Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFeminized Dutch Blue Automatic - kweekje

Feminized Dutch Blue Automatic - kweekje

35 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#1
En dan ben je zelfs zo voorzichtig met de plantjes, komt je 2 jarige zoontje en die struikelt over de mooiste plant heen :(
Met als resultaat 1 vd grootste zijtakken afgebroken :smilingimp:
Damned.
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Na vele jaren geen eigen plantjes gehad te hebben heb ik deze zomer vanwege de wietpas besloten weer eens wat te gaan kweken.
Vroeger kweekten we enorme planten, maar omdat ik inmiddels samenwoon en vader ben geworden, heb ik gekozen voor autoflowers te gaan kweken.
Autoflowers hebben het voordeel dat ze in een zeer korte tijd oogstklaar zijn, en dat ze zeer klein blijven.

Eind mei was het dan zover.
De zaadjes waren binnen.
Ik heb de zaadjes in water laten ontkiemen en na 2 dagen lieten de eerste paar al een worteltje zien. Na enkele dagen waren ze alle 5 zover dat ze de grond in konden.
Eerst in kleine potjes met grow-mix gezet.
Toen ze allemaal groot genoeg waren (minimaal 15cm) heb ik ze in grote potten gezet. In deze potten heb ik bat-mix gedaan.
Bat-mix zou een week of 8 bloeivoeding moeten afgeven, wat voor de korte periode van een autoflower voldoende zou moeten zijn om niet extra bij te hoeven voeden.

We zijn nu een week of 6 na de dag dat ik de zaadjes in het water heb gedaan, en de dames staan mooi in de bloei :)

Foto's volgen nog.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wacht geduldig op de foto's, klinkt goed! :grin:
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moet erbij zeggen dat ik de dames in een serre-achtige aanbouw heb staan, en enkel met mooi weer staan ze buiten.
De eerste dag dat ze buiten stonden zaten er al bladluizen op.. Snel met een pincet eraf gepakt maar helaas zaten er al overal eitjes. Die ook zoveel mogelijk met de pincet verwijderd. Werkt op zich prima, alleen tijdrovend en zenuwslopend..
Maargoed, iedere keer dat ze naar buiten gaan komen er weer luizen op dus na een tip hier op het forum heb ik een doosje lieveheersbeest-larfjes besteld. 30 stuks..
De larfjes op de planten gezet en ze gingen vrijwel direct opzoek naar de luizen. Dus dat werkt prima.
Echter als alle luisjes op zijn gaan de larfjes op zoek naar ander eten en zijn ze er dus vandoor.
Daarom weer een doosje larfjes besteld. Deze keer ergens anders omdat van de eerste lading larfjes maar de helft in leven was.
Tevens had ik nu 50 larfjes + 30 gratis voor minder geld dan de eerste bestelling.
Deze larfjes in goede orde ontvangen. Heb geen idee hoeveel het er zijn /waren, maar denk toch minimaal 80.
Ik zet iedere dag een paar larfjes op de planten, en ze blijven mooi luisvrij.
Af en toe heeft nog wel eens een luis het lef om op een plant te gaan zitten, maar die pak ik er dan weer vanaf..

Nah, weer een boel klets.. Laten we maar eens wat foto's posten..
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#5








P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sweet! Maar waar blijven die beginnende toppen?? :grin: :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ze nog niet blauw zijn, zullen ze dat ook niet echt worden volgens mij.
Ben niet helemaal op de hoogte kwa kleuren betreft, maar ik weet wel dat een vaker voorkomende paarse soort vanaf begin bloei duidelijk paars is.

Wondmiddel is alleen te gebruiken wanneer de tak nog aan de plant zit.
Gaat infecties tegen en helpt opnieuw hechten. Een tak die er compleet af is, valt niet meer te redden.
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja ja, rustig maar :P







G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#9









Op 1 foto zie je duidelijk een lieveheersbeest-larfje :grin:

Laatste 2 foto's zijn van vandaag. Mooi in de bloei. Zelfs al bruine klierhaartjes.
Denk dat ik nog maar een weekje of 5 geduld moet hebben.

Grootste plant is nu een cm of 55, kleinste is ongeveer 30 cm.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zien er goed uit! Mooi diepgroen.

Dat de stampers nu al bruin beginnen te verkleuren is denk ik puur te wijten aan het slechte weer.
Tenminste, hier in het ''zonnige'' zeeland echt bagger klote kut zomer weer :(
Hopelijk voor jou word augustus een hele mooie maand!
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja hoop dat het nog wat word met de zomer. Komende week blijft íig nog bagger..
Gelukkig heb ik de mogelijkheid om ze met regen binnen te zetten zodat ze niet helemaal verzuipen. Maar wat zon zou wel fijn zijn.

Ben al bezig met een kweekhok, dus na dit kweekje komt er weer eentje. Maar dan lekker binnen zonder bladluis en met lekker veel (kustmatige) zon :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tja dat jij zo'n last heb van luis is wel opvallend.
Zal in de buurt dan wel iets staan met grote ladingen luizen..?

