Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine i.c.m. een SSRI

Ketamine i.c.m. een SSRI

20 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tufnut zei:
Wil jij geen risico lopen dan moet je het gewoon niet doen. Wil je het toch proberen, maar ook niet teveel risico lopen, dan koop je wat drugs die redelijkerwijs te combineren zouden kunnen zijn, die laat je testen en dan neem je eerst een hele kleine dosis. Gaat dat goed dan neem je 2 weken later een wat grotere dosis. Daarna ga je er een tijd van geniet als het goed is gegaan (nuchter wel te verstaan) en kun je naa een maandje of liever meer bekijken of je het nog eens zou doen.
Klik om te vergroten...
Mijn nieuwsgierigheid is op dit moment krachtiger dan het gevoel dat er een klein risico bestaat dat het eventueel fout zou kunnen gaan. Én bedankt voor je advies, zeer nuttig.

Drugs Infolijn zei:
Op stofniveau is er inderdaad weinig bekend over de interactie tussen ketamine en Prozac. Maar toch is het voor jou uitkijken geblazen. Het gaat nu super met je zeg je. Maar niet zo lang geleden blijkbaar niet. Drugsgebruik zou weer het een en ander bij je kunnen triggeren. De klachten die je eerder had kunnen terugkeren. Waarschijnlijk gaat het (mede) goed met je door de medicijnen. Het gebruik van drugs kan jouw neurotransmitterhuishouding opnieuw in de war brenger met alle gevolgen van dien.
Klik om te vergroten...
http://medischcontact.artsennet.nl/Nieu ... ressie.htm

Weet overigens niet hoe betrouwbaar dit is, maar het is wel grappig om te lezen.

Tufnut zei:
Dat is de typische disclaimende reactie van instellingen. Als er weinig bekend is, dan is de kans net zo goed aanwezig dat het een positieve interactie kan geven. Het komt erop neer dat je het niet weet en dat je dus voorzichtig moet zijn als je besluit te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Niet geschoten is altijd mis, en wie weet heeft het zelfs positieve effecten op mij (of juist niet). Daar kom je dus alleen achter als je het probeert.

@Drugs Infolijn; wat is er bekend over de interactie van 2C-B en Prozac? Én wat zou in deze situatie (voor zover dit te beoordelen valt) minder schadelijker zijn; 2C-B of ketamine?
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tufnut zei:
Wil jij geen risico lopen dan moet je het gewoon niet doen. Wil je het toch proberen, maar ook niet teveel risico lopen, dan koop je wat drugs die redelijkerwijs te combineren zouden kunnen zijn, die laat je testen en dan neem je eerst een hele kleine dosis. Gaat dat goed dan neem je 2 weken later een wat grotere dosis. Daarna ga je er een tijd van geniet als het goed is gegaan (nuchter wel te verstaan) en kun je naa een maandje of liever meer bekijken of je het nog eens zou doen.
Klik om te vergroten...
Mijn nieuwsgierigheid is op dit moment krachtiger dan het gevoel dat er een klein risico bestaat dat het eventueel fout zou kunnen gaan. Én bedankt voor je advies, zeer nuttig.

Drugs Infolijn zei:
Op stofniveau is er inderdaad weinig bekend over de interactie tussen ketamine en Prozac. Maar toch is het voor jou uitkijken geblazen. Het gaat nu super met je zeg je. Maar niet zo lang geleden blijkbaar niet. Drugsgebruik zou weer het een en ander bij je kunnen triggeren. De klachten die je eerder had kunnen terugkeren. Waarschijnlijk gaat het (mede) goed met je door de medicijnen. Het gebruik van drugs kan jouw neurotransmitterhuishouding opnieuw in de war brenger met alle gevolgen van dien.
Klik om te vergroten...

http://medischcontact.artsennet.nl/Nieu ... ressie.htm

Weet overigens niet hoe betrouwbaar dit is, maar het is wel grappig om te lezen.

