Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWoedeaanvallen na stoppen met blowen

Woedeaanvallen na stoppen met blowen

8 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
d
dingenenzoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik ben 35 jaar en ben nu 7 weken gestopt met blowen, na ruim 20 jaar de laatste jaren rookte ik ongeveer 2 joints per dag en dan vooral voor dat ik naar bed ging om rust te krijgen in mijn kop ik weet zins 4 jaar dat ik ADHD heb en slik daar ritalin voor, om de 3 uur 1 tablet :openmouth: volgens mijn vrouw en mensen direct om mij heen werkt dat goed zelf ben ik er nog niet helemaal uit. :(
Ik heb de topic van AD/HD en verslaving gelezen erg boeiend en herkenbaar! en het klopt heb bijna alles wel eens geprobeert maar heb zins dat ik gestopt ben met blowen weer heel veel last van woedeaanvallen waar ik al in geen jaren last van heb gehad ik probeer dat te onder drukken met mijn ritalin maar volgens mij werkt dat juist aafrechts het is ook niet elke dag of week maar als ik zo een aanval krijg dan is dat ook erg heftig begin met dingen te gooien en sla mijn handen kapot op muren of kasten heb laatst mijn bureau in 2 stukken geslagen daar was ik zo van geschrokken dat ik in huilen uitbarsten. :(

Ik heb een zoontje van 10 maanden en wat moet hij straks dan wel denken als ik van die aanvallen krijg maar wil ook niet meer blowen want, wat moet hij met een vader die ververslaaf is aan de drugs en de kans dat hij het later gaat proberen is dan ook groter en dat wil ik graag verkomen want, het is en blijft troep ook al geeft het rust je wordt er toch anders van mensen om mijn heen zeggen dat ik nu veel helder uit mijn ogen kijk en heb weer zin om dingen te ondernemen ben veel actiever dat is wel groot voordeel alleen kan totaal geen rust vinden loop soms als een kip zonder kop in de rondte. Toen ik nog mijn jointje rookte kon ik heerlijk achter mijn pc mijn jointje roken dat was mijn rust puntje op de dag dat heb ik nu niet meer word nu alleen maar gestrest van weet ook niet wat ik hier aan kan doen. Maar die woedeaanvallen vind ik het ergste het lijkt wel of het steeds erger word het is op dat moment ook niet te stoppen en word dan ook er bod naar mensen snauwen en vloeken en alles kan mij op zo een moment gestolen worden ben dan ook niet voor reden vatbaar als ik het dan zelf merk is het vaak al te laat en is het kwaad al geschiet. Heeft iemand suggesties hoe ik dit kan stoppen ik weet het niet meer en mijn zielknijper zegt dat ik moet gaan mediteren e.d. maar dat wekt ook niet dat zegt hij tegen iemand waar 50.000 gedachtes per sec. door zijn hoofd heen schieten Pffff…

Moet wel zeggen ben erg rustig geworden van dit stukje schrijven lucht erg op. :grin:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb je weleens aan neurofeedback gedacht? Dit schijnt goed te werken bij ADHD. Google er maar eens op.
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien op boksen of een andere sport gaan? En overwegen om andere medicatie voor adhd ipv methylfenidaat te proberen?
W
WietpepLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dan moet je ook niet stoppen he,
Gewoon door gaan doe je ding :stoned:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wietpep zei:
Dan moet je ook niet stoppen he,
Gewoon door gaan doe je ding :stoned:
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad wel een goed advies. :rolleyes:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
dingenenzo zei:
Ik heb een zoontje van 10 maanden en wat moet hij straks dan wel denken als ik van die aanvallen krijg maar wil ook niet meer blowen want, wat moet hij met een vader die ververslaaf is aan de drugs en de kans dat hij het later gaat proberen is dan ook groter en dat wil ik graag verkomen want, het is en blijft troep ook al geeft het rust je wordt er toch anders van mensen om mijn heen zeggen dat ik nu veel helder uit mijn ogen kijk en heb weer zin om dingen te ondernemen ben veel actiever dat is wel groot voordeel alleen kan totaal geen rust vinden loop soms als een kip zonder kop in de rondte. Toen ik nog mijn jointje rookte kon ik heerlijk achter mijn pc mijn jointje roken dat was mijn rust puntje op de dag dat heb ik nu niet meer word nu alleen maar gestrest van weet ook niet wat ik hier aan kan doen. Maar die woedeaanvallen vind ik het ergste het lijkt wel of het steeds erger word het is op dat moment ook niet te stoppen en word dan ook er bod naar mensen snauwen en vloeken en alles kan mij op zo een moment gestolen worden ben dan ook niet voor reden vatbaar als ik het dan zelf merk is het vaak al te laat en is het kwaad al geschiet. Heeft iemand suggesties hoe ik dit kan stoppen ik weet het niet meer en mijn zielknijper zegt dat ik moet gaan mediteren e.d. maar dat wekt ook niet dat zegt hij tegen iemand waar 50.000 gedachtes per sec. door zijn hoofd heen schieten Pffff…

Moet wel zeggen ben erg rustig geworden van dit stukje schrijven lucht erg op. :grin:
Klik om te vergroten...

