Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWarmtemat

Warmtemat

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Probeer de zak zo min mogelijk te openen ivm besmetting van je kit.

Je zou hem even kunnen openen en wat frisse lucht naar binnen laten, maar zorg dat je niet in de zak ademt of zoiets dergelijks.

Ik had ook vaak druppels water aan de binnenkant van de zak, maar heb daar verder geen nadelige gevolgen van ondervonden.

Heb je je bak rechtstreeks op de mat staan? Dat raad ik wel af omdat de warmte dan niet weg kan.

Leg er bijvoorbeeld een opgevouwen theedoek tussen. Dan wordt je bak sowieso niet te warm.

Groetjes
S
Siemen23Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze ochtend werd ik wakker en wapperde wat lucht in de zak tot ik ineens besefte dat er al heel wat hoedjes open stonden. Dit was totaal onverwacht aangezien de paddo's veel kleiner waren dan ik had verwacht. Ik zag ook nergens zwarte sporen liggen ondanks dat de hoedjes open stonden. Uiteindelijk slechts 100 gram geoogst :confused:
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je paddestoelen zien er goed uit. Voor een eerste flush is het niet een hele grote opbrengst, maar je mag tevreden zijn denk ik.

Ga anders volgende keer voor een 100% mycelium growkit. Die bakken zijn volledig gekoloniseerd en werken in mijn ervaring echt super.

Geniet van je stoeltjes! :wink:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Siemen23 zei:
Deze ochtend werd ik wakker en wapperde wat lucht in de zak tot ik ineens besefte dat er al heel wat hoedjes open stonden. Dit was totaal onverwacht aangezien de paddo's veel kleiner waren dan ik had verwacht. Ik zag ook nergens zwarte sporen liggen ondanks dat de hoedjes open stonden. Uiteindelijk slechts 100 gram geoogst :confused:
Klik om te vergroten...
Ziet er goed uit hoor. Misschien paar uur eerder oogsten voor het mooie maar verder zien ze er prima, goed en lekker uit :yum:.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Siemen23 zei:
Deze ochtend werd ik wakker en wapperde wat lucht in de zak tot ik ineens besefte dat er al heel wat hoedjes open stonden. Dit was totaal onverwacht aangezien de paddo's veel kleiner waren dan ik had verwacht. Ik zag ook nergens zwarte sporen liggen ondanks dat de hoedjes open stonden. Uiteindelijk slechts 100 gram geoogst :confused:
Klik om te vergroten...
100 gram is best een goede flush imo
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is een warmtemat echt essentieel om te hebben voor het kweken van de paddo growkit, of kan het ook zonder warmtemat?
Want ik zit momenteel te wachten op de pakketbezorger die mijn growkit komt afleveren :grin: maar ik heb geen warmtemat... vandaar.
Ja dan ga je je toch afvragen of het dan gedoemd is om te falen en/of ik alsnog zo'n warmtemat moet kopen... wil natuurlijk wel waar voor m'n geld.
Verder heb ik een warm huis met vrijwel een constante temperatuur... dus ja of het dan echt nodig is roept bij mij dan twijfels op
Maar ik zou het graag van een ervaren paddokweker willen weten.
Groeten.
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is niet per se nodig, Zolang de bak in een constante temperatuur staat.

Ik heb gekozen voor een warmtemat zodat ik ook in de winter een stabiele temperatuur had voor mijn paddestoelen.

Anders had ik snachts de verwarming aan moeten laten en dat vind ik zonde.

Have fun!
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik liet hem altijd aanstaan tot ik ging oogsten.

En ik heb altijd een mega opbrengst gehad. Ik had nog niet eerder gehoord over het uit- en aan schakelen.

Have fun :)
S
Siemen23Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb gemerkt dat de hele bak vol mycelium zit, maar het dus niet op het oppervlak komt, al mijn vorige sets hadden altijd mycelium aan de voeten van de paddos en nu niets
S
Siemen23Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey iedereen,

Heb bij zamnesia een growkit gekocht en een warmtemat. Nu staat bij de instructies dat je de mat simpelweg moet aanzetten en zorgen voor wat ruimte tussen de mat en de kit en verder niets. Op veel andere sites lees ik echter dat je de mat na tee dagen moet uitschakelen en vervolgens pas terug inschakelen als je de eerste paddos ziet. Weet iemand welke methode het beste is? Na twee dagen afzetten of gewoon aan laten staan?
S
Siemen23Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Staat onder andere hier bij azarius en is zelfde matje als dat ik heb: https://azarius.nl/smartshop/magic-mushrooms/growing-accessories/paddo-infrarood-warmtemat/

Ik heb het nu laten aanstaan maar vroeg mij af of dit niet teveel damp is in de zak?
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor zover ik weet is een constante temperatuur het beste voor je shrooms.

Maar voel je natuurlijk vrij om het uit te proberen.

Qua vochtigheid zit je denk ik wel prima hoor. Even goed opletten of het mycelium (de witte haar-achtige substantie op de bodem) niet heel hoog groeit want dan heb je mogelijk een te hoge luchtvochtigheid.

Ga zo door en laat me weten voor welke methode je hebt gekozen en hoe dat is bevallen. :)


Groetjes
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Siemen23 zei:
Ik heb het nu laten aanstaan maar vroeg mij af of dit niet teveel damp is in de zak?
Klik om te vergroten...
Zoals @dernael al zei is de luchtvochtigheid zo te zien wel goed. Als er echt veel grote druppels aan de zak hangen moet je een beetje om denken of je kit niet uitdroogt. Vooral bij gebruik met een warmtemat.

Ik hield de warmte mat ook altijd aan want een constante temperatuur van rond de 23 gr is het beste.
S
Siemen23Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor de tips, ik denk dat het mycelium naar boven komt, hoe verlaag ik de vochtigheid het beste? De zak telkens een tijdje open laten?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."