Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsals je geen ervaring hebt met andere drugs?

als je geen ervaring hebt met andere drugs?

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wacky zei:
Persoonlijk schrikt coke mij toch een stuk meer af.
Klik om te vergroten...

bij mij dus ook

maarja, ketamine is eerder een hallucinogeen, coke is niet direct een hallucinogeen te noemen... dus het zal ook maar net zijn wat je graag hebt mss

ketamine lijkt me zo boeiend omdat je zo diep kan gaan en omdat het toch niet te lang duurt. Lsd duurt toch een stuk langer en stel dat je het maar niets vind, dan zit je zo lang in die trip
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is mss een moeilijke en vervelende vraag (en hangt ook er van af hoeveel enzo), maar hoe sterk is het effect van ketamine nu eigenlijk?

Het zit zo: ik ken zo hier en daar wat mensen die drugs als speed, xtc, coke gebruiken. Als ik het met hun heb over ketamine raden ze het me sterk af.
Reacties in de aard van: "je gaat toch niet met die rommel beginnen?" of "ketamine gaat voor mij veel te ver"

Deze mensen hebben toch wat ervaring met drugs en daarom ben ik geneigd om ze te geloven, maar is dat wel terecht?
Is ketamine echt "gevaarlijk" of reageren ze zo omdat ketamine anders is als xtc, speed, coke,... en omdat het daarom niet hun "ding" is?

Stel nu: je hebt alleen ervaring met alcohol en wiet (en lachgas, maar dat is maar heel soms), zou je het dan verantwoord vinden om ketamine te proberen of is het beter om eerst wat ervaring op te doen met andere drugs?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ketamine doet voor zo ver ik weet wanneer je het in normale dosis gebruikt weinig of geen schade.

Het schijnt wel erg verslavend te kunnen zijn, maar ik ken persoonlijk geen mensen die het (te) veel gebruiken, dus ik kan daar weinig over zeggen. De allereerste keer dat ik het gebruikte was het zo geweldig (maar dat was in combi met mdma&lsd) dat die ervaring nog maanden door mijn hoofd heeft gespookt en ik het daarom ook niet echt meer durfde gebruiken. Daarna wel weer gedaan, maar nooit meer zo super is geweest, ik denk dat vooral die combi het geweldig maakte. Dosis zo rond de 50mg. Ik kan me het wel voorstellen, als je er luchtig mee omgaat en het gebruikt zoals wiet voor je gaat slapen ofzo dat het wel beter en verslavender kan werken als dagelijks slaap of relaxmiddel.

Als je de dosis laag houd vind ik het effect opzich niet zo sterk dat ik het daarop iemand zou afraden. Het is echter wel een dosisgevoelig spulletje, bij hogere dosis kun je wel ervaringen krijgen die als sterk te classificeren zijn (diepe trip, out of body experience). Met nog meer is het een narcose middel. Dit gaat over een range van ongeveer 50 tot 300 mg.

Bij gebruik dus wel opletten hoeveel je neemt, niet dat je niet op het oog een lijn kan leggen, maar niet zoals ik met speed veel zie gebeuren, alles opsnuiven wat je aangeboden word en bij je neus in de buurt komt. Voordeel is wel dat je voor je zover bent dat je aan narcose komt toch niet meer binnen gesnoven krijgt :)

Verder is de bekendheid gewoon een stuk minder waardoor mensen er misschien bang van zijn. Ik zou het iemand niet meer afraden dan coke of speed. Ook dat het veel gespoten word schrikt misschien mensen af. Persoonlijk schrikt coke mij toch een stuk meer af.
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik zou het gewoon proberen, je kan beter keta proberen en coke links laten liggen.

:wave:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#5
met sitter of kan het ook zonder?
op een feestje of thuis?
ps: als ik het doe ga ik niet voor de k-hole, maar doe ik een lagere dosis (zeker in het begin en op een feest)
V
VintageLid
01-01-2024, 00:00
#6
hier ook,

al die speedsnuivers zitten tegen mij van:

jah ghb en ketamine, dat is super slecht voor je blablabla.

Nou ik ben geen magere hein die de 50 niet haalt en ik heb nog emoties want ik slik niet elk weekend 20 pillen.

Geloof mij, ketamine, ghb en lsd kun je makkelijk elk weekend gebruiken, desnoods door elkaar en je wordt er niks slechter op.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sterke drank, Wiet en Lachgas liggen veel dichter bij Ketamine dan uppers als Xtc, Coke en Speed.

Van Speed, Coke leer je absoluut niets in de zin van ervaring opdoen met hallucinogenen en al helemaal niet met dissociatieven (wat K is). Mdma is licht psychedelisch maar lijkt totaal niet op K.

Je kunt in alle gemoedsrust 2 puntjes snuiven en wacht het dan een kwartiertje af, is zeker niet hevig. Je gaat wat langzamer denken hoogstends en je zicht vertraagd wat. Eigenlijk qua heftigheid te vergelijken met 1 shot goldstrike of een goede joint.

Op Keta flippen is zeldzaam, en al helemaal op een lage dosis. Gevoel gaat niet gepaard met directe emotie of expressie zoals dat op LSD en paddo's wel het geval is. Keta is zwart en wit, het is het een of het ander, maar niets vertwijfelend waardoor je verstrikt kunt raken en acuut wordt overvallen door angst.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."