Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDromen over drugs elke nacht weer!

Dromen over drugs elke nacht weer!

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha. Kan me heel erg vinden in dit verhaal. Toen ik stopte met (elke dag) blowen had ik dit ook. Hele realistische dromen. Ik had er ook koorts bij de 1e week, dat bevorderd het ook niet denk ik. Of juist wel :P In het begin vond ik het ook raar. Heb jij ook dat die dromen zo echt lijken dat als je 's ochtends wakker wordt, dat je dan het gevoel hebt alsof je al een deel van de dag hebt meegemaakt?

Bij mij ging het ook vaak over drugs. In de raarste situaties. Ook over speed bijvoorbeeld terwijl ik dit nog nooit gebruikt heb. Heel vaak lsd op rare plekken. Lsd in de supermarkt, lsd met een vriend op in een huis wat niet klopte, lsd in de goude kooi, maar die was in een raar huis in mijn eigen kleine stadje :P Vaak mdma tijdens uitgaan of andere plekken. Heel raar allemaal. Die dromen gingen ook vaak helemaal nergens over. Niet zomaar een apparte droom.

In het begin vond ik het allemaal maar raar en probeerde ik het allemaal te relativeren met rare theoriën :P Ik heb ze nu nog wel is. Vooral als ik na een paar weken weer eens wat wiet/hasj gerookt heb op de zaterdag bijvoorbeeld. Dan heb ik zeker 3dagen van die dromen. Ik kan er nu wel om lachen. Ik vind het vet, een mooie trip.

Door het zoeken naar hoe dit nou kon/kwam, kwam ik ook bij het fenomeen 'lucide dromen' terecht. Hierdoor heb ik 3x een lucide droom gekregen. Dit doe je niet zomaar 1,2,3 maar met deze soort dromen is het heel goed mogelijk. Want je kan heel 'nuchter' nadenken en dus aan de hand van verschillende dingen beseffen dat je droomt en dus lucide gaan dromen. Het is wel lastig. Als je ze al hebt, zoals ik dus had, wordt je in het begin vaak bijna gelijk wakker. Wat ik dus ook alle 3 de keren gehad heb :P

Nou lang verhaal, maarja kan ook goed vertellen over dit onderwerp uit ervaring.
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zit tegenwoordig te dromen dat ik paddo's neem (wss door het verlangen om het te proberen).
Maar in die droom krijg ik buikpijn, en ik voel die dan ook echt. raar.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit had ik bij vrienden ook. 1 niet die maakte hetzelfde mee. Alleen ipv drugs gebruiken ging hij in elke droom dood. Bus ongeluk, vallen van een gebouw etc. De rest zei van 'ja dat heb ik ook wel is zulke dromen'. Kon ze neit overtuigen dat het heel anders was. Tot een andere vriend ook stopte met blowen. Hij maakte hetzelfde mee. Die dromen KAN je gewoon niet op deze manier meegemaakt hebben als je niet na een lange periode blowen opeens gestopt bent. Pas DAN snap je wat ik en de topicstarter bedoelen.

Niet om je aan te vallen natuurlijk he :wink:
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#4
TrippyShit zei:
Heel raar allemaal. Die dromen gingen ook vaak helemaal nergens over. Niet zomaar een apparte droom.
Klik om te vergroten...

Vooral dat ook ja ze zijn ook allemaal heel lucide, zo was er bijvoorbeeld een waar ik op een beurs liep en ineens het idee voor een vette achtbaan kreeg! Toen had ik in mijn droom tekeningen gemaakt van hoe deze eruit moest gaan zien (half indoor met allemaal psychedelische 'wormholes' beetje space mountain tot de macht tien, half outdoor onder een waterval door en nog wat vage dingen). Toen had ik een stand gehuurd en ging ik daar staan met mijn mijn tekeningen. Iedereen die langs kwam bleef bij mijn stand hangen en vond het briljant. De ene had wel een plek in Frankrijk, de andere een bouwbedrijf enz alles klopte. Toen gingen we met z'n allen direct in een soort van parade van auto;s en vrachtwagens daar naartoe om het te realiseren. Bij aankomst werd het helemaal te vaag, omdat we vrij moe waren na de lange rit gingen we massaal aan de speed met zijn allen en bouwen maar. Gebeurde ook allemaal maffe dingen in die tijd, stond ook nog een DJ vette muziek te draaien om de sfeer er een beetje in te houden... Voor we het wisten stond dat kreng er ineens! Vanaf dat moment gingen we allemaal aan de tripshit en de achtbaan in, dat ding leek wel duizenden meters lang, zo voelde de rit ook en toen schrok ik ineens wakker :confused:

kijk op mijn klok 6 uur 's ochtens, oh kan nog twee uur, val weer in slaap begon de volgende vage droom weer... En allemaal zo realistisch echt te bizar. Bij andere dromen heb ik gehad dat ik ging pissen en dat de droom gewoon verder ging waar ik gebleven was alsof de film even op pauze stond :rockband:

Als ik dan eindelijk wakker word ben ik best kapot alsof ik er alweer een dag op heb zitten :(
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Patrick a.k.a Spaceface zei:
kijk op mijn klok 6 uur 's ochtens, oh kan nog twee uur, val weer in slaap begon de volgende vage droom weer... En allemaal zo realistisch echt te bizar. Bij andere dromen heb ik gehad dat ik ging pissen en dat de droom gewoon verder ging waar ik gebleven was alsof de film even op pauze stond :rockband:

Als ik dan eindelijk wakker word ben ik best kapot alsof ik er alweer een dag op heb zitten :(
Klik om te vergroten...

