Wietplant heeft rare vlekken en stippen op het blad
5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
#1
2 van mijn 4 wiet planten hebben een beetje witte stipjes en bruin achtige strepen/vlekjes op een paar bladeren. Is dit schadelijk? Moet ik er iets aan doen?
#2
Lijkt op spint? Zie je kleine gele puntjes op de achterkant van het blad?
Als het spint is snel behandelen met gif, het kan je hele oogst verneuken.
#3
Wanneer het spint is dan kan je het behandelen met groene zeep en spiritus. 2 eetlepels groene of goud zeep en 2 eetlepels spiritus mengen met een liter water. Goed schudden en zonodig herhalen over een week. De bladen goed nat spuiten, boven- en onderkant.
Daarnaast is goede potgrond (met voldoende voeding) belangrijk. Het kan ook een voedsel tekort zijn, maar ik kan het niet goed genoeg zien. Wanneer het verse potgrond (en niet eerder gebruikte) is dan is bemesten nog niet direct nodig, anders zou je nu alvast kunnen bijmesten.
Hopelijk kan je er wat mee en houd ons op de hoogte!
#4
Bedankt voor de reacties, ik hou ze nog ff in de gaten want alleen de onderste 2 takken hebben t en de bovenste 3 niet, gelukkig heeft me kat 1 van de 4 planten kapot gebeten dus dat is 1 minder zorgen....
#5
Niet te veel zorgen maken. Dat komt gewoon goed.
#6
Nee als het goed is is dit mineervlieg? (bladmineerders). Ik heb ze nu ook.
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.