Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFeminized Dutch Blue Automatic - kweekje

Feminized Dutch Blue Automatic - kweekje

35 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ze zouden van kleur moeten verschieten na een paar koudere dagen (en die hebben we toch echt wel gehad) :(
Ik heb een foto erbij van de afgebroken tak, althans.. van de wond. Ziet er niet best uit..

En de andere foto's zijn van gister en eergisteren.

De 2 hoogste planten tikken bijna de 75cm aan.










G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja goed hoor. Heb er nu 4 die goed in de bloei staan. Eentje heeft er nog niet zo'n zin in.
Zal binnenkort nog wat foto's maken.
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#3




G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee klopt, er zit (nog) geen blauwe kleur in..
Garantie op de verkleuring zullen ze niet geven. In de omschrijving staat ook dat de verkleuring optreedt in een ideale kweekomgeveving, òf buiten na 2 koude nachten.
Maargoed, dan kun je gaan twisten wat ''koud'' is..
Ik zal ze eens een mailtje sturen, niet geschoten is altijd mis.

Misschien op de foto's niet geheel duidelijk te zien, maar de plant met de afgebroken tak is het grootst, stond het eerst in de bloei en is qua bloemvorming het meest ontwikkeld.
De wond vd afgebroken tak ziet er op zich niet slecht uit. Althans geen rot-verschijnselen. Ziet er een beetje uitgedroogd uit..

Ik zit nu op 9 weken, dus nog maar heel ff'tjes geduld :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Groenteboer zei:
Misschien op de foto's niet geheel duidelijk te zien, maar de plant met de afgebroken tak is het grootst, stond het eerst in de bloei en is qua bloemvorming het meest ontwikkeld.

Ik zit nu op 9 weken, dus nog maar heel ff'tjes geduld :)
Klik om te vergroten...

Als jij het zegt. de foto´s vertellen mij inderdaad andere dingen.. De toppen van de ´afgescheurde takplant´ zijn op de foto´s echt het minst ontwikkeld. Bijna geen trichomen te zien en nog erg fluffy.
Andere planten zijn al lekker gesuikerd en zie je de toppen al echt aandikken.
Het weer zit hier weer wat tegen nu, met lekker weer zou het echt nog maar even zijn.
Nu toch nog echt een paar weken wachten beste groenteman.
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#6
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is dat de hoofdtop van de afgescheurde tak plant?
Dan heb ik me idd wel wat vergist! Dit ziet er heerlijk uit!
Lekkere foxtailachtige top, mjammjam
Moet nog wel ff goed aandikken hoor, deze is ook binnen 2 weken nog niet klaar..
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Yep dit is de afgescheurde-tak-plant-hoofd-top :grin:
Lijkt wel of ze nu met de dag dikker worden. Paar dagen geleden nog maar 2 planten net als deze, vandaag kijk ik en moet er nog maar eentje gaan ''suikeren''.
ZON doet ze duidelijk goed. Gaat lekker nou.
Vanmorgen met de ochtendzon erop stond er eentje echt mooi te schitteren..
Volgens de beschrijving die bij de zaadjes zat hebben ze maar 10 tot 11 weken nodig. Zitten nu 9 weken op. Met 2 weken mooi weer zou de 1e geoogst kunnen worden denk ik.

Vraag me een beetje af hoe ik moet bepalen wanneer het beste moment is om te oogsten.
Wat zijn de negatieve gevolgen van bv een week tevroeg oogsten, of juist een week te laat..
Gaat het ten koste van de kwaliteit, of enkel ten koste van de kwantiteit ?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Groenteboer zei:
Vraag me een beetje af hoe ik moet bepalen wanneer het beste moment is om te oogsten.
Wat zijn de negatieve gevolgen van bv een week tevroeg oogsten, of juist een week te laat..
Gaat het ten koste van de kwaliteit, of enkel ten koste van de kwantiteit ?
Klik om te vergroten...

