Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik zeg meteen mannetje. Helaas."
"Mooi mooi. Ikzelf heb er ook maar 2 staan dit jaar. 1x amnesia 1x blue nogwat kush weet ik niet meer ( gekregen stekje ) Ziet er goed uit iig. Niet teveel water geven he, en houd er rekening mee dat je wortels gaan koken als deze potten in de volle zon staan. Beter is om met deze hete dagen de potten ff in de schaduw te zetten. Heel veel kweekplezier joh."
"Ook auto's krijgen een amber kleurtje. Ze verkleuren ook nog wat bij het drogen dus als ze goed milky zijn kun je al oogsten. De laatste week ofzo kun me spoelen. Dat betekend geen voeding meer geven, en alleen nog maar water. Dat is natuurlijk puur net wat je zelf wilt. Standaard lowrider ala (ruderails) kan idd al zelfs voor die 9 weken klaar zijn. Het ligt aan veel factoren..."
"Jointjedraaien.nl ook hoor."
"Lijkt me idd wel lekker. Gaan we proberen. Zou dat ook werken met die kant en klare satesaus van de remia? Mmmm space chinees."
"Had je al een stekje/plantje gevonden of nog steeds niet? Ikzelf was ook op zoek naar frisse stekjes maar zo te zien is er heel erg weinig keuze helaas. Ik kijk al maanden op dezelvde paginas en krijg dan alleen te zien dat ze niet meer op voorraad zijn. Als iemand nog stekjes kan maken of ze ergens weet uit te halen laat maar horen. Hoeft niet persé wortels te hebben. Als het moet kan ik ze ook komen halen mits het niet al te ver weg is."
"Bij vreeken moet je wachten tot mei ongeveer. De eerste link van paddokweker is een hele mooie. Is pas 4 pagen geleden geplaatst dus kon ik ook niet vinden voorheen. Morgen meteen ff kijken of er nog stekjes zijn en wat bestellen. Bij de 2de link sta ik al op de wachtlijst. Die had al geen stekken meer voor een paar weken."
"Zodra ik een stekje binnen heb zal ik hier even laten weten dmv een foto hoe ze eruit ziet."
"Zo het stekje is vandaag binnengekomen. Jaja ik was weer wat snel met uitpakken dus daar heb ik geen foto van gemaakt. Ze zag er wat bleekjes uit maar was heel stevig verpakt. Even gechecked of er ongedierte aanwezig is maar gelukkig niet. (Nog niet) Ze is geworteld, zit in een potje met aarde waarover een fles heen zat geplakt. Wat een gedoe om hier fotos te plaatsen dus heb ik ze maar extern opgeslagen. 20c en 80% lv De 2 potjes wat voor haar staan zijn chili pepertjes. Dit is de temperatuur van de lamp (het koelblok) Schakelklokje Ze staat onder een 100w COB LED 3500k en krijgt 18/6 licht. Ben wel van plan om haar onder een 100w COB LED 6500k te zetten maar laat haar nu maar ff aclimatiseren in haar huisje. Advies is altijd welkom natuurlijk."
"Met het stekje gaat het super. Ze staat onder een 100w COB LED 6500k lamp en is direct na aankomt omgepot. De tijdschakelaar is ingesteld op 18uren licht en 6 uren donker. Kosten ongeveer zijn 0.1kwh x 18uur = 1.8kw per dag X €0.20 = €0.36 cent per dag. €2.00 voor de COB lamp. En een oude cpu heatsink met fan had ik nog liggen. Had geen koelpasta dus heb ik het toch gedaan: ipv koelpasta koperpasta gebruikt haha. Is geen enkel probleem, de lamp blijft netjes 30graden. Toppie. En dan aarde €5,00 40liter Water uit de kraan met veel kalk. Geen idee wat dat kost. Temperatuur is 20graden met lamp aan en met de lamp uit zakt de temperatuur van de 20 naar 17graden ongeveer. Ik zal morgen proberen om even een foto te maken van de zak aarde die gebruikt is. Die zooi met stukjes keramiek ofzo op de bodem leggen hoeft niet als je goede aarde koopt en niet te nat houd. Water geef ik niet veel. Als ik bekijk hoe anderen hun plant en aarde hebben uitzien moet de manier waarop ik haar behandel toch wel goed zijn. Ze staat meestal de hele week droog voordat ze eens een beetje water krijgt. Als je teveel water geeft krijgen de wortels geen lucht. Sproeien doe ik met zo'n kleine plantenspuit van de ikea. Nippel bijna dicht zodat je nevel krijgt zoals je dat soms ook kan voelen als je in de mist loopt. Gewoon 2x per dag de kast natnevelen van binnen. 1x per week nevel ik gewoon ff de plant nat. Ik nevel dan boven de plant zodat de nevel zachtjes op de bladeren kan neerlanden. En ja dat doe ik gewoon als de lamp aan is. Geen probleem. Ik heb trichomem (die haartjes) en een hele mooie blauwe gloed op de grote bladeren. Bij mij komen nu alweer wortels onder uit te pot dus het wordt tijd om nogmaals om te potten. Ik zou eventueel al een stekje aan de onderkant ervanaf kunnen halen. Pfff gaat rap zeg die plant zo dat was mijn update Hoe gaat het met jouw/jullie plantjes dan??? updates?"