

De kweekset staat er nu als volgt bij:





Een groepje grote, en daaromheen een heleboel kleine pins die nog wel aan het groeien zijn.
Hetzelfde probleem als de vorige keer: moet ik deze nu alvast plukken of kan ik er beter afblijven?
eentje heeft een donkere hoed en is veel platter, dus lijkt nogal rijp.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik bij sommige DF-leden telkens mooie, grote flushes zie, en dat het bij mij nooit de hele bak vult. Ze komen nu wel meer vanuit het midden dan de vorige keer. Wellicht komen de kleine pins nog wel, maar groeien ze gewoon minder snel.
Ik draai de bak regelmatig om het licht te verdelen.
P
PabloPipaddoLid
01-01-2024, 00:00
#11
De opstelling met de vochtvreter werkt.
Vanavond gaf de weegschaal 12 gram aan. Dat is al twee gram minder dan gisteren.
Ze voelen ook al merkbaar harder aan.
Inmiddels heb ik het groepje grote paddo's voorzichtig geoogst. Dit was 10 gram, en deze ligt nu op keukenpapier te drogen tot dat de eerdere oogst uit de emmer met vochtvreter is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."