#1
Ik ben nieuw hier op het forum en val gelijk binnen met een vraag
De laatste weken heb ik ontzettende last van vermoeidheid, futloosheid, hangerigheid. Ik heb weinig zin meer om dingen te ondernemen, kan mij heel slecht concentreren. Ik eet ook meer. Ik slaap ook heel veel meer (soms wel 12+ uur per nacht). Als ik lang uitgeslapen heb dan denk ik 'goh nou dat komt goed uit als ik vanavond laat nog ergens heen wil' maar meestal ben ik dan om 12 uur echt wel weer moe.
Nou probeer ik erachter te komen waar dit aan te danken is.![:confused:]()
Ik heb een aantal dingen overwogen zoals een depressie. Maar aangezien ik nog wel positief in het leven (redelijk) sta en mezelf ook nog positief bekijk past dit toch niet helemaal.
Ik wijdde dit ook aan de drukte in mijn leven. Maar als ik het ff eerlijk bekijk dan valt dit best mee. Althans twee jaar geleden was mijn leven net zo druk en toen had ik hier geen last van.
Nu ben ik ook sinds afgelopen zomer veel meer keta gaan gebruiken dan daarvoor. Daarvoor pakte ik het alleen heel af en toe, sinds de zomer zowat elk weekend en sinds een aantal maanden ook wel buiten de weekenden. Geen enorme hoeveelheden maar toch wel een flinke stijging met daarvoor. Kan het komen dat ik me daardoor zo futloos en moe voel heel de tijd?
In een ander topic las ik juist dat keta gebruikt werd als anti-depressie middel. Ik merk wel dat als ik me zo futloos voel ik dan zin heb in keta en dan vaak ook meer energie krijg om iets te gaan ondernemen. Maar ik heb ook altijd begrepen dat keta in principe niet lichamelijk verslavend is??
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan ik het probleem beter elders zoeken?
Extra informatie: ik heb bijv deze week zondag, maandag, dinsdag niets op en toen voelde ik me net zo moe. Toen heb ik woensdagavond een beetje gepakt en gisterenavond een kleine punt en dat maakt eigenlijk geen verschil. Alhoewel heel de donderdag zat ik best wel vol met energie??
Maar dat zou misschien ook ermee te maken kunnen hebben dat ik toen vanalles op de planning had die dag.
Ik ben trouwens nog wel van plan om volgende week maar een afspraak met de huisarts te maken. Voor eventueel therapie. Maar ik wou graag uitsluiten dat het aan de keta lag (of als jullie denken dat het er wel aan ligt dan moet ik maar eens echt gaan uitproberen een langere tijd niks te pakken).
Ik probeer me de laatste tijd al buiten problemen van anderen te houden, want ik trek me best veel aan van andermans problemen omdat ik ze graag wil helpen. Maar dat vreet ook teveel van mijn energie de laatste tijd.. wil onderhand wel weer eens gewoon goed vol met energie zitten zodat ik gewoon kan doen wat ik wil in plaats van steeds rust te moeten nemen.. ik ben per slot van rekening nog niet bejaard :P
De laatste weken heb ik ontzettende last van vermoeidheid, futloosheid, hangerigheid. Ik heb weinig zin meer om dingen te ondernemen, kan mij heel slecht concentreren. Ik eet ook meer. Ik slaap ook heel veel meer (soms wel 12+ uur per nacht). Als ik lang uitgeslapen heb dan denk ik 'goh nou dat komt goed uit als ik vanavond laat nog ergens heen wil' maar meestal ben ik dan om 12 uur echt wel weer moe.
Nou probeer ik erachter te komen waar dit aan te danken is.
Ik heb een aantal dingen overwogen zoals een depressie. Maar aangezien ik nog wel positief in het leven (redelijk) sta en mezelf ook nog positief bekijk past dit toch niet helemaal.
Ik wijdde dit ook aan de drukte in mijn leven. Maar als ik het ff eerlijk bekijk dan valt dit best mee. Althans twee jaar geleden was mijn leven net zo druk en toen had ik hier geen last van.
Nu ben ik ook sinds afgelopen zomer veel meer keta gaan gebruiken dan daarvoor. Daarvoor pakte ik het alleen heel af en toe, sinds de zomer zowat elk weekend en sinds een aantal maanden ook wel buiten de weekenden. Geen enorme hoeveelheden maar toch wel een flinke stijging met daarvoor. Kan het komen dat ik me daardoor zo futloos en moe voel heel de tijd?
In een ander topic las ik juist dat keta gebruikt werd als anti-depressie middel. Ik merk wel dat als ik me zo futloos voel ik dan zin heb in keta en dan vaak ook meer energie krijg om iets te gaan ondernemen. Maar ik heb ook altijd begrepen dat keta in principe niet lichamelijk verslavend is??
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan ik het probleem beter elders zoeken?
Extra informatie: ik heb bijv deze week zondag, maandag, dinsdag niets op en toen voelde ik me net zo moe. Toen heb ik woensdagavond een beetje gepakt en gisterenavond een kleine punt en dat maakt eigenlijk geen verschil. Alhoewel heel de donderdag zat ik best wel vol met energie??
Maar dat zou misschien ook ermee te maken kunnen hebben dat ik toen vanalles op de planning had die dag.
Ik ben trouwens nog wel van plan om volgende week maar een afspraak met de huisarts te maken. Voor eventueel therapie. Maar ik wou graag uitsluiten dat het aan de keta lag (of als jullie denken dat het er wel aan ligt dan moet ik maar eens echt gaan uitproberen een langere tijd niks te pakken).
Ik probeer me de laatste tijd al buiten problemen van anderen te houden, want ik trek me best veel aan van andermans problemen omdat ik ze graag wil helpen. Maar dat vreet ook teveel van mijn energie de laatste tijd.. wil onderhand wel weer eens gewoon goed vol met energie zitten zodat ik gewoon kan doen wat ik wil in plaats van steeds rust te moeten nemen.. ik ben per slot van rekening nog niet bejaard :P