Vroeg scheelt vooral veel in kwantiteit, TE vroeg in kwantiteit en kwaliteit, laat is altijd beter mits er geen kwantiteit verloren gaat aan rot, TE laat kost je wat potentie en heel lichtelijk wat gewicht. Smaak gaat dan wel hard achteruit. Eens een ''vergeten'' plantje geoogst en gerookt, maar het zoete en fruitige is er dan wat af en er blijft een hele mate zware smaak achter.
Het verschil tussen een vers pakje shag of hele oude zware van nelle ofzo :P

Goede bepaling om te kijken wanneer je moet oogsten...
Tja het beste is met een microscoop of loep te kijken naar de kleur van de trichomen.
Afgezien van dat kun je het ook wel wat zien aan de conditie van de plant, de toppen zelf (suiker word wat doffer = trichomen die donkerder worden) en de stampers zijn toch ook wel een indicatie.
Komen die drie tezamen dan zijn ze rijp :)
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe is het met het plantje? Of met de plantjes beter gezegd? :smoke:
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is het trouwens persé noodzakelijk dat het drooghok geheel donker is ?
En waarom ?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Muah, geheel donker hoeft niet.
Direct zonlicht is killing en het schijnt dat indirect licht wel van invloed heeft op de smaak.
Hoe dit kan weet ik niet, wat ik wel weet is dat het prima drogen is in bijv. een logeerkamer waarbij de gordijnen dicht zijn, of een grote kledingkast met kieren.
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hey kerel, omdat een reaktie ff op zich liet wachten heb ik internet al afgezocht en hier en daar inderdaad gelezen dat het beste is dat het donker is.
Ook is te snel drogen niet goed dus ik zie af van drogen op zolder.
Heb inmiddels de in aanbouw zijnde kweekkast aangepast en de dames hangen al te drogen.
Heb ze grotendeels aan de stam laten zitten en ze zijn al vrijwel geheel geknipt.
Na het drogen nog een beetje bijknippen en ready to roll !
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Prijs van de zaadjes heeft totaal niets te maken met de potentie van de soort.

Sterkte word door 3 factoren bepaald:

1. genetica
2. verzorging
3. lumen

1. genetica
Elk soort verschilt in potentie en effect.
De duurdere zaden zijn eigenlijk alleen maar meer gewilde soorten in plaats van sterker of beter.

2. verzorging
IMO het belangrijkste om je kweek tot een goed einde te brengen.
Voedingsstoffen en evt. ziektes of beestjes kunnen je plant positief of negatief beïnvloeden.
Een gezonde plant geeft over het algemeen sterkere maar vooral meer wiet.

3. lumen
(zon)licht zorgt voor trichoomvorming, voeding en uiteindelijk weegt het sterk mee in het cannabisoide gehalte.

Ideale combi van deze 3 factoren geeft een ideaal wietje.
Mis je 1 van de 3 dan is het eigenlijk gedoemd om te mislukken.

Ben erg benieuwd naar de nieuwe foto's, de laatste die we hebben mogen zien zag er veelbelovend uit!

Je vond hem zelf niet zo indrukwekkend kwa effect..?
Ben je gewend indica of sativa te roken?

Die citral smaak/geur vind ik bij eigenlijk alle buitenwietjes naar voren komen..
Geen idee door wat dat veroorzaakt word eigenlijk...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nice!

Ja sorry :( Had introductiekamp van school en weekendje decibel d'r achteraan!

Heb je wel foto's genomen?
Kunnen we nog beetje kwijlen hier achter het scherm :) :stoned:
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zo daar ben ik weer een keer..
Een reaktie heeft ff op zich laten wachten want heb het erg druk gehad. Ben vorige week papa geworden dus had ff andere prioriteiten.

Rook nu sinds enkele dagen van me eigen kweekje en al zeg ik het zelf het is een super wietje geworden ! Ik heb het nog niet gewogen maar verwacht dat er gemiddeld zo'n 20 a 25 gram per plant geoogst is (droog).
Geur en smaak zijn licht kruidig met een vleugje citral smaak. Echt lekker om te roken.
Effect had wat heftiger mogen zijn, dus volgende kweek nemen we wat duurdere zaadjes(northernlight of jack herrer ofzo).
Rook al zo'n 20 jaar dus stel nogal wat eisen aan de kwaliteit, maar denk dat ik niet mag klagen en menig shop zou jaloers zijn :)

Pics volgen nog.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."