Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVermoeidheid iets te maken met Ketamine?

Vermoeidheid iets te maken met Ketamine?

7 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
Amfi_Tekno23Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben nieuw hier op het forum en val gelijk binnen met een vraag :grin:

De laatste weken heb ik ontzettende last van vermoeidheid, futloosheid, hangerigheid. Ik heb weinig zin meer om dingen te ondernemen, kan mij heel slecht concentreren. Ik eet ook meer. Ik slaap ook heel veel meer (soms wel 12+ uur per nacht). Als ik lang uitgeslapen heb dan denk ik 'goh nou dat komt goed uit als ik vanavond laat nog ergens heen wil' maar meestal ben ik dan om 12 uur echt wel weer moe.

Nou probeer ik erachter te komen waar dit aan te danken is. :confused:
Ik heb een aantal dingen overwogen zoals een depressie. Maar aangezien ik nog wel positief in het leven (redelijk) sta en mezelf ook nog positief bekijk past dit toch niet helemaal.
Ik wijdde dit ook aan de drukte in mijn leven. Maar als ik het ff eerlijk bekijk dan valt dit best mee. Althans twee jaar geleden was mijn leven net zo druk en toen had ik hier geen last van.

Nu ben ik ook sinds afgelopen zomer veel meer keta gaan gebruiken dan daarvoor. Daarvoor pakte ik het alleen heel af en toe, sinds de zomer zowat elk weekend en sinds een aantal maanden ook wel buiten de weekenden. Geen enorme hoeveelheden maar toch wel een flinke stijging met daarvoor. Kan het komen dat ik me daardoor zo futloos en moe voel heel de tijd?

In een ander topic las ik juist dat keta gebruikt werd als anti-depressie middel. Ik merk wel dat als ik me zo futloos voel ik dan zin heb in keta en dan vaak ook meer energie krijg om iets te gaan ondernemen. Maar ik heb ook altijd begrepen dat keta in principe niet lichamelijk verslavend is??

Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan ik het probleem beter elders zoeken?


Extra informatie: ik heb bijv deze week zondag, maandag, dinsdag niets op en toen voelde ik me net zo moe. Toen heb ik woensdagavond een beetje gepakt en gisterenavond een kleine punt en dat maakt eigenlijk geen verschil. Alhoewel heel de donderdag zat ik best wel vol met energie??

Maar dat zou misschien ook ermee te maken kunnen hebben dat ik toen vanalles op de planning had die dag.

Ik ben trouwens nog wel van plan om volgende week maar een afspraak met de huisarts te maken. Voor eventueel therapie. Maar ik wou graag uitsluiten dat het aan de keta lag (of als jullie denken dat het er wel aan ligt dan moet ik maar eens echt gaan uitproberen een langere tijd niks te pakken).

Ik probeer me de laatste tijd al buiten problemen van anderen te houden, want ik trek me best veel aan van andermans problemen omdat ik ze graag wil helpen. Maar dat vreet ook teveel van mijn energie de laatste tijd.. wil onderhand wel weer eens gewoon goed vol met energie zitten zodat ik gewoon kan doen wat ik wil in plaats van steeds rust te moeten nemen.. ik ben per slot van rekening nog niet bejaard :P
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je vergelijkt dat je leven twee jaar geleden net zo druk was, maar dat je toen nergens last van had, zegt dat ook niet zo veel. Je kunt ook twee jaar een té druk leven leiden en dat de klachten pas komen na een langere tijd en als het al flink is opgestapeld. Het constant over je eigen grenzen heen gaan, zonder dat je het door hebt, kan zich op verschillende manieren uiten. Je kan er depressief van worden maar het kan ook leiden tot lichamelijke klachten als moeheid en futloosheid, zoals jij hebt.

Er zijn aanwijzingen dat ketamine als antidepressivum kan werken, maar het zijn echt heel kleine hoeveelheden die je dan neemt en het gaat om enkele keren. Als je in grotere (recreatieve) hoeveelheden ketamine neemt kun je er juist depressief van worden (of andere psychische problemen krijgen).

Ik denk dus niet dat je kunt uitsluiten dat het puur aan de keta ligt, ik zou eerder zeggen dat het een opstapeling is van zaken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
ZERO- zei:
Als je in grotere (recreatieve) hoeveelheden ketamine neemt kun je er juist depressief van worden (of andere psychische problemen krijgen).
Klik om te vergroten...
Wordt aangenomen dat dat een lichamelijk iets is of meer geestelijk?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
ZERO- zei:
Als je in grotere (recreatieve) hoeveelheden ketamine neemt kun je er juist depressief van worden (of andere psychische problemen krijgen).
Klik om te vergroten...
Wordt aangenomen dat dat een lichamelijk iets is of meer geestelijk?
Klik om te vergroten...
Weet ik zo direct even niet, het is al even geleden dat ik erover las. Maar ik herinner me vrij zeker dat lage doses kunnen helpen en hoge doses juist een averechts effect hebben.
s
steelpan90Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
ZERO- zei:
Als je in grotere (recreatieve) hoeveelheden ketamine neemt kun je er juist depressief van worden (of andere psychische problemen krijgen).
Klik om te vergroten...
Wordt aangenomen dat dat een lichamelijk iets is of meer geestelijk?
Klik om te vergroten...
Hoge dosisen ketamine per dag wekt juist een erge depressie op. Kijk hiermee uit want dit is erg heftig en mentaal zeer slopend.