Tufnut zei:
Dat is de typische disclaimende reactie van instellingen. Als er weinig bekend is, dan is de kans net zo goed aanwezig dat het een positieve interactie kan geven. Het komt erop neer dat je het niet weet en dat je dus voorzichtig moet zijn als je besluit te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Niet geschoten is altijd mis, en wie weet heeft het zelfs positieve effecten op mij (of juist niet). Daar kom je dus alleen achter als je het probeert.

@Drugs Infolijn; wat is er bekend over de interactie van 2C-B en Prozac? Én wat zou in deze situatie (voor zover dit te beoordelen valt) minder schadelijker zijn; 2C-B of ketamine?

Nog een algemene vraag; welke drugs zou ik kunnen combineren met een SSRI zonder dat het mij meer schade toe doet in vergelijking met een persoon zonder een SSRI?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Muzyk zei:
Weet overigens niet hoe betrouwbaar dit is, maar het is wel grappig om te lezen.

Tufnut schreef:
Dat is de typische disclaimende reactie van instellingen. Als er weinig bekend is, dan is de kans net zo goed aanwezig dat het een positieve interactie kan geven. Het komt erop neer dat je het niet weet en dat je dus voorzichtig moet zijn als je besluit te gebruiken.

Niet geschoten is altijd mis, en wie weet heeft het zelfs positieve effecten op mij (of juist niet). Daar kom je dus alleen achter als je het probeert.
Klik om te vergroten...

Dat is precies waarom de drugsinfolijn dat soort dingen niet zal zeggen. Zij willen deze gedachte juist voorkomen. Hoewel ik denk dat je 'm al had, is het natuurlijk niet de bedoeling geweest je te sturen in je keuze. Ik heb slechts de overwegingen gegeven die ik erbij heb.
Dat ketamine antidepressiva werking heeft is een interessant gegeven, maar er zijn meerdere vormen van depressie en ieder lichaam is anders. Verder zegt nog niet niemand iets over de effecten op depressie bij gebruik van ketamine en depressie.

Maar goed, jij gaat toch wel iets gebruiken. Zoek nog even goed naar info zou ik zeggen en deel je bevindingen. Als je het dan uiteindelijk gaat doen, doe het dan stapsgewijs opbouwen en wees kritisch op het effect. Zowel goed als slecht effect moet je goed op waarde schatten. En weet dat als je je goed voelt, dit niet altijd de garantie is dat het ook echt goed is.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tufnut zei:
Dat is precies waarom de drugsinfolijn dat soort dingen niet zal zeggen. Zij willen deze gedachte juist voorkomen. Hoewel ik denk dat je 'm al had, is het natuurlijk niet de bedoeling geweest je te sturen in je keuze. Ik heb slechts de overwegingen gegeven die ik erbij heb. Dat ketamine antidepressiva werking heeft is een interessant gegeven, maar er zijn meerdere vormen van depressie en ieder lichaam is anders. Verder zegt nog niet niemand iets over de effecten op depressie bij gebruik van ketamine en depressie.
Klik om te vergroten...
Hehe, ik had de gedachte inderdaad al. Ik kom hier enkel vragen wat de risico's kunnen zijn als ik eventueel wat zou gaan gebruiken, wat ik kan gebruiken en hoe ik het er dan het meest verstandig mee om kan gaan. Ik had ook van alles naar binnen kunnen gooien zonder dat ik weet of het wel redelijk veilig is i.c.m. een SSRI, dus dat vind ik nog best wel verstandig van mezelf. Maar mede dankzij jullie weet ik nu dus dat ketamine redelijk veilig is om te combineren met een SSRI, al heb je natuurlijk nooit een 100% garantie.

Tufnut zei:
Maar goed, jij gaat toch wel iets gebruiken. Zoek nog even goed naar info zou ik zeggen en deel je bevindingen. Als je het dan uiteindelijk gaat doen, doe het dan stapsgewijs opbouwen en wees kritisch op het effect. Zowel goed als slecht effect moet je goed op waarde schatten. En weet dat als je je goed voelt, dit niet altijd de garantie is dat het ook echt goed is.
Klik om te vergroten...
Klopt, daarom vind ik het ook wel fijn dat er forums zoals deze bestaan waar ik mijn vragen kan stellen. :) Én bedankt voor je uitleg en tips!