Deze dingen vallen mij ook erg op ja. Je droomt zodra je in slaap valt. Al val je 5min weg. Soms gaat mn droom ook wel gewoon verder dan. Vooral het gedeelte dat je het gevoel hebt alsof je er al een dag hebt opzitten ken ik. Dat je het gevoel hebt alsof je je van alles gedaan hebt, je ogen even dicht deed, weer open deed en vanaf je bed de dag verder voortzet. Je mind kan je aardig fucken :P
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Komt veel voor.

Sinds ik in mijn waakleven gestopt ben met sos snuif ik me in mijn dromen onafgebroken de wolken in.
Best OK want dan kom ik daar aan mijn trekken. Als je droomt dat je high bent, dan ervaar je het ook levensecht...als ik tijdens een sos-droom wakker wordt gaat mijn hart als een bezetene tekeer en knapt mijn jongenheer bijna uit zijn vel...tis bevredigend en je kan overdag een stabiel leven leiden. :grin:
Verder in de dreamrush geen schade aan mijn body en de dope is for free :P
M
Missnaomi6Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Droomde vannacht dat ik vet veel wiet hadxD
(heb een week helemaal niks gebruikt)
En ik d8 echt dat ik stoned was in mijn droom haha
En ja, toen werd ik weer wakker,i k d8, war is mijn wiet nou weer heen?!
Verdorie.. :kots:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
heb vandaag ook zo'n droom gehad :grin:

droomde dat ik heroine verkocht aan een vriend en ineens super veel geld had en toen zag ik die vriend zijn leven zo naar de klote gaan... dat is alles wat ik me nog kan herineren

werd echt zwetend en angstig wakker niet normaal al een geluk was het maar een droom.
D
Dr. RobertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Elke keer als ik een periode nuchter ben worden mijn dromen ook veel realistischer, intenser en vaak ook meer lucide. Ik heb hier echter totaal geen last van en vind het best wel interessant.

Ik ben nu bijna zes weken gestopt met blowen en nu neemt het precies wel weer wat af.
In sommige van die dromen komen er ook wel eens drugs voor, vooral lsd dan, maar ik heb het gevoel dat die drugs nooit werken in m'n dromen. Ik voel dan bijvoorbeeld wel de opwinding die ik ook heb voor een trip begint, maar de trip komt er niet. Waarschijnlijk omdat dromen sowieso al één grote trip zijn :)
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat ik vaak droom is dat als ik snuif het puntje van mn neus er af valt, heel bizar :grin:
Ik droom ook heel vaak dat ik een overdosis pillen neem :confused: heel vreemd... :P
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#11
ben geloof ik de enigste die nog nooit n drugsdroom heeft gehad. mijn vrienden die gebruiken hebben dit ook allemaal gehad zowat behalve ik dan.. lucky me
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sinds ik gestopt ben met blowen onthoud ik mijn dromen elke nacht en zijn ze ook levensecht, voorheen sporadisch! Een ding wat mij opvalt, wat ik ook doe, waar ik ook ben en wie ik ook tegen kom, vroeg of laat komt er weer massive drugsgebruik in voor... Gister zat ik bijvoorbeeld met een goede vriend en collega van het werk 'scaraface' stijl coke te snuiven (bij wijs van spreken hoofd in de berg alleen we gebruikte er en soort van stofzuigerachtige buizen voor (twee neusgaten tegelijk) om het binnen te krijgen :confused: ).

Keer op keer weer spacen, nu merk ik ook dat ik al jaren moe wakker word! Druk ook altijd mijn wekker 's ochtends vijf keer weg, dacht daar nu wel vanaf te zijn... Na een half uur ben ik wel weer klaarwakker. Zal dit een of ander verband hebben, dat ik steeds zo uitgeput ben door mijn droom'trip' ofzo?

Iemand anders hier ervaringen mee of misschien tips hoe ik dit kan verminderen. Wil ook wel eens keer gewoon door een oerwoud lopen en rustig van de natuur genieten, en niet weer toevallig een mysterieuze kist met vage psychedlica tegenkomen en al trippend door dat oerwoud banjeren en de meest bizarre dingen meemaken :(

Aan de ene kant klinkt het misschien grappig, maar word er wel een beetje moe van :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."