Ketamine doet voor zo ver ik weet wanneer je het in normale dosis gebruikt weinig of geen schade.
Het schijnt wel erg verslavend te kunnen zijn, maar ik ken persoonlijk geen mensen die het (te) veel gebruiken, dus ik kan daar weinig over zeggen. De allereerste keer dat ik het gebruikte was het zo geweldig (maar dat was in combi met mdma&lsd) dat die ervaring nog maanden door mijn hoofd heeft gespookt en ik het daarom ook niet echt meer durfde gebruiken. Daarna wel weer gedaan, maar nooit meer zo super is geweest, ik denk dat vooral die combi het geweldig maakte. Dosis zo rond de 50mg. Ik kan me het wel voorstellen, als je er luchtig mee omgaat en het gebruikt zoals wiet voor je gaat slapen ofzo dat het wel beter en verslavender kan werken als dagelijks slaap of relaxmiddel.
Als je de dosis laag houd vind ik het effect opzich niet zo sterk dat ik het daarop iemand zou afraden. Het is echter wel een dosisgevoelig spulletje, bij hogere dosis kun je wel ervaringen krijgen die als sterk te classificeren zijn (diepe trip, out of body experience). Met nog meer is het een narcose middel. Dit gaat over een range van ongeveer 50 tot 300 mg.
Bij gebruik dus wel opletten hoeveel je neemt, niet dat je niet op het oog een lijn kan leggen, maar niet zoals ik met speed veel zie gebeuren, alles opsnuiven wat je aangeboden word en bij je neus in de buurt komt. Voordeel is wel dat je voor je zover bent dat je aan narcose komt toch niet meer binnen gesnoven krijgt
Verder is de bekendheid gewoon een stuk minder waardoor mensen er misschien bang van zijn. Ik zou het iemand niet meer afraden dan coke of speed. Ook dat het veel gespoten word schrikt misschien mensen af. Persoonlijk schrikt coke mij toch een stuk meer af.