Heb nog wel een paar vragen;

- Is er op stofniveau ook wat bekend over de interactie tussen 2C-B en Prozac?

- Welke drugs (uppers/ trippers) zou ik nog meer combineren met een SSRI (Prozac) zonder dat het mij veel meer schade toe doet in vergelijk met een persoon zonder SSRI?

Tot nu toe heb ik dus alleen ketamine in dit (^) lijstje, alleen dit is wel redelijk schaars. Dus wat is nog meer mogelijk in deze situatie?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Muzyk zei:
Thanks!

Ketamine kan er dus niet voor zorgen. Maar XTC wel?
Klik om te vergroten...
Xtc en andere serotogene middelen zijn gevaarlijk i.c.m. SSRI's en hebben kans het serotonine syndroom te veroorzaken.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zijn voor zover bekend geen wisselwerkingen bekend tussen ketamine en Ssri's. Veiligst is natuurlijk het niet te combineren, maar als je het doet begon dan met heel weinig(half sleutelpubtje).


Keep it safe en success!
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is ketamine veilig i.c.m. een SSRI (Prozac)?
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hehe. dat snap ik. Maar ik heb dus geen kans op een serotoninesyndroom (o.i.d.) met ketamine als ik gewoon normale doseringen gebruik? Of wel?

Want ik had gelezen dat die kans er wel bestaat met bijv. XTC omdat dat elkaar tegenwerkt of zo. Of gebeurt dat alleen met achterlijke hoeveelheden? Sorry ik heb er niet heel veel verstand van zoals je ziet, vandaar dat ik het hier ook vraag! :flushed:
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Serotonine syndroom zal je niet krijgen. Wel kan het korter/langer werken omdat prozac ook invloed heeft op bepaalde enzymen die ketamine afbreken.

Veel plezier!
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanks!

Ketamine kan er dus niet voor zorgen. Maar XTC wel?
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#11
Paperplane. zei:
Muzyk zei:
Thanks!

Ketamine kan er dus niet voor zorgen. Maar XTC wel?
Klik om te vergroten...
Xtc en andere serotogene middelen zijn gevaarlijk i.c.m. SSRI's en hebben kans het serotonine syndroom te veroorzaken.
Klik om te vergroten...
Valt de 2C-X familie hier ook onder of niet?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Muzyk zei:
Paperplane. zei:
Muzyk zei:
Thanks!

Ketamine kan er dus niet voor zorgen. Maar XTC wel?
Klik om te vergroten...
Xtc en andere serotogene middelen zijn gevaarlijk i.c.m. SSRI's en hebben kans het serotonine syndroom te veroorzaken.
Klik om te vergroten...
Valt de 2C-X familie hier ook onder of niet?
Klik om te vergroten...
Officieel wel. Zijn bij 2cb geen interacties bekend, maar het blijft tricky, omdat het zich wel aan je serotonine receptoren bind.

Ik weet trouwens niet waarom je die prozac hebt, maar het zal vast niet zijn omdat je mentaaal zo gezond bent. Doe dan maar voorzichtig met de drugs, en zeker tripmiddelen als keta of 2c-b.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paperplane. zei:
Muzyk zei:
Valt de 2C-X familie hier ook onder of niet?
Klik om te vergroten...
Officieel wel. Zijn bij 2cb geen interacties bekend, maar het blijft tricky, omdat het zich wel aan je serotonine receptoren bind.
Klik om te vergroten...

Ketamine is dus veiliger in deze situatie? Voor zover drugs veilig kan zijn, haha.

Paperplane. zei:
Ik weet trouwens niet waarom je die prozac hebt, maar het zal vast niet zijn omdat je mentaaal zo gezond bent. Doe dan maar voorzichtig met de drugs, en zeker tripmiddelen als keta of 2c-b.
Klik om te vergroten...