Hier wat info over luizen, http://www.goeievraag.nl/vraag/luizen-ineens-plant-eronder.10463
Is gewoon een ander soort van forum, maar klinkt aannemelijk allemaal.
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou IK heb geen last van luis, ik douche me iedere dag :grin:

De achtertuin hier is geheel bestraat en ommuurd. Enkel een klimopje tegen 1 muur en verder nauwelijks groen.
Op de klimop krioelt het wel vd luizen..

Heb het gelezen over de luizen via de link die je gaf.
Klinkt inderdaad aannemelijk. M'n planten zijn dan niet in slechte conditie, sterk ruiken doen ze wel. Dus makkelijk te vinden voor luizen.

Leuk filmpje. Jeugdsentiment met school-tv :grin:
Maar grappig om te zien dat de vrouwtjes dan wel / dan niet vleugels hebben, afhankelijk vh seizoen.
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Okay, thanks !
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#15
De pot-parka :) Wat een uitvinding ! Geen gek idee..

Regen op zich is ook niet echt een probleem, maar als ze eerst in de regen staan, vervolgens de zon erop, weer regen, weer zon,.. dan verbranden de blaadjes..
Ik heb ze liever wat droger staan. Maar zal ze zoveel mogelijk buiten zetten.. met een parka :grin:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ziet er een lekker plantje uit! :grin: en fris groen
Wel een enorm rotweer op dit moment .. het regent pijpestelen, bah!
Hier staan ze de hele tijd buiten, zelfs onder de parasol zit het aan't regenen van alle kanten, geen enkel droog plekje! Al een geluk dat jij de mogelijkheid wel hebt om ze binnen te zetten.

Ik zen benieuwd naar verdere resultaten.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die regen zelf is opzich niet zo heel erg... Maar dat die wolken waar het uit komt zoveel van onze geliefde lumen wegkapen is een stuk vervelender...
Voor jou helemaal Osi, als ik het goed heb zit jij al een paar weken verder...
Update in jouw topic??

Groenteboer zei:
Nou IK heb geen last van luis, ik douche me iedere dag :grin:
Klik om te vergroten...

Wist je dat hoofdluis juist houdt van een lekker schoon hoofdje? :grin:

Maar dan komen ze van de klimop he, juist omdat er verder geen groen staat wippen ze erg snel en massaal over op je lekkere groene plantjes natuurlijk.

Probeer even een paar larfjes neer te zetten op die klimop.
Voor de potentie van je wietje is het toch wel belangrijk dat ze zo lang mogelijk buiten kunnen staan.
Weet niet precies welk glas jullie hebben, maar over het algemeen houd het zo'n 75% van het bruikbare zonlicht tegen. Buiten in de regen kan dus beter zijn dan binnen droog en warm achter het glas.

Wat helemaal het beste zou zijn, maar wel wat werk: een pot parka.
Hierdoor kun je ze 24/7 buiten houden zonder risico op teveel regenwater.
http://www.wietforum.nl/De-Pot-parka-tm-t42947.html
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goed spalken en afdekken met wondafdekmiddel en het zou goed moeten komen.
Zolang de tak nog voor de helft aangehecht is (is zelden dat de tak helemaal afgaat door zoiets) blijf die wel in leven, misschien wat achterstand.
Door die tak kan de algemene weerstand van de plant wel wat zakken, dus goed verwijderen en dichten met wondafdekmiddel kan ook.

Hoe staan ze dr bij?? Foto's!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hmm, imo zit er niets van enige kleur in.
De meeste autoflowers op dit moment op de markt zijn ERG instabiel, wat bij jou erg goed terug te zien is. Elke plant verschilt enorm in hoogte, bladeren en topvorming en bloeitijd.

Van die wond ga je (denk ik) geen last krijg zo te zien.
Enige/ergste wat er kan gebeuren is stamrot vanaf daar. Verder zal de weerstand van de plant wat minder zijn, maar again ik denk dat je daar weinig last van zult ondervinden.

Je planten zien er, ondanks de enorme gesterktheid, goed uit.
Ik zie er een paar die in 2/3 weken klaar zullen zijn, terwijl er ook 1 tussenstaat (die met de afgebroken tak) die nog maar net 2/3 weken goed in de bloei lijkt te staan.
Niet alles tegelijk oogsten dus.

Edit: Waar heb je je zaad gehaald?
Bij sommige seedshops kun je contact opnemen, je foto's sturen en melden dat er niets van blauw in zit, terwijl je echt specifiek daarom die zaden bij hun gehaald hebt.
Grote kans dat je nieuwe krijgt (evt. voor volgend jaar) of een geld teruggave.
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zal morgen ff foto's maken.
Naar mijn idee staan ze er toppie bij. Behalve de kelkblaadjes beginnen nog enkele blaadjes onderaan de planten geel te worden.
Maar ze gaan super.

Wat de afgebroken tak betreft, die is er echt helemaal af. Hing nog met een uiterst dun stukje aan de stam dus er maar helemaal af gehaald.
Vd wondspul heb ik niet in huis. Neem aan dat ze dat bij de boerenbond hebben ?
En is dat gewoon voor alle planten hetzelfde spul of moet ik iets speciaals halen ?

Verder nog last gehad van een rupsje die zich tegoed deed aan me plantjes. Pas na enkele dagen het rupsje kunnen vinden :(

Verder vraag ik me af wanneer ze 'blauw'' gaan verkleuren..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."