Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine, antidepressiva en antispychotica

Ketamine, antidepressiva en antispychotica

4 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
d
de_eninge_echteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. ik zal me even kort voor stellen. ten eerste: ik heb dyslexie (sorry voor de fouten). Ik ben een jongen van 23 jaar heb de nodige ervaring met verschillende soorten drugs (wiet, hasj, coke, speed, MDMA/XTC, truffels en 4FMP). Laatste paar jaar alleen nog 2 tot 3 keer per jaar XTC. Ik ben verslaafd geweest aan wiet. Hier door heb ik meerdere psychoses gehad en depressies gehad (ook mede door de speed en 4FMP). Hier voor slik ik nu antipsychotica Seroquel (Quetiapine 250mg) en antidepressiva (Escitalopram 10mg).

De reden voor deze post is eigenlijk omdat ik weinig kan vinden over de combi van boven genoemde medicatie met ketamine. Dat medicatie en drugs samen niet verantwoord is weet ik. Mede daardoor gebruik ik ook vrijwel geen drugs meer. Maar ik zou nog graag een keer ketamine proberen. hoor er altijd goede verhalen over. Alleen heb ik vandaag heel het internet afgespeurd zowel Nederlands als Engels en kan werkelijk niets vinden. ik zou graag weten of er iemand van jullie iets meer kan vertellen over deze combi. Nogmaals dat medicatie/psychose/depressie en drugs niet verantwoord is weet ik. Graag hoor ik vooral ervaringen van anderen (of je er überhaupt wel wat van verneemt bijvoorbeeld).

alvast bedankt!
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je aan psychoses en depressies lijdt zou ik het niet doen. Er zijn wel aanwijzingen dat keta kan helpen bij depressies maar verwacht niet van een partydose en -setting dat die hetzelfde opleveren als keta onder begeleiding van een professional.

Om je vraag te beantwoorden, zelf geen ervaring mee maar ik ken een groepje mensen die een keer keta hebben gedaan terwijl zij allemaal AD slikken (maar geen antipsychotica). Zij gingen toen allemaal bad, voor zover ik weet zijn er voor hun echter geen blijvende nadelige gevolgen geweest. Maar kies voor je eigen geestelijke gezondheid, je kan het risico beter niet nemen. Wacht minimaal tot je niet langer je medicatie nodig hebt, en zelfs dan dien je je bewust te zijn van de risico's.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand slecht ging op ket, bij de juiste dosering staat je trip bestwel los van verdere emoties naar mijn idee, en bij te hoge doseringen gaat het licht gewoon uit.

dat terzijde vind ik het gebruik van tripmiddelen als je een verleden hebt met psychoses, zeker als drugs de oorzaak waren.

Escitalopram is een Selective Serotonin Reuptake Inhibitor(SSRI) en zorgt ervoor dat serotonine langer tussen je synapsen blijft, dus je niveau is hoger.
Quetiapine blokkeerd waarschijnlijk serotonine en dopamine receptoren, met waarschijnlijk hetzelfde effect globaal als je SSRI
Ketamine werkt vooral op glutamaat en dopamine, maar deels ook op je serotonine.

volgens mij zijn er geen erg gevaarlijke interacties, maar dat is echt mn vak niet, als je het niet kan meten noem ik het goochelen.

Maar als je weet dat je aanleg hebt voor psychose, waarom toch drugs gebruiken? het risico op een nieuwe psychose is echt niet uit te sluiten, ook niet met je medicatie. sommige middelen zijn erg recreatief om te gebruiken, maar je moet zelf afwegen of het risico het waard is.
o
omfgLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb genoeg mensen gezien (waaronder ikzelf) die zware trips hadden op ket, "bad" wil ik niet zeggen, het kwam niet eens in de buurt van de "bad" die ik op LSD heb gehad. En achteraf weinig kater. Da's wel lekker aan ket.

Verder heb ik het zelf ook met antidepressiva gedaan. Het is niet heel schokkend ofzo, maar als je aan psychoses lijdt, en depressies... ik zou er niet aan beginnen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee echt slecht ken ik ook niet maar ik heb het zelf wel gehad met ket dat ik het zwaarder had of rare gedachte sprongen kreeg die niet perse fijn waren. Een soort constant achterliggend gevoel van onbestemdheid. Dit heb ik alleen gehad als ik alleen was.

MeejheM zei:
ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand slecht ging op ket, bij de juiste dosering staat je trip bestwel los van verdere emoties naar mijn idee, en bij te hoge doseringen gaat het licht gewoon uit.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."