Zit al een tijd aan de prozac omdat het toen niet helemaal goed ging, maar nu gaat alles gewoon super. Maar ben de laatste tijd meer geïnteresseerd geraakt in drugs, maar omdat ik die prozac nog steeds slik, moet ik een beetje oppassen omdat sommige combinaties schijnbaar nogal gevaarlijk kunnen zijn. Maar ketamine zou theoretisch gezien dus gewoon kunnen?

Welke drugs zou ik nog meer 'veilig' kunnen innemen i.c.m. prozac?

Én is ketamine nou een dissociatief middel of een trip middel?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ketamine is relatief veilig in jouw situatie.

Het is een dissoactief verdovingsmiddel, het is geen "klassiek" psychedelicum zoals paddos, mescaline of lsd. Het geeft wel degelijk een trip, maar is totaal niet te vergelijken met andere psychedelica.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ketamine lijkt me toch wel wat heftig voor een eerste keer, dus ik val toch terug op 2C-B. Maar ik lees, en hoorde net dat 2C-B niet op serotonine werkt maar zich wel vast bindt zich aan serotonine-receptoren in je hersenen (zoals jij al zei). Dus het zou moeten kunnen toch? Zonder dat ik gelijk zo'n serotonine-syndroom oploop?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Er zijn geen interacties bekend, maar het is ook niet bewezen dat het geen kwaad kan(zelfs niet in dierproeven). Het risico is klein, maar je speelt wel je eigen labrat.

Peace!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het verschil tussen 2cb en xtc zit erin dat xtc serotonine vrijmaakt en pcb serotonine een soort van nadoet. Niet helemaal van normaal ga je natuurlijk niet trippen.
Een serotonine syndroom krijg je als je teveel serotonine in je hersenen hebt. In feite is het xtc effect al een lichte vorm daarvan. 2 cb maakt het niet vrij en dus geen gevaar op serotonine syndroom.
Hiermee is verder niets gezegd over andere gevaren zoals extra belasting van hart en bloedvaten en/of de lever. Ook is er weinig tot geen onderzoek gedaan naar wisselwerkingen bij deze combi.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je stelt me al aardig gerust met het feit dat je met 2C-B geen kans hebt op een serotonine syndroom! Drugs is en blijft onvoorspelbaar, ook bij mensen die geen prozac gebruiken. Dus misschien zou ik het gewoon is moeten proberen. Je leeft overigens maar één keer. Maar als we nou is heel negatief gaan denken, wat ik liever niet doe haha, maar wat zou nu het ergste zijn wat er zou kunnen gebeuren? Aan de andere kant, hoe groot is die kans nou dat er echt zoiets gebeurt?

Maar vaak als je over dit soort dingen gaat nadenken maak je jezelf alleen maar gek. :P
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#19
Muzyk zei:
Maar als we nou is heel negatief gaan denken, wat ik liever niet doe haha
Klik om te vergroten...

Nee daarom heb je waarschijnlijk die prozac :)

Als je heel negatief gaat denken, dan kun je doodgaan... Wil jij geen risico lopen dan moet je het gewoon niet doen. Wil je het toch proberen, maar ook niet teveel risico lopen, dan koop je wat drugs die redelijkerwijs te combineren zouden kunnen zijn, die laat je testen en dan neem je eerst een hele kleine dosis. Gaat dat goed dan neem je 2 weken later een wat grotere dosis. Daarna ga je er een tijd van geniet als het goed is gegaan (nuchter wel te verstaan) en kun je naa een maandje of liever meer bekijken of je het nog eens zou doen.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Op stofniveau is er inderdaad weinig bekend over de interactie tussen ketamine en Prozac. Maar toch is het voor jou uitkijken geblazen. Het gaat nu super met je zeg je. Maar niet zo lang geleden blijkbaar niet. Drugsgebruik zou weer het een en ander bij je kunnen triggeren. De klachten die je eerder had kunnen terugkeren. Waarschijnlijk gaat het (mede) goed met je door de medicijnen. Het gebruik van drugs kan jouw neurotransmitterhuishouding opnieuw in de war brenger met alle gevolgen van dien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."