Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGoedmakertjes: Je drugsgebruik verantwoorden

Goedmakertjes: Je drugsgebruik verantwoorden

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik drugs omdat ik me anders zo ongelukkig voel. :(
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Oh heb ik niet zo'n last van eigenlijk.
Ik rook zowiezo niet als ik nog dingen moet doen.

Een pilletje heb ik wel vaak gedaan, terwijl ik het eigenlijk niet wou doen.
Maar dit was niet echt door mezelf over te halen met mijn gedachtestem. Meer gewoon zo'n instelling van, fuckit waarom zou ik niet gebruiken, als het kan.

Glad that's over :grin:
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeg eens eerlijk; hebben jullie nooit dat wanneer jullie van plan zijn om iets te gaan gebruiken, en een klein stemmetje in je achterhoofd zegt dat dat niet zo'n chill idee is, je er een goede daad tegenover stelt? Jezelf eigenlijk voor de gek houdt...?

Je wilt naar dat technofeest en helemaal wegspacen op mdma, maar je ging twee weken
eerder ook al lekker op een pilletje? Je besluit toch te gaan, en stelt daartegenover dat je
extra veel fruit en vezels eet om 'maar gezond te doen'? Zodat je stiekem tegen jezelf
kunt zeggen dat je het eigenlijk wel verdient te spacen, omdat je extra lief voor jezelf bent geweest?

Of je hebt het idee dat je net iets teveel smoked, je wilt eigenlijk twee weekjes
zonder, maar toch komt je favoriete spacevriend morgen langs, hoor je net?
Je bent van plan toch even langs de shop te gaan, maar niet voordat je
het goed gemaakt hebt met jezelf, door eerst een lekker stuk te gaan joggen?
Of toch even vooruit te werken voor je opleiding of werk, zodat je geweten een beetje gesettled wordt?



Tell me! Ik betrap mezelf hier toch best vaak op :P
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja als jij dan die goede voornemens ook echt doet lijkt het me goed toch. Bij mij gaat het meestal zo dat ik me iets goeds voorneem maar dan eerst drugs gebruik en het goede daarna niet doe.

Bijvoorbeeld als ik huiswerk moet maken denk ik in eerste instantie: "eerst huiswerk maken daarna lekker jointje roken". Als ik dan eenmaal zo goed als ga beginnen met huiswerk dan rook ik vaak toch eerst een joint en daarna zet ik ff de tv aan, want dan moet ik toch eerst ff chillen. En zo gaan er dan vele uren voorbij en achteraf heb je zoiets van fuck.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oh ja heel herkenbaar Flip :) Of je wilt gaan leren, je gaat dan ook daadwerkelijk arbeiten, maar met je gedachten zit je dan al helemaal bij het tripje dat je zo gaat pakken dat je eigenlijk twee uur alleen maar met een boek in je hand gezeten hebt. En dan voel je je idd best wel triest.
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flip Trip zei:
Ja als jij dan die goede voornemens ook echt doet lijkt het me goed toch. Bij mij gaat het meestal zo dat ik me iets goeds voorneem maar dan eerst drugs gebruik en het goede daarna niet doe.

Bijvoorbeeld als ik huiswerk moet maken denk ik in eerste instantie: "eerst huiswerk maken daarna lekker jointje roken". Als ik dan eenmaal zo goed als ga beginnen met huiswerk dan rook ik vaak toch eerst een joint en daarna zet ik ff de tv aan, want dan moet ik toch eerst ff chillen. En zo gaan er dan vele uren voorbij en achteraf heb je zoiets van fuck.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. :(
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
ilyas zei:
Flip Trip zei:
Ja als jij dan die goede voornemens ook echt doet lijkt het me goed toch. Bij mij gaat het meestal zo dat ik me iets goeds voorneem maar dan eerst drugs gebruik en het goede daarna niet doe.

Bijvoorbeeld als ik huiswerk moet maken denk ik in eerste instantie: "eerst huiswerk maken daarna lekker jointje roken". Als ik dan eenmaal zo goed als ga beginnen met huiswerk dan rook ik vaak toch eerst een joint en daarna zet ik ff de tv aan, want dan moet ik toch eerst ff chillen. En zo gaan er dan vele uren voorbij en achteraf heb je zoiets van fuck.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. :(
Klik om te vergroten...
damn, dat ken ik :tearsofjoy:
dan denk ik, lekker jointje roken, dan verveel ik me niet zo achter die pc, en blijf ik tenminste langer zitten dan 3 minuten....

NOT
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Meestal 's ochtends zo snel mogelijk alles afhebben wat ik de dag moet doen , en daarna de rest van de dag voor mezelf. dus hoef ik geen compromisen te maken tegenover de drugs. Zolang ik alles maar af heb . voorkomt ook een hoop gezeur.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
me drugsgebruik verantwoorden doe ik niet zo echt,

maar ik stel wel hoge eisen voor mezelf: zoals bij m'n studies gaan voor en een minimum totaal van 80% halen (wat me tot nu toe altijd zeer goed gelukt is :mrgreen: )

greetz mattsko

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."