Zowel lichamelijk als geestelijk zal je dan klachten krijgen. K-cramps, kramp in nieren en lever, blaasontsteking en zweren op je blaaswand die er zelfs doorheen kunnen bijten. Dit is zeer pijnlijk en heftig om te ervaren.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
steelpan90 zei:
Mindless zei:
ZERO- zei:
Als je in grotere (recreatieve) hoeveelheden ketamine neemt kun je er juist depressief van worden (of andere psychische problemen krijgen).
Klik om te vergroten...
Wordt aangenomen dat dat een lichamelijk iets is of meer geestelijk?
Klik om te vergroten...
Hoge dosisen ketamine per dag wekt juist een erge depressie op. Kijk hiermee uit want dit is erg heftig en mentaal zeer slopend.

Zowel lichamelijk als geestelijk zal je dan klachten krijgen. K-cramps, kramp in nieren en lever, blaasontsteking en zweren op je blaaswand die er zelfs doorheen kunnen bijten. Dit is zeer pijnlijk en heftig om te ervaren.
Klik om te vergroten...
Maar goed, dan heb je het echt al over een verslaving hè, en TS heeft het nog over (in mijn ogen) recreatief gebruik, al is het wel vaak ieder weekend.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is lastig te zeggen zo natuurlijk, maar het kan zoals zero ook zegt goed een opeenstapeling zijn. Lang een druk leven hebben gaat zich een keer opbreken. Dat gepaard met veel Ketamine gebruik kan ook nooit goed zijn.

Wat betreft je gebruik, als je ieder weekend gebruikt en ook steeds vaker doordeweeks is het niet meer echt recreatief te noemen en ga je richting een verslaving. Het valt me op dat je zegt dat wanneer je het drie dagen niet gebruikt je ook moe bent dus zal het wel niet aan keta liggen. Maar je kan toch bedenken dat zoiets wel langer als een dag of paar dagen doorwerkt, zeker bij zo frequent gebruik. Ik weet niet of het enkel door de keta komt, maar als dat wel zo is of het maakt er deel van uit dan kan het zijn dat je pas verbetering gaat zien na weken en misschien wel enkele maanden even helemaal geen keta gebruiken. Ik weet niet of je ook wel eens andere drugs gebruikt, maar dat kun je dan beter ook even laten voorlopig.

Waarschijnlijk is het dus een opeenstapeling van verschillende dingen die allemaal weer effect op elkaar hebben. Maar ze los bekijken en aanpakken kan al verschil maken natuurlijk. Veel minder keta lijkt me niet onverstandig, je begint richting een verslaving te gaan namelijk. Wat rustiger aan doen in je leven als het kan zal ook helpen, maar te weinig doen kan ook tot vermoeidheid leiden. Probeer verder een goed slaap ritme aan te nemen, elke dag dezelfde tijd naar bed en opstaan helpt ook. Teveel slapen is trouwens ook niet goed, af en toe is dat prima maar als je dat vaak doet krijg je ook minder energie. Bovendien kan eten ook verschil maken, teveel eten kost energie, maar ook veel koolhydraten en vet kosten energie. Meer groente en fruit eten kan een stuk energieker maken weet ik uit ervaring, al zal dat ook per persoon en leefstijl verschillen. Tot slot is sporten nog belangrijk uiteraard.

Zomaar wat dingen die wellicht effect hebben op je energie niveau. Het kan helpen om met wat dingen te gaan experimenteren, uiteraard geldt voor het meeste wel dat het weken kan duren voor je echt verschil gaat merken. Daarnaast kan naar de huisarts gaan ook geen kwaad, om eventueel een ziekte, bacterie of parasiet uit te sluiten.
A
Amfi_Tekno23Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt allemaal,

Super eigenwijs maar ik ben toch stug doorgegaan met de keta (ja..ik weet het niet slim!:astonished:)
Gewoon erg eigenwijs vooral. Maar nu is daar sinds 2/3 weken de bekende keta-kramp bij gekomen. Ik kende dit hele verschijnsel niet dus de eerste twee weken linkte ik het niet eens aan ketamine. Tot een vriendin van mij -ook een gebruiker- mij klachten meteen als zodanig herkende. Afgelopen dagen dus onderzoek gedaan op internet en weet nu wel bijna zeker dat het daardoor komt..

De pijn is soms echt ondraaglijk:weary:
Maarja eigen schuld dikke bult.!
Ik ga nu sowieso stoppen, met alles overigens. Al gebruikt ik al lange tijd bijna niks meer behalve ketamine, heel af en toe speed en alcohol. En nog minder vaak tripmiddelen. Maar voorlopig ga ik niks meer pakken. Want die kramp is het echt niet waard :confused:
En dan zal ik vanzelf gaan merken of de vermoeidheid ook afneemt.

Blijkbaar moest ik nog ff wat harder op mn bek gaan voordat ik mn lichaam serieus nam :wink:

Het zal inderdaad wel een opeenstapeling zijn geweest.. ook wel een lastig jaar tot nu toe gehad. Maar het begon ook wel langzaam steeds meer richting een verslaving te gaan, ookal wou ik dat niet toegeven :tonguewink:
Ik kan nog wel een updateje geven als ik een tijdje verder ben. Hoop toch wel dat ik na eeb paar maanden weer langzaam terug naar af n toe gebruiken kan gaan hoor:tonguewink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."