Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine werkt niet

Ketamine werkt niet

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had gelezen dat je Ketamine kunt gebruiken tegen depressies. Dus heb het geprobeerd. Werd er down van .En de dagen erna wat onrustig.of het was slecht spul of het werkt niet. Het verdovende en hallucinerende effect heb ik niks van gemerkt.
F
FreewayLid
01-01-2024, 00:00
#2
@acht.zes
ja heb ik me inderdaad in vergist, dacht me te herinneren dat het om lage doseringen ging. het is dan ook een poosje geleden dat ik het artikel gelezen had.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Drugs gebruiken om psychische problemen tegen te gaan is per definitie een heel slecht idee.

Ga naar je huisarts, leg hem je probleem voor en ga samen werken aan een oplossing.

Los daarvan lijkt ketamine me sowieso een heel slechte keus. Het werkt maar heel kort en ik zie niet echt hoe het zou moeten helpen bij depressie of je moet een continue k-hole willen nastreven. Vaak en veel keta is trouwens erg slecht voor je gezondheid.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kan het opwekken. Door bijvoorbeeld 15/30 minuten na inname te gaan zitten tegen de muur en dan op te staan, zonder je handen te gebruiken, zo snel mogelijk. Dat werkt bij mij meestal als ie niet even aanslaat of wanneer ik het gevoel hebt dat het niet werkt op de voorgrond. En anders kan je gewoon nog een nakkie bijnemen. ^^
F
FreewayLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Los daarvan lijkt ketamine me sowieso een heel slechte keus. Het werkt maar heel kort en ik zie niet echt hoe het zou moeten helpen bij depressie of je moet een continue k-hole willen nastreven. Vaak en veel keta is trouwens erg slecht voor je gezondheid.
Klik om te vergroten...
Ik heb daar laatst een artikel over gelezen (kan hem zo niet meer vinden). De behandeling vindt 1 keer in de paar maanden plaats uit mijn hoofd. Dan lig je 8 uur aan het infuus waar je dus steeds een lage dosis krijgt toegediend, je ligt daar dus niet te trippen. Dan laten ze je dan verplicht naar natuurfilms kijken, je mag verder niet afgeleid worden door je telefoon of iets dergelijks, ook mag je niet in slaap vallen. Je moet dus continu naar die film blijven kijken. Hierdoor zou je kijk op het leven moeten veranderen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Freeway zei:
Ik heb daar laatst een artikel over gelezen (kan hem zo niet meer vinden). De behandeling vindt 1 keer in de paar maanden plaats uit mijn hoofd. Dan lig je 8 uur aan het infuus waar je dus steeds een lage dosis krijgt toegediend, jeligt daar dus niet te trippen. Dan laten ze je dan verplicht naar natuurfilms kijken, je mag verder niet afgeleid worden door je telefoon of iets dergelijks. ook mag je niet in slaap vallen, je moet dus continu naar die film blijven kijken. Hierdoor zou je kijk op het leven moeten veranderen.
Klik om te vergroten...
Klinkt wel logisch, ik zou al wel gek worden na enkele minuten, dan ga je vanzelf verder denken over andere dingen, etc. Test het uit Kratomisbestok :tongueout:
F
FreewayLid
01-01-2024, 00:00
#7
https://www.vice.com/nl/article/4w7eyd/i-used-ketamine-to-treat-my-depression-122
dit is het artikel waar ik op doelde. Ik zou alleen niet weten of dit in Nederland ook mogelijk is, en wat de voorwaarden zouden zijn.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Freeway

Interessant artikel.

Ik snap het nog niet helemaal. Hij spreekt over een lage dosering maar gaat wel door allerlei niveaus heen en komt op een punt dat hij los is van de realiteit en dat lijkt me dan toch wel niveau 4 oftewel de k-hole. En al zeker omdat er regelmatig werd gekeken of hij nog wel wakker was dus dat lijkt me controleren of hij niet out is gegaan (dat is dus niveau 5)

Dus ik denk het toch om een hoge dosering gaat om de k-hole te bereiken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
De onderzoeken die naar dit soort behandelingen zijn gedaan suggereren vooral dat je een niet-trippende dosering moet gebruiken. Als je dat niet doet treed er eerder een averechts (neuron-dodend ipv neuron-makend) effect op.

Maar het beste lijkt me om dit soort 'acties' te proberen met behulp van een medisch professional(psychiater)?
F
FreewayLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ketamine wordt in sommige gevallen inderdaad gebruikt tegen depressies. het antidepressieve effect is er alleen wanneer de ketamine via een infuus door kundige artsen wordt toegediend. zelf er mee gaan experimenteren zou juist je klachten kunnen verergeren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."