Dapper hoor, zo ff met je billen bloot.
Ik heb precies het zelfde, de aanvallen worden getriggerd door verschillende oorzaken.
De Dextro pillen helpen daar niet veel tegen, sinds ik weet wat mijn stoornissen precies zijn probeer ik de triggers te vermijden ik waarschuw mensen van te voren rekening te houden met het explosieve gedrag van mijzelf.

Het gaat de laatste maanden steeds beter, ik draai nog wel rondjes om me eigen as als het tegen zit maar ik hou alles intern, de implosies verbrand ik als na verbranders.
Zoals gisteren werdt me levenswerk afgekeurd waar ik al 3 jaar mee bezig ben.
Iedereen deed al een stap achter uit omdat ik als een tyfoon de keiharde beton grond begon in ter spinnen.
Het enige wat me op de been houdt is de toekomst en de belofte dat er ooit eens rust voor mij klaar ligt.

Afreageren op me medemens of me hond heb ik hard afgeleerd, bot doen en smijten met dingen verergeren het alleen maar.

Stoppen met de weed levert wel dingen op, het is de moeite waard om het niet meer te doen.

Bonie

Succes ouwe ...
d
dingenenzoLid
01-01-2024, 00:00
#7
lysergine25 zei:
Dapper hoor, zo ff met je billen bloot.
Klik om te vergroten...

Ik schrijf gewoon mijn gevoel op zit er nogal mee :( ik zelf heb er weinig last van alleen de mensen om mijn heen en zeker mijn vrouw en zoontje ik heb ook ff op google gekeken over dat neurofeedback dat lijk te helpen :confused:

en mensen die dan zo iets schrijven als:
wietpep zei:
Dan moet je ook niet stoppen he,
Gewoon door gaan doe je ding
Klik om te vergroten...
daar heb je toch niks aan dan heeft hij niet goed gelezen ben namelijk voor mijn zoontje gestopt en voor niemand anders!! ik wil juist verkomen dat hij later ook aan die troep begint het is niks vervelender om van iets afhankelijk te zijn is mijn mening. maar dat weetje je toch nooit want, als hij ook ADHD heeft hou ik mijn hart vast 1 voordeel weet wat het is hij zal echt zijn best moeten doen om het voor mij te verbergen :grin: maar dat duurt nog wel even ik hoop zeker nog 15 jaar liefst meer of helemaal niet is nog beter.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik snap wat je bedoelt, als ik een tijdje om wat voor reden mijn joint mis ben ik ook ongeduldig, kortaf en prikkelbaarder, al blow ik nog niet zo lang als jij...
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi dingenenzo,

Heel moedig van je dat je gestopt ben met roken van jointjes. Zeker jouw motief mag ik wel. En ja, de gevoeligheid voor ADHD erft zo´n 87 procent na....(wil je niet bang maken), de reden waarom ik mezelf niet voortplant.
Enfin, dat jouw gedachten heel snel gaan, komt vooral doordat je gestopt bent met blowen, believe me, dit wordt minder. Wat mij heeft geholpen is krachttraining, eten via een eetschema en naar mijn energiebehoefte (google hier eens op) Ik raad je echt aan om in ieder geval makreel te eten, zalmfilet, visoliecapsules en spirulina. Verder zou ik snel opzoek gaan naar Diazepam (via de dokter??) voor op de moeilijke momenten, maar vermijd een benzo verslaving, want dat is waar je momenteel heel gevoelig voor bent lijkt mij.

Bij mij zijn de agressieve buien overgegaan op depressies, angsten, zelftwijfel en eenzaamheid. Vooral als ik stop met hardlopen (is echt een aanrader voor jou, hardlopen, wegens endorfines) en krachttraining, en eten naar mijn energiebehoefte, dan verander ik in een wrak die continue denkt aan moord en zelfdoding.
Ja, ik heb ADHD, en wat jij nu meemaakt heb ik ook allemaal meegemaakt. Je maakt even een rot tijd mee, maar die rust vind je wel door in ieder geval te sporten, te mediteren, gezond te leven/eten, stoppen met caffeine, af en toe ritalin slikken op een dag, en op moeilijke momenten raad ik je toch echt diazepam aan. Je kunt niet veel doen, maar de dingen die je kunt doen zijn het echt waard.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."