Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGroeit wietplantage in een garagebox?

Groeit wietplantage in een garagebox?

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
AzonixLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeiemiddag spacebeesten!

Vandaag kwam er een creatief idee in mij op!
Alleen wil ik dus aan jullie vragen of dit zal werken..
ik en een vriend van mij willen een garage box huren en daar een kleinschalige plantage in beginnen.
Nou ben ik zelf echt een noob als het gaat om kweken, Dus kwam ik hier!

Ik had al wat gelezen op internet en zeggen ze iets over een 600 watt lamp.
Nou weet ik niet of de huurbaas dan moeilijk gaat doen over de energierekening?
nou weet ik dus ook niet of dit een beetje rendabel is.

Dus mijn vraag is of ik hier rendabel wietplantjes in kan laten groeien als je kijkt naar energiekosten en mijn volgende vraag is of een garagebox goed doorlucht? (ik denk van wel want veel garageboxen zijn niet goed geisoleerd)

En mijn volgende vraag.. Is dit slim of kan ik beter wat anders verzinnen:upsidedown:
Thanks alvast!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Azonix zei:
Goeiemiddag spacebeesten!

Vandaag kwam er een creatief idee in mij op!
Alleen wil ik dus aan jullie vragen of dit zal werken..
ik en een vriend van mij willen een garage box huren en daar een kleinschalige plantage in beginnen.
Nou ben ik zelf echt een noob als het gaat om kweken, Dus kwam ik hier!

Ik had al wat gelezen op internet en zeggen ze iets over een 600 watt lamp.
Nou weet ik niet of de huurbaas dan moeilijk gaat doen over de energierekening?
nou weet ik dus ook niet of dit een beetje rendabel is.

Dus mijn vraag is of ik hier rendabel wietplantjes in kan laten groeien als je kijkt naar energiekosten en mijn volgende vraag is of een garagebox goed doorlucht? (ik denk van wel want veel garageboxen zijn niet goed geisoleerd)

En mijn volgende vraag.. Is dit slim of kan ik beter wat anders verzinnen:upsidedown:
Thanks alvast!
Klik om te vergroten...
Bad idea. Hier in BE is dat 1 van de eerste plaatsen waar de politie patrouilleert met snuffelhonden.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Azonix zei:
En mijn volgende vraag.. Is dit slim of kan ik beter wat anders verzinnen:upsidedown:
Klik om te vergroten...
Je kunt beter wat anders verzinnen.
Woon je in Nederland mag je toch nog steeds voor eigen gebruik kweken in je eigen huis?

Als het een handeltje is:
dan is 't volgens mij niet de bedoeling dat je op deze website tips deelt over dingen die wettelijk niet zijn toegestaan, net zoals dat je geen dealers mag zoeken, aanbieden of zelf drugs aanbieden. Maar zit er zelf ook niet zo heel op.

Sowieso slaat elke website je IP adres op als je die bezoekt. Mocht de politie jullie betrappen, dan hebben ze bij deze het bewijs dat jullie voorbereidende werkzaamheden verrichten om de wet te gaan overtreden. Je klinkt best slim, maar ik zie geen aanleg voor een criminele carrière. :sunglasses:

Waar ben je beter in?
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#4
Slecht idee, 600 watt lamp x 18 uur per dag de eerste 2-3 weken tel maar uit.
Waar ga je met je uitlaat naartoe? Waar haal je verse lucht vandaan voor je inlaat?
Lawaai van je afzuiging.... in en uit lopen valt snel op.
Je gaat tegen de lamp lopen!
Kleine opzet zeg je, koop een kweektent zou ik zeggen,
gallery_41823_17269_3265797.jpg
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niet doen man. De redenen zijn hierboven al genoemd en daarbij, als dat het enige dak zonder sneeuw is straks, hoe ga je dat verklaren?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#6
QueerMan zei:
Woon je in Nederland mag je toch nog steeds voor eigen gebruik kweken in je eigen huis?
Klik om te vergroten...

Nope. Dat heeft nooit gemogen. Je hebt het recht gekregen afstand te doen van vijf planten mocht de politie bij je naar binnen stappen. Thats it. Maar, heb je allerlei middeltjes staan voor groei, schimmel en weet ik het wat, al is het een flesje pokon, dan is sprake van, volgens de wet, 'teelt' of 'kweek' geen groei. Al heb je 1 plant staan, het kan dan volgens de wet aangemerkt worden als een kwekerij met al die spulletjes. Geldt ook voor een lamp.

Ikzelf probeer uit te vinden of je wiet mag kweken onder het gewoonterecht. Zo ja, gaat gewoonterecht boven strafrecht? En mocht je zo nodig een paar planten willen laten groeien onder een lamp, koop een LED-lamp!
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Oehoeboeroe zei:
Nope. Dat heeft nooit gemogen. Je hebt het recht gekregen afstand te doen van vijf planten mocht de politie bij je naar binnen stappen. Thats it. Maar, heb je allerlei middeltjes staan voor groei, schimmel en weet ik het wat, al is het een flesje pokon, dan is sprake van, volgens de wet, 'teelt' of 'kweek' geen groei. Al heb je 1 plant staan, het kan dan volgens de wet aangemerkt worden als een kwekerij met al die spulletjes. Geldt ook voor een lamp.

