Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie is er al is gekapt voor lange tijd en terug begonnen?

Wie is er al is gekapt voor lange tijd en terug begonnen?

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik was lange tijd hier op het forum actief, tot ik in februari 2008 besloot om permanent met drugs te kappen na 2 té harde katers, eentje van 750 mg mdma en eentje van de combo coke, speed en zolpidem (weet van deze tweede kater geen hoeveelheden meer).

Ik was toen zeer overtuigd voor te kappen. Ik heb dit ook 7 maand 'volgehouden'. Volgehouden staat tussen aanhalingstekens omdat er eigenlijk aanvankelijk weinig aan was voor geen drugs te nemen, omdat het nog redelijk vers in je geheugen zit waarom je gestopt bent. Ik heb toen ook lange zeeeer lange tijd (tot nu eigenlijk, buiten 2 posts) niet meer gepost op het forum.

Na 7 maand echter je vrienden constant uit hun dak zien gaan op feesjes begin je jezelf de vraag te stellen: "Waarom kunnen zij wel drugs nemen en uit hun dak gaan en ik niet, waarom ben ik eigenlijk permanent met alles gekapt?" Dan komt de moment dat je zegt: "Fuck it, ik ga toch nog af en toe een lijntje snuiven." En voor je het weet zit je er weer midden tussenin. Het vreemde is dat ik nog altijd geen spijt heb van mijn beslissing voor terug drugs te nemen. De redenen om ermee gekapt te hebben zijn terug volledig vervaagd.

Ondertussen neem ik terug 1 of 2x per week coke en/of speed en/of ketamine en/of hier en daar is iets anders. De 'drugsscene' lijkt je constant terug te trekken.

Ik stel mezelf constant de vraag of er ooit iets een einde gaat maken aan de drang naar de roes en het 'feesten'. Ik ben begonnen met 'hard drugs' (stom woord) toen ik 16 was, ondertussen ben ik er 23. Ik noem mezelf geen junkie, maar voorlopig lijkt het 'onmogelijk' (in de zin van dat je het gewoon niet wilt) om te stoppen met in het weekend uit men dak te gaan op een dubstep, psytrance, reggae of breakcore feest. Niet zozeeer omdat je echt verslaafd bent, maar meer omdat het op een bepaald moment zinloos lijkt om voor altijd te kappen met drugs.

Het lijkt wel alsof iedereen drugs neemt. Het is zo normaal, maar tegelijkertijd weet je dat 90% van de bevolking nooit verder gaat als wiet, alcohol, tabak en voorgeschreven medicatie.

En het is niet dat je geen les leert uit je negatieve ervaringen. Ik neem bijvoorbeeld geen wiet en mdma meer omdat ik weet dat ik tegen deze twee echt slecht tegen kan.

Uiteindelijk stel je jezelf de absurde vraag: "Waarom geen drugs nemen waar je geen merkbare last van ondervind?" Een vraag waarop ik nog altijd geen antwoord gevonden heb.

Wie herkent zich in dit patroon van kappen met drugs en dan terug te beginnen gewoon omdat de zin van het kappen verloren lijkt te gaan?

Vanaf nu post ik dus terug als frequent drugsgebruiker op dit forum.

PS: Ik heb op dit moment nogal veel coke genomen in combinatie met alcohol, dus als deze post kant nog wal raakt, negeer hem gewoon, ik zit in een lulkick. :)

groeten

Hillbilly bastard
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik was ooit 6-7 maanden gestopt met roken, 4 maand gestopt met blowen. en sinds enkele maanden rook ik terug een pakje per dag en blow ik terug elke dag.
eigenlijk is het zwak, maar ik heb de nood niet echt om te stoppen. ooit zal het wel komen, zoals die ene dag dat ik dacht, "waar ben ik nu toch mee bezig?" toen ging het stoppen vanzelf.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sinds Oktober was ik gestopt. Ben net sinds twee weken begonnen. Het is nu nog: Valium, Ritalin, en wiet, maar straks wordt het vanzelf wel weer een keertje Coke. Ach, ik heb zelfkennis zat. Zeg niet dat ik het daarmee ga redden, maar ik snap het allemaal en dat vind ik belangrijk. Ik weet waarom ik het nu doe en begin. Klinkt raar voor de lezer, maar het is waarheid.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb dat een tijdje met cocaine gehad. Tijdje gestopt, en ik begon weer, paar maanden gestopt, en ik begon weer, paar weken gestopt, en ik begon weer. Ik was niet verslaafd, absoluut niet, maar ik merkte gewoon dat ik steeds weer hetzelfde cirkeltje ging maken, tot ik het spuug- en spuugzat was.
Momenteel ruim een half jaar gestopt en ik heb er ook geen behoefte meer aan.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik had net 3 keer pillen gedaan of zo en best wel veel dxm, toen heb ik anderhalf jaar alleen geblowd, want ik was ook wel erg jong, en ong een jaar geleden ben ik weer begonnen.
i
iNkzLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met cocaine 6maand gestopt , nu al 4 weken terug iedere dag :(
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben al een paar keer gestopt met blowen en weer begonnen. een keer voor een paar maanden een keer voor 8 maanden een half jaar. maar hoedan ook ik kom altijd terug hobbelen naar de shop... :stoned:
D
DesarguesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb nu vier keer pillen gedaan deze zomervakantie ( 2 keer goede, 2 keer slechte) en merk wel dat het nu tijd is om te kappen voor een lange tijd, en later weer opnieuw, want de eerste keer bleef het leukst (met beste pillen ook). Wiet blijf ik moeilijk vinden. Een dag zonder smoken voelt vaak als een saaie dag, totdat ik s'avonds in bed lig en toch wel een beetje trots ben dat ik het niet gedaan heb. Maar als ik wel gesmoked heb voel ik me vaak nutteloos, moe en alleen maar dom dat ik weer gesmoked heb. Ben er nu dus ook mee gestopt, want het ging nergens meer over.

Het leuke is vind ik, juist het terugkomen, want dan weet je weer waarom je er ooit mee begonnen was :grin:

Verslaving vind ik maar vaag. Want als ik op vakantie ben heb ik totaal geen behoefte aan wiet, ook totaal niet mee bezig. Denk er wel eens aan, maar meer de herinneringen. Terwijl als ik thuis ben en het is te krijgen, vind ik het zo verdomd moeilijk het niet te kopen.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#9
heb precies hetzelfde als jou, maar vroeger voordat ik een jaar stopte had ik helemaal geen rem, kende me eigen grenzen niet. nu wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."