Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchimmel op paddo's (incl. foto's)

Schimmel op paddo's (incl. foto's)

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
I
InnerJourneyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mede-kwekers,

Ik heb schimmel op mijn lieve babies (Growkit Jupiter - Space Shrooms) zitten en vraag me af of ik ze nog veilig kan consumeren, of dat ik ze met het badwater weg moet gooien...

Is er hier iemand die verstand heeft van schimmelsoorten en mij dit kan vertellen?

Na een beetje speurwerk denk ik dat het Spinrag schimmel is, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
Ik heb een aantal foto's gemaakt voor jullie:

http://tinyimg.io/i/x9tC5pZ.jpg
http://tinyimg.io/i/WWG5z2o.jpg
http://tinyimg.io/i/luRbzdr.jpg
http://tinyimg.io/i/96y0924.jpg
http://tinyimg.io/i/ijOnUiA.jpg

Alvast bedankt!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een beetje dons rond de basis is heel normaal hoor. Dat is gewoon de schimmel van de schimmel die je wil kweken :wink:

Het ziet er bij jou wel een beetje glanzend uit waarvan ik me afvraag of het door de foto komt of dat het nat is, of dat het dons een beetje samengeknepen is ofzo. Maar ik zie zo 1,2,3 niet iets dat me aan een infectie doet denken. Schimmelinfecties zijn meestal een heel andere kleur: grijs, groen, zwart, dat soort dingen.

Je shrooms verkleuren ook netjes blauw bij kneuzing dus dat ziet er allemaal prima uit.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Net als Neo-Shulginist zie ik niets vreemds hoor. Dat blauwe op de een na laatste foto is ook alleen maar een goed teken.
Voor het perfecte hadden ze misschien nog een dag deel later geplukt kunnen worden maar verder zeer mooie oogst hoor. Ik zelf knip dat witte vaak wel weg voor het mooie als ze droog zijn, maar dat doe ik meer zodat ze er mooi uitzien. Het oog wil ook wat :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ziet er goed uit! Beetje klein kweek setje alleen, lijkt het.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zie ook niets verkeerds. Dat witte pluis aan de onderkant van de paddestoelen is normaal. Als je een verkeerde schimmel hebt ruik je het ook wel en zie je plekken met andere kleuren schimmel (groen bijvoorbeeld).
I
InnerJourneyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Ziet er goed uit! Beetje klein kweek setje alleen, lijkt het.
Klik om te vergroten...
Ja klopt. Ik wilde beginnen met een simpele kleine om het te 'leren'. Daarnaast is het voor microdosing dus heb ook niet zo heel veel nodig.
I
InnerJourneyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor al jullie reacties! :)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#8
InnerJourney zei:
Bedankt voor al jullie reacties! :)
Klik om te vergroten...
Volgende keer de schimmels lekker aflikken. Zonde van weggooien!
I
InnerJourneyLid
01-01-2024, 00:00
#9
שמש zei:
Volgende keer de schimmels lekker aflikken. Zonde van weggooien!
Klik om te vergroten...
Lijkt me toch niet heel prettig. :tonguewink:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oud topic, maar volgens mij is dat witte pluis gewoon mycelium.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."