Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugs en gezondheid

drugs en gezondheid

9 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#1
en hoe zit het dan met bruin roken op folie.
ik had van basen gehoord dat dat ook je longblaasjes kapot maakte.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik gebruik al meer dan 30 jaar van alles en nog wat.na 15 jaar coke basen zal je toch denken dat je longen achteruit gaan.omdat ik het af en toe benauwd had ben ik naar de dokter gegaan en die heeft me door verwezen naar de longarts.ik kreeg een onderzoek in het ziekenhuis en daar dacht de longarts dat ik helemaal niet rookte omdat mijn longen zo goed bleken te zijn.ik snap er niets van.hoe kan dit?ik hoor niet anders dan dat het zo slecht is voor je longen en dat je door basen je longblaasjes kapot maakt.hoe kan het dan dat ze bij mij niet voor achteruitgang zorgen.ik hou wel altijd mijn adem lang in als ik een base neem.
B
BirdoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik neem aan dat het niet goed voor je longen kan zijn,
maar misschien dat die arts dat dacht omdat hij weinig teer aantrof?
Nu weet ik niet of je gewoon rookt, maar dat is het eerste wat mij tebinnen schoot..
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik rook al 34 jaar shag en 32 jaar bruin en ik rook dagelijks wiet en dan nog coke basen de laatste 15 jaar.
het onderzoek bestond uit:openmouth:p een fiets tot het uiterste gaan.met een knijper op mijn neus,een infuus in mijn arm om om de zoveel tijd bloed afnemen een hart knijper op mijn vinger en allemaal plakkers op mijn borst met draden.ik vond het bizar om te horen dat mijn longen te goed waren.ik had hem niets over mijn gebruik verteld overigens.
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je longen functioneren in ieder geval nog goed, dat is wat ze met zo'n test kunnen aantonen ... maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet aangetast zijn, of zuiver, of intact of wat dan ook.
Maar als ik dit zo lees, dan had je wsl best eens een topatleet kunnen zijn, ware het niet dat je dope gebruikte ...
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drugs worden heel snel en gemakkelijk opgenomen door je longweefsel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld sigarettenrook. Je longen kunnen geen stoffen zoals teer opnemen, maar wel vet- en wateroplosbare stoffen. De meeste drugs hebben deze eigenschap, aangezien deze ook erg snel je hersenen binnendringen via de blood-brain-barrier.
Omdat er geen stoffen in je longen achterblijven (itt tot sigarettenrook) zal de schadelijkheid dus misschien wel meevallen.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#7
mjah,ik was vroeger wel een uitblinker in sport,vooral zwemmen.maar dat was vroeger
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vergeet niet dat je longen een heel sterk reinigend vermogen bezitten, aangezien ze de hele dag door de lucht filteren die je inademd en alle schadelijke stoffen verwijderen.
Heroine is ook een stof die snel wordt opgenomen in je longweefsel en zal dus weinig schadelijke stoffen achterlaten. Ik denk wel dat de hete lucht schadelijk kan zijn voor je longblaasjes...
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#9
ja dat is zeker slecht.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je hebt altijd van die uitzonderingen, sommige bejaarden zijn nog altijd verstokte rokers en worden er dik in de 90 mee. Mevrouw Veerkamp uit die serie van Man bijt Hond, is o.a. zo'n geweldig voorbeeld hier van (moordwijf overigens :hearteyes: )! Helaas blijken zulke mooie dingen voor de meesten helaas toch niet op te gaan, dus ik zou als ik jou was, jezelf gewoon - tot nog toe - heel gelukkig prijzen hiermee! Toch ook weer niet te lichtzinnig hierover denken, want wat er niet is kan toch altijd nog komen he...? Dit soort drugs blijven gewoon echt een groot risico voor je gezondheid, dus om de zoveel tijd iig even een controle lijkt me geen verkeerd plan voor je!

Heb je misschien zelf ook toevallig iemand in je familie die heel oud is (geworden) en nog altijd stug als een ketter doorrookt(e)? Erfelijke factoren kunnen hier namelijk een rol in spelen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."