#1
Ha! Als ze drugs net zo mooi blijven koppelen aan ziektes/trauma's als nu, dan kan ik straks legaal alles nemen ![:grin:]()

Jean-Pierre06 zei:interessant artikel!![]()

PepTalk zei:Is allemaal puur te wijten aan de westerse wetgeving.
zjimiz zei:wat weer wordt politiek wordt verkocht als algemeen belang voor de volksgezondheid
we worden mooi voor de gek gehouden.....![]()
PepTalk zei:zjimiz zei:wat weer wordt politiek wordt verkocht als algemeen belang voor de volksgezondheid
we worden mooi voor de gek gehouden.....![]()
Wat zou dan (afgezien van sommige individuele belangen bij een bepaald middel) de reden zijn denk je? Ik denk dat het belang van de volksgezondheid wel een geldige reden is. Of het verbieden van middelen de juiste optie is om dit belang voorop te stellen is een tweede, maar vind de achterliggende gedachte wel kloppend.

zjimiz zei:dit is vrij moeilijk te overzien als eenvoudige burger
PepTalk zei:zjimiz zei:dit is vrij moeilijk te overzien als eenvoudige burger
En je wilt hier mee zeggen....?
Wanneer er verschillende historische ''bewijzen'' zijn, dat politieke beweegredenen de achterliggende reden is van het verbod op drugs...Dan betekend dat toch juist dat er altijd persoonlijke individuele belangen een rol spelen, in plaats van ''de politiek' als schuldige aan te wijzen.
Annyhow, we worden genaaid om de verkeerde reden, dat is zeker waar.
Maar wanneer er geen beperkingen zouden zitten aan middelengebruik, dan zouden we met de huidige maatschappij ook niet ver komen vrees ik.
Door het constant in bescherming nemen van de burger, denken mensen niet meer na voor zichzelf. Alles wat niet verboden is kan/mag oneindig gebruikt worden. Immers, zou het schadelijk zijn dan zou het wel verboden worden toch?

zjimiz zei:de almachtige euro/ dollar/... is de shit en hoe het met jan modaal gaat niet.
Los hiervan denk ik dat het een hele lastige discussie is, hoe om te gaan met legalisering van drugs: het is niet zwart en het is niet wit. Als ouder wil je niet dat je kind even wat opiaten bij een loket afhaalt uiteraard maar het totaal verbieden is kennelijk evenmin een oplossing aangezien de 'straat' de vraag zelf wel beantwoord. Mijns inziens zou de regering zijn primaire inspanning moeten richten op voorlichting en begeleiding.
Stof tot nadenken.........![]()
Mag ik vragen wie die psychiater is? Een pm mag natuurlijk ookmick swagger zei:Grappig, ik ken een psychiater die wil er geloof ik binnenkort mee gaan expermimenteren om ketamine als anti-depressiva in te gaan zetten, bij patienten waar andere middelen niet aanslaan![]()
Pieter210 zei:Mag ik vragen wie die psychiater is? Een pm mag natuurlijk ookmick swagger zei:Grappig, ik ken een psychiater die wil er geloof ik binnenkort mee gaan expermimenteren om ketamine als anti-depressiva in te gaan zetten, bij patienten waar andere middelen niet aanslaan![]()
![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."