Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFirst time wietplanten

First time wietplanten

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar buiten is voor ons geen optie helaas. Dus het is dat of niks. Wil het in ieder geval proberen.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
kijk eens rond op het wietform.nl
zeer veel informatie
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heeft iemand een simpele how to voor wiet kweken? Gewoon een makkelijk overzicht met wat wel te doen en wat juist niet.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wiet kweken is toch wel iets waar je met een simpele 'how to' niet mee weg komt, ik zou toch wel iets meer onderzoek doen dan een simpele vraag stellen waar je een kort antwoord op verwacht.

Maar goed, er staat heel veel info op het internet, google is je beste vriend. Eventueel nog wat boeken er over bestellen.

Is het binnen of buiten? Binnen is uiteraard een stuk lastiger omdat je de juiste omstandigheden moet creeren waar je het buiten wat meer zijn eigen gang kan laten gaan. Voor buiten zou ik niet zo lang meer wachten, je bent al aan de late kant dan en het is zo augustus/september waar niet-autoflower wietsoorten automatisch in de bloei schieten als ze nog maar zo veel licht per dag krijgen.

Hou er in ieder geval rekening mee dat een en ander flink naar wiet gaat stinken in de bloei en dat je daar flink wat overlast mee kan veroorzaken bij je buren.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
In verband met onze nieuwsgierige buren wordt het binnenkweek. Ik heb al eea gelezen erover en ervaringen van mensen om mij heen gehoord maar wellicht zitten hier ‘ervaren’ kwekers die tegen dingen aan zijn gelopen :)
Op die manier bedoelde ik het meer.

Bepaalde voedingen / grond ed met goede of juist slechte ervaringen etc etc
G
GoldSeedsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien heb je ook iets aan onze kennisbank, zie: https://goldseeds.nl/kennisbank/
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Binnen begin ik al helemaal niet aan, komt zo veel bij kijken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Je zal voor binnenwiet flink moeten investeren in apparatuur, begin maar eens eerst met alles in huis te halen. En dan alles ook nog dusdanig instaleren dat een en ander veilig is en je huis niet af zal gaan fikken of zoiets. Nadenken ook hoe je de flink toegenomen energierekening kan verklaren. En dan kan je een beroep doen op je groene vingers.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geld is geen probleem, dit is een experiment voor de leuk, komt er nog wat te roken uit is dag helemaal mooi.
Verhoogde energierekening kunnen wij verklaren (reptielhouders).
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Een terrarium met reptielen moet je ook de juiste omstandigheden creeren om ze te kunnen laten overleven, wietplanten komen enigszins op hetzelfde neer.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ervaren hobbykwekers dus dat komt wel goed :wink:

Heb al wat mooie complete sets gezien, voor een prima prijs.
Nog wat meer doorlezen en studeren.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lees alles op deze site maar eens door en je bent een stuk wijzer.
https://www.growweedeasy.com/

Ben nu ook een keer begonnen gewoon voor de fun.
Ff kijken hoe het loopt. Hoop dat het niet te erg gaat ruiken. Zit wel schutting om de tuin heen dus hoop dat de buren er niet zoveel last van hebben.

Hou het hier bij.
https://growdiaries.com/grower/zonnetje/diaries
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wietforum.nl is inderdaad een aanrader voor de thuiskweker.
S
SudomaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jointjedraaien.nl ook hoor.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb heel veel gehad aan @Zonnetje haar link. Hele duidelijke uitgebreide omschrijving.
De andere linkjes zal ik ook nog even op spieken.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
lampenkapje zei:
Ik heb heel veel gehad aan @Zonnetje haar link. Hele duidelijke uitgebreide omschrijving.
De andere linkjes zal ik ook nog even op spieken.
Klik om te vergroten...

Thanks ben alleen wel een man haha :tonguewink:
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oh jezus:tearsofjoy: excuze moi

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."