Ikzelf probeer uit te vinden of je wiet mag kweken onder het gewoonterecht. Zo ja, gaat gewoonterecht boven strafrecht? En mocht je zo nodig een paar planten willen laten groeien onder een lamp, koop een LED-lamp!
Klik om te vergroten...

Legaliseren die hap...
Ik heb ergens daar het gevoel bij dat met name de producenten in de wat zwaardere criminele hoek daar tegen zijn, omdat het de winstmarges zou drukken en ze belasting moeten gaan betalen over hun verdiensten.

Maar goed: dank voor de info.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#8
QueerMan zei:
Legaliseren die hap...
Klik om te vergroten...

Dit is Nederland. Het land van schipperen. Het land van Ja en van Nee. Het is altijd een beetje rommelen in de marge. Hoe anders ging dat in de Verenigde Staten toen Colorado wiet legaliseerde? Niets geen geouwehoer. Het ene moment illegaal, het andere moment legaal. Geen raar gedoe met 5 plantjes en kweken versus groeien en 'mag maar 5 gram', weet ik wat voor geneuzel. Gewoon legaliseren. Klaar.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik moet steeds denken aan het Smurfenlied bij de naam van dit topic:

"Kunnen jullie door een waterkraan?"

L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Oehoeboeroe zei:
Dit is Nederland. Het land van schipperen. Het land van Ja en van Nee. Het is altijd een beetje rommelen in de marge. Hoe anders ging dat in de Verenigde Staten toen Colorado wiet legaliseerde? Niets geen geouwehoer. Het ene moment illegaal, het andere moment legaal. Geen raar gedoe met 5 plantjes en kweken versus groeien en 'mag maar 5 gram', weet ik wat voor geneuzel. Gewoon legaliseren. Klaar.
Klik om te vergroten...

Als je op een kieslijst sta, geef me een seintje. Als de rest van je oplossingen me aanstaan, krijg je m'n vote.
Met een rood potloodje.
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#11
QueerMan zei:
Legaliseren die hap...
Ik heb ergens daar het gevoel bij dat met name de producenten in de wat zwaardere criminele hoek daar tegen zijn, omdat het de winstmarges zou drukken en ze belasting moeten gaan betalen over hun verdiensten.

Maar goed: dank voor de info.
Klik om te vergroten...
Volgens mij zou dat nogal meevallen, die producenten verkopen zowiezo niet aan shop prijzen, witwassen kost ook veel geld, wat ze dan aan belastingen kwijt zouden zijn. Iedereen mag wat verdienen, zolang de kwaliteit goed is 😏
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Acoustic zei:
Volgens mij zou dat nogal meevallen, die producenten verkopen zowiezo niet aan shop prijzen, witwassen kost ook veel geld, wat ze dan aan belastingen kwijt zouden zijn.
Klik om te vergroten...
Je kunt er eigeniijk dus nog geen dröge boterham mee verdienen. 🧐

Zie je wel @Azonix: je kunt beter wat anders verzinnen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
QueerMan zei:
Woon je in Nederland mag je toch nog steeds voor eigen gebruik kweken in je eigen huis?
Klik om te vergroten...
@Oehoeboeroe was me net voor.
Nee dat heeft nooit gemogen. Net als dat wiet officieel nog illegaal is. Als ze je pakken met de gedoogde 5 gram MOGEN ze je alsnog er op pakken. Meer als afgeven en notitie zal het niet zijn.
Velen vergeten dat wiet gewoon nog illegaal is in NL.
Oehoeboeroe zei:
Nope. Dat heeft nooit gemogen. Je hebt het recht gekregen afstand te doen van vijf planten mocht de politie bij je naar binnen stappen. Thats it. Maar, heb je allerlei middeltjes staan voor groei, schimmel en weet ik het wat, al is het een flesje pokon, dan is sprake van, volgens de wet, 'teelt' of 'kweek' geen groei. Al heb je 1 plant staan, het kan dan volgens de wet aangemerkt worden als een kwekerij met al die spulletjes. Geldt ook voor een lamp.

