#1
Wel interessant om te horen dat je je 10 dagen nadien helemaal top voelt. Ik heb zelf geen ervaring met ketamine, maar je hoort steeds vaker dat ketamine (in wetenschappelijke setting) wordt ingezet om depressies te laten verdwijnen.Hallo levensgenieters
Na jaren alleen maar de onderwerpen en reacties te lezen heb ik zelf ook eens een vraag.
Ik ben al jaren lekker recreatief aan het rondtrippen op verschillende soorten drugs. Ik vond het vanaf het begin af aan al veel interessanter dan alcohol. Toen bij mij voor de eerste keer Xtc insloeg voelde dat voor mij als een openbaring van, dit is het, deze roes past en hoort bij mij. In mijn jongere jaren dronk ik nog bijna geen alcohol, ik kreeg bier gewoon bijna niet weg omdat ik het niet lekker vond. Maar toen ik verhuisde naar een zuip gemeente werd ik snel van dat probleem verholpen maar bleef de drugs altijd trouw, de drugs is barmhartig en is er voor jou.
Nou heb ik pas in 2018 vrij laat voor het eerst Ketamine gehad. Het was een drugs die al die jaren compleet aan mij voorbij was gegaan. Ik had de naam wel eens horen vallen maar het was nooit binnen mijn bereik. Tot ik in 2018 meeging met een nieuwe groep om naar techno feesten te gaan waar ik voorheen ook nooit heenging. Op mijn eerste keer Lowlands heb ik daar het Technolicht gezien en god zij dat het goed was, ga heen en snoep zoveel mogelijk van mijn drugs beste jongeman zei een vriendelijke stem. Nu nog denk ik was ik maar veel eerder naar Lowlands geweest.
Waar was ik? oh ja de Ketamine natuurlijk. Na mijn eerste techno feest op Xtc met die gasten werd mij al duidelijk gemaakt van dat ik op de after aan de Ketamine moet gaan. Ik vond het eerlijk gezegd wel spannend iets nieuws maar het is drugs en drugs is barmhartig dus niet zeuren en opsnuiven die troep. ik had me bordje netjes leeggegeten en mocht van tafel om naar de wc te gaan. Ik kwam terug en voelde nog niets, ik had ook totaal geen idee wat ik moest verwachten dus ik nam zomaar nog 2 punten. ik zit een beetje voorover naar de tv te kijken en er wordt mij wat gevraagd, ik draai me om om te antwoorden en de woorden rollen heel traaaaag uit mijn mond. Iedereen moest zo lachen en ineens besefte ik dat ik er al inzat. Dit was heel iets nieuws voor mij, dit had iets volmaakts, dromerigs iets waar ik als dagdromer altijd al naar opzoek was, iets waarvan ik dacht dit zijn alleen maar uit gefantaseerde verhalen maar dit was echt en ik zat er middenin. En dan de muziek, de prachtige muziek die nu nog mooier en dieper klonk, alsof de muziek één werd met mij. Het gaf mij een gevoel van wat is de echte wereld toch een poppenkast en voorspelbaar, deze wereld is zoveel interessanter en wijzer! er kwam ineens in me op om te zeggen, zullen we stoppen met werken en alleen nog maar Keta snuiven?? Er werdt hevig gelachen maar ik meende het echt. Vanaf dat moment heeft Ketamine mij niet meer losgelaten en ik de Ketamine ook niet, ik vraag me wel eens af wie is nou gek op wie?? Ik neem het eens in de 6 weken ongeveer want het moet natuurlijk wel bijzonder blijven maar de Ketamine denkt daar anders over
Ik kan er nog wel over blijven doorvertellen mar ik ben erg van mijn vraag afgedwaald haha.
Als ik aan de Ketamine ga dan komt de roes opzetten die ik lekker vind maar als ik het combineer met Xtc dan wordt het wel echt serieus. De roes wordt een trip en dingen beginnen echt goed te vervormen en mijn lichaamsdelen lijken nog erger op die van rubber of plastic dan met alleen maar Ketamine. En nu komt het, als ik ook nog lachgas heb gehad die avond en ik ben de hele avond punten aan het pakken dan ineens begint het. Ik voel het aankomen en ga er ook gelijk in een goede houding voor zitten. Als het nog lukt zet ik Thinking of a place nog aan van The War on Drugs of me maat zet hem aan want dan glij ik er echt zo in. Echt al het gevoel uit mijn armen en benen verdwijnen, ik voel alleen nog mijn romp denk ik! Ik kan alleen nog maar kijken, het lijkt alsof ik in een kijkdoos kijk. Het gevoel wat het geeft lijkt wel alsof er iets door mijn lichaam giert en het voelt geweldig. Hetzelfde gevoel als je met een lift naar beneden gaat of als je in een achtbaan zit met een vrije val naar beneden daar kan ik het mee vergelijken. Het beeld voor me is totaal niet meer de kamer in waar ik zat, alles vervormt constant maar zo goed aangepast zo volmaakt alsof alles als een soort Tetris in elkaar schuift waarbij ik op dat moment alleen maar kan denken, Ketamine u bent een architect een genie alsof ik in direct contact sta met een hogere spirituele macht. Waarbij dan een ontlading van ik noem het maar geluk in mij wordt gestroomd en ik mij dan zo oppermachtig voel dat ik de hele wereld liefheb en alles komt voortaan goed, geen één negatief moment accepteer ik nog in mijn leven. Op een gegeven moment draait alles toch weer in zijn oorspronkelijk staat en merk ik dat ik toch weer in mijn maat zijn woonkamer ben. Met dat alles weer normaal wordt komt het vreemde, ik voel alsof er één stevige rilling door mijn lichaam gaat van het puntje van mijn hoofd naar het puntje van mijn teen. Ik kom dan bij en het lijkt wel alsof er een kreukel in mijn hersenen zit, alles is nog niet helemaal recht en mijn spraak is ook slecht. Ik kom niet goed en struikel over mijn eigen woorden. als ik wat wil zeggen ben ik bij woord 4 al weer vergeten wat ik wilde zeggen, Ik heb dan wel een tijd nodig om weer te herstellen maar heb er dan wel de hele dag last van. De volgende dag is het wel weer normaal alleen hoofdrekenen is nog wel een probleem. Maar dan dat euforische gevoel blijft zeker nog wel 10 dagen hangen, alsof ik een reset heb gehad.
Dit is nu denk ik 6 keer gebeurt ofzo maar niemand die ik spreek of meedoet heeft dit. Wat ik mij afvraag ga ik misschien dan toch te ver? Ben ik de boel toch wel aan het beschadigen? Die kreukel wat ik voel in mijn hersenpan kan niet anders de reactie zijn dat ik toch aardig mijn hersenen heb platgelecht en dat ze weer ontwaken want het herstelt zich geleidelijk wel weer in een paar uur. Vaak ga ik naar bed en na het slapen ben ik wel weer de oude maar wel erg suf.
Mijn vraag herkent één van jullie iets hierin? De trip is geweldig maar ik wil niet eens wakker worden als een kastplantje haha
Anders zet ik er een streep onder geen punt natuurlijk!