Maar niet op de manier waar de ts het over heeft. Ik zal als ik jou was idd eens goed over de k-hole lezen. Of over DMT.
#2
Dag forum-leden,
Momenteel ben ik bezig met een profielwerkstuk over het onderbewustzijn. Hierin leg ik de nadruk op het beïnvloeden, maar ook het benaderen ervan wil ik beschrijven.
Uit berichten op internet heb ik begrepen dat je met Ketamine het onderbewustzijn kan benaderen. Wie heeft hier ervaring mee, weet meer info, of kent een andere drug waarmee het kan?
Alvast bedankt!
#3
bedoel je het K-hole
In doseringen lager dan gebruikt voor narcose, wordt ketamine ook als drug gebruikt, het wordt dan Special K (ook Vitamin K of de afkorting ket worden gebruikt) genoemd. Ketamine wordt meestal gesnoven, maar sommige gebruikers nemen het ook oraal of spuiten het in. Om het middel te kunnen snuiven wordt de ketamine, die voor medische toepassingen in vloeibare vorm wordt gebruikt, uitgekookt tot een kristallijn poeder. Lagere doseringen maken de gebruiker dromerig, hogere doseringen kunnen leiden tot een K-Hole, waarbij de gebruiker zich amper bewust is van zijn omgeving en moeilijk kan bewegen. Lage dosissen ketamine worden ook als party-drugs gebruikt, waarbij de lichte dromerigheid en verzwakking van lichamelijke prikkels de gebruiker toelaten meer in de muziek op te gaan. Hogere dosissen zijn psychedelisch van aard en vereisen dat de gebruiker gaat liggen omdat bewegingen, evenwicht en tastzin sterk verstoord worden door de verdovende eigenschappen van de stof. De stof wordt dan ook geklassificeerd onder dissociatieve psychedelica, omdat het de gebruiker losmaakt van de waarnemingen van zijn lichaam.
Als ketamine gespoten wordt, wordt dat vaak intramusculair gedaan omdat intraveneus te intens is. Bij intraveneuze injectie is de gebruiker vaak al in de K-Hole voordat hij de naald kan verwijderen, hetgeen risico's met zich meebrengt. De K-Hole wordt beschreven als een transcendentale droomwereld waarover gebruikers soms zeggen dat zij daar God of entiteiten ontmoeten. De beschrijving van een K-hole komt sterk overeen met die van een bijna-doodervaring. Dit kan een zeer heftige ervaring zijn en kan zeer angstaanjagend overkomen op onervaren gebruikers.
De effecten van ketamine zijn kortdurend, waarbij injectie het kortst en orale inname het langst duurt, met een maximum van enkele uren. Ketamine is een van de weinige psychedelische drugs die verslaving kunnen veroorzaken
het lijkt alsof je de hele tijd valt alle bij mij toch
LSD vind ik ook wel zoiets het zijn wel 2 helemaal verschillende soorten drugs maar met LSD kom je toch ook wel in ander(e) wereld(en) terecht
#4
ik dacht ook eerder aan DMT, met name bij een breakthrough, waarbij al het tastbare/ruikbare/voelbare en de aarde compleet verdwenen is, het ego gestorven is en het enige wat overvblijft de ziel is. heel intens maar ontzettend lekker.
wat is het verschil tussen, de dood en slapen, het feit dat je bij slapen wakker word, maar wat is het gene wat je wakker laat worden? (als het niet een wekker is tho)
het ligt allemaal voor het grijpen
#5
Ik heb wel eens een (echte) k-hole gehad, en moet zeggen dat het wel enigsinds aansprak op mijn onderbewustzijn, maar nou ook weer niet overdreven ofzo.
DMT heb ik best veel ervaring mee, maar jammer genoeg heb ik nog nooit een breaktrough gehad. Of dit iets is wat met je onderbewustzijn te maken heeft weet ik niet, maar iedere ervaring die ik heb gehad op dmt was veel te druk en heftig om zeg maar "zelf" na te denken, de gedachtenstromen liepen gewoon als een ratel
Ik zou hier dus eerder lsd aanraden als wat dan ook
#6
Komaaaaan... Nooit echt goeie psychedelische ket gahad? Laat's +- 0,3g gesnoven en ik zweefde (op m'n zetel) van het ene avontuur het andere in. Zoveel leuke dingen beleefd, echt m'n fantasie die volledig teboven kwam. Dat noem ik het onderbewustzijn! Tegelijkertijd had in zulke inspirerende gedachten die invloed hadden op m'n praktische dagelijkse leven, die nog lang zijn blijven hangen. De kettrip, k-hole of niet ( dat weet ik niet), was echt een sprookje, met levensecht snelheidsgevoel en erbij verzonnen geluiden. Zaaaaalig.
Ik doe zoiet maar om de zoveel maanden maar den wel ineens goed. En zeg zelf 0,3 gesnoven is niet veel...
#7
Kortgezegd komt het erop neer dat je lichamelijk steeds 'verlamder' wordt en op een gegeven moment het je ook niets meer uitmaakt en zò verdoofd wordt dat je bewustzijn verlies en je je lichaam aan z'n interne binnenkant voelt en 'ziet'.
Het bizarste is dat je niet meer weet waar jou plaats in dat lichaam zit, m'n hoofd is leeg geweest terwijl m'n miniscule gedachten plaats hadden genomen in m'n voeten.
Hoewel het wakkere bewustzijn was verloren, en dat vind ik het meest mystieke aan Ket, had ik niet in de gaten wanneer m'n waarneming van 'echt' overging in 'fake' omdat het gewoon verhaal gewoon doorging. In m'n droom lag ik nog gewoon op m'n bed te wachten op de paar korrels die ik zou worden.
Op dat moment zat er geen grens meer tussen m'n lichaam en bed. M'n raam was een reusachtige koepel, de koepel klapte open, m'n bed draaide een kwartslag richting het Zuiden, en weg was ik.
Wat er toen kort erna gebeurde weet ik op de dag van vandaag nog niet geheel precies. Maar ik kwam met een smak neer onder de grond in m'n achtertuin. De rest van het verhaal moet je maar zoeken, staat ergens hier op het forum.
Maar het onderbewustzijn daar reis je alleen maar in. En de reizen, goden, plaatsen en wezens die al een bestaan hebben in de K dimensie, staan boven jou maar zijn erg warmhartig.
Helaas is dat de enige keer dat ik door snuiven heb kunnen K-holen. Slikken is een beter optie. Maar eigenlijk is het ware effect van K een shot. Hoop nog eens aan ampullen te kunnen komen.
Overigens speelt deze ervaring in m'n gedachtenwereld nog best wel een opzienbare rol maar het is al bijna 3 jaar terug. Het houd me bezig met name tijdens het dagdromen.
Ik ben weleens benieuwd hoe zware shotters het een plaats geven allemaal, want volgens mij is een messiah's complex bijna onvermijdelijk. Gevoel dat je de verlosser bent en regeert over elke plaats.
In ieder geval houden entheogenen je op een stuk helderder aardser pad en vind ik dissociatieven een fascinerende aanvulling. Maar ik denk dat Ketamine opzichzelf bij herhaaldelijk K-hole gebruik echt problemen kan geven met weten waar je staat.
Ten opzichte van bijvoorbeeld LSD is Ketamine veel geraffineerder want LSD spreekt met 1 mond en Ketamine beinvloed je door velen gezichten te laten zien. Ketamine is puur beeld allemaal. Ik heb het dan over eventuele ongewenste complexen.
Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig naar mensen die psychochotische episodes hebben meegemaakt door langdurige K-holing. Ik zou het erg waarderen als er een reactie komt.
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.