Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke grond voor wiet?

Welke grond voor wiet?

6 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
Diehard-hiphop.fanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi
Dit wordt me eerste keer kweken
Welke grond moet of raden jullie me aan Om te gebruiken
Zo een Universe Grond van bijv Gamma is Die wel oke
Of zo een Coco’s batmix?
Of moet de grond persee van een growshop of smart shop komen?
En na het zaaien moet de plant/pot de Eerste paar dagen binnen blijven?
Of kunnen ze meteen het balkon op?
P
PepperoniLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diehard-hiphop.fan zei:
Hoi
Dit wordt me eerste keer kweken
Welke grond moet of raden jullie me aan Om te gebruiken
Zo een Universe Grond van bijv Gamma is Die wel oke
Of zo een Coco’s batmix?
Of moet de grond persee van een growshop of smart shop komen?
En na het zaaien moet de plant/pot de Eerste paar dagen binnen blijven?
Of kunnen ze meteen het balkon op?
Klik om te vergroten...

Omdat je redelijk laat bent met zaaien zou ik je autoflowers aanraden. Aangezien het weer in NL gewoon te (on)voorspelbaar is wanneer je plant eenmaal in de bloei gaat. (Als je dit op natuurlijke wijze doet)

De grond van de Growshops zijn niet noodzakelijk (als je het mij vraagt) maar zo heeft iedereen een mening.
Wel zit er voor een x aantal weken aan voeding in de zakken van de growshop en andere zaken die je plant nodig heeft waardoor je de eerste paar weken weinig tot niets hoeft te doen behalve wateren en opletten hoe het gaat met de dame in spe. (in jouw geval wel lekker makkelijk)

Ik zou ze zaaien in een propagator en eenmaal uitgekomen een weekje, of 2 (beetje afhankelijk van het weer) binnen laten staan.

Het is voornamelijk goed opletten en niet teveel willen doen.
D
Diehard-hiphop.fanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pepperoni zei:
Omdat je redelijk laat bent met zaaien zou ik je autoflowers aanraden. Aangezien het weer in NL gewoon te (on)voorspelbaar is wanneer je plant eenmaal in de bloei gaat. (Als je dit op natuurlijke wijze doet)

De grond van de Growshops zijn niet noodzakelijk (als je het mij vraagt) maar zo heeft iedereen een mening.
Wel zit er voor een x aantal weken aan voeding in de zakken van de growshop en andere zaken die je plant nodig heeft waardoor je de eerste paar weken weinig tot niets hoeft te doen behalve wateren en opletten hoe het gaat met de dame in spe. (in jouw geval wel lekker makkelijk)

Ik zou ze zaaien in een propagator en eenmaal uitgekomen een weekje, of 2 (beetje afhankelijk van het weer) binnen laten staan.

Het is voornamelijk goed opletten en niet teveel willen doen.
Klik om te vergroten...

Jaa heb 4 Autoflowers 3 gekocht 1ntje gratis Gekregen van hun :wink:
Dus ik zou ook gewoon Universe Grond of Coco’s batmix kunnen kopen bij de gamma?
Hoeveel kost zoo een zak bij de growshop Dan?
En wat is een propagator?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn (oude) buren vertelde dat een een poos commercieel hennep verbouwd hadden en hadden mij aangeraden grond (met kippenstront) uit de kippenren te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan, lijkt goed te werken.

Maar volgens mij werkt 'standaard' universele potgrond ook prima. Als ik het niet mis heb hebben wietplantjes en relatief groot (verticaal) wortelstelsel en is het aan te raden hier rekening mee te houden.
D
Diehard-hiphop.fanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jmths zei:
Mijn (oude) buren vertelde dat een een poos commercieel hennep verbouwd hadden en hadden mij aangeraden grond (met kippenstront) uit de kippenren te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan, lijkt goed te werken.

Maar volgens mij werkt 'standaard' universele potgrond ook prima. Als ik het niet mis heb hebben wietplantjes en relatief groot (verticaal) wortelstelsel en is het aan te raden hier rekening mee te houden.
Klik om te vergroten...

Oke bedankt
We hebbben universele potgrond wat al jaren mee gaat dus ook sterk luchtig is etc.
Alleen zit er momenteel een Basilicum in.
Kan ik de wiet plantje’s er gewoon naast Zetten?
s
souldeepLid
01-01-2024, 00:00
#6
https://www.wietkweken.com
D
Diehard-hiphop.fanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb 2 zaadje’s ontkiemt
in een glaasje water
de andere 2 had ik gewoon gelijk in de grond gedaan.

Heb het met de wortel na boven gedaan.


wat nu

heb gehoord dat er een doorzichtig plastic op moet? Zo ja voor hoeveel dagen?

en moeten er gaten in?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."