Ikzelf probeer uit te vinden of je wiet mag kweken onder het gewoonterecht. Zo ja, gaat gewoonterecht boven strafrecht? En mocht je zo nodig een paar planten willen laten groeien onder een lamp, koop een LED-lamp!
Klik om te vergroten...
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
@Oehoeboeroe was me net voor.
Nee dat heeft nooit gemogen. Net als dat wiet officieel nog illegaal is. Als ze je pakken met de gedoogde 5 gram MOGEN ze je alsnog er op pakken. Meer als afgeven en notitie zal het niet zijn.
Velen vergeten dat wiet gewoon nog illegaal is in NL.
Klik om te vergroten...
Hier in België denken er ook veel dat we een soort gedoogbeleid hebben, maar dat klopt helemaal niet, het is en blijft illegaal.
Iedere week worden er redelijk wat mensen gepakt aan, of net voorbij de grens, die ff naar de shop geweest zijn.
Dikke boete en wiet kwijt. Een rechtzaak maken ze er tegenwoordig niet meer van,
Ik heb lang zelf gekweekt om niet het risico te hoeven lopen om iedere keer naar de shop te rijden.
Ze hebben me wel eens gepakt met 9 plantjes, dat koste me 200 euro Boete wat op zich wel meeviel
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Acoustic zei:
Hier in België denken er ook veel dat we een soort gedoogbeleid hebben, maar dat klopt helemaal niet, het is en blijft illegaal.
Iedere week worden er redelijk wat mensen gepakt aan, of net voorbij de grens, die ff naar de shop geweest zijn.
Dikke boete en wiet kwijt. Een rechtzaak maken ze er tegenwoordig niet meer van,
Ik heb lang zelf gekweekt om niet het risico te hoeven lopen om iedere keer naar de shop te rijden.
Ze hebben me wel eens gepakt met 9 plantjes, dat koste me 200 euro Boete wat op zich wel meeviel
Klik om te vergroten...

Heb je nu geen strafblad dan?


@Azonix :
De Strafpleiters hebben overigens nog niet meegemaakt dat mensen daadwerkelijk voor de rechter moeten verschijnen als zij gesnapt zijn met maximaal vijf hennepplanten. De officier van justitie stuurt in een dergelijk geval meestal een strafbeschikking. Beter bekend als een strafvoorstel dat een verdachte al dan niet kan accepteren.

Let op: bij acceptatie van een strafbeschikking, heeft u – voor het geval dat nog niet het geval was – opeens een strafblad met alle mogelijke (negatieve) gevolgen van dien! Betaal dus niet klakkeloos het boetebedrag, maar neem na ontvangst van een strafbeschikking onmiddellijk contact op met De Strafpleiters!



Dit zegt de wet: https://destrafpleiters.nl/hoeveel-hennepplanten-mag-je-thuis-hebben-of-thuis-telen/
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Heb je nu geen strafblad dan?


De Strafpleiters hebben overigens nog niet meegemaakt dat mensen daadwerkelijk voor de rechter moeten verschijnen als zij gesnapt zijn met maximaal vijf hennepplanten. De officier van justitie stuurt in een dergelijk geval meestal een strafbeschikking. Beter bekend als een strafvoorstel dat een verdachte al dan niet kan accepteren.

Let op: bij acceptatie van een strafbeschikking, heeft u – voor het geval dat nog niet het geval was – opeens een strafblad met alle mogelijke (negatieve) gevolgen van dien! Betaal dus niet klakkeloos het boetebedrag, maar neem na ontvangst van een strafbeschikking onmiddellijk contact op met De Strafpleiters!



Dit zegt de wet: https://destrafpleiters.nl/hoeveel-hennepplanten-mag-je-thuis-hebben-of-thuis-telen/
Klik om te vergroten...
Ik heb al 35 jaar een strafblad 😏
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Acoustic zei:
Ik heb al 35 jaar een strafblad 😏
Klik om te vergroten...
Proficiat.
Ga je het vieren als 'ie jarig is?

En natuurlijk wil ik weten waarvoor dan...
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#18
QueerMan zei:
Proficiat.
Ga je het vieren als 'ie jarig is?

En natuurlijk wil ik weten waarvoor dan...
Klik om te vergroten...
Ik ben vroeger verslaafd geweest aan coke en heroïne, en dat koste handenvol geld, en wat doet een junk allemaal om aan geld te geraken idd de gekste dingen, als het maar geld opbracht,. ik heb er een hoge prijs voor betaald, 13 jaar en 4 maand gevangenis in totaal.
Na m´n verslaving heb ik 12 jaar drugspreventie gegeven in scholen als ´ervaringsdeskundige´
Ik ben niet trots op m´n verleden maar ja... shit happens.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Acoustic zei:
Ik ben vroeger verslaafd geweest aan coke en heroïne, en dat koste handenvol geld, en wat doet een junk allemaal om aan geld te geraken idd de gekste dingen, als het maar geld opbracht,. ik heb er een hoge prijs voor betaald, 13 jaar en 4 maand gevangenis in totaal.
Na m´n verslaving heb ik 12 jaar drugspreventie gegeven in scholen als ´ervaringsdeskundige´
Ik ben niet trots op m´n verleden maar ja... shit happens.
Klik om te vergroten...
Al is er maar 1 jongen (of meisje) die niet dezelfde vergissing maakt, of zichzelf niet overdosed, heb je er dus sowieso dus ook wat goeds mee kunnen doen.
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#20
QueerMan zei:
Al is er maar 1 jongen (of meisje) die niet dezelfde vergissing maakt, of zichzelf niet overdosed, heb je er dus sowieso dus ook wat goeds mee kunnen doen.
Klik om te vergroten...
Dat was de reden dat ik het deed, uiteindelijk ben ik er mee gestopt omdat het voor mezelf te zwaar was, iedere keer weer alles oprakelen, paar moeilijke dagen met veel ´cravings´ tot gevolg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."