Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin ICM psychedelica, rust of chaos?

Ritalin ICM psychedelica, rust of chaos?

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
N
NoarxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb AD/HD en heb daar dus ritalin voor.
Nu vind ik trippen geweldig en ben ik me aan het voorbereiden op een nieuwe trip (waarschijnlijk 2C-B of 2C-I). Echter merk ik vaak als ik aan het trippen ben dat ik veel onrust heb in mijn gedachtegangen. Vind het dan moeilijk me te concentreren op het relativeren van gedachten bijvoorbeeld. Ik heb een keer met paddo's melatonine genomen zodat het minder chaotisch zou zijn en dat beviel me goed.
Ik vraag me dus af of Ritalin me dezelfde rust zal geven in mijn gedachten wanneer ik verder nuchter ben als wanneer ik ga trippen cq. minder mindfucks omdat ik wat meer rust heb.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en/of dit wetenschappelijk kunnen onderbouwen?

greets :)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk niet dat iemand het weleens geprobeerd heeft. Ik zou echter wel denken dat je er rustig van wordt als je ADHD hebt, waarom zou je niet? Als Ritalin je normaal niet chaotisch maakt zou het dat ook niet moeten doen in de trip denk ik.

Arizona zei:
Probeer het en je weet het :)
Klik om te vergroten...
N
NoarxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien een goed plan.
Aangezien 2C-B voor mij het meest makkelijk te handelen is qua tripmiddelen wat ik tot nu toe gebruikt heb zal ik eens kijken wat de combinatie teweegbrengt.
Dan zal ik waarschijnlijk met een week tussentijd (ivm tolerantie) 2 keer dezelfde dosis nemen (zal zo rond de 20mg zijn) en 1 keer icm ritalin en 1 keer zonder ritalin.
Toch blijf ik benieuwd naar mensen die het al eens geprobeerd hebben :P
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heerlijk rustig. Helemaal als je concerta slikt, dan heb je een lekker gelijkmatig effect.
Heb het tot dusver alleen met truffels en wiet geprobeerd, en het gaat prima samen. Minder mindfucks, minder zinloze gedachtes in je hoofd.
Waarom wil je een dubbele dosis? Als je normale dosis prima werkt als je nuchter bent, zou ik dit tijdens de trip ook zo doen. :wink:
N
NoarxLid
01-01-2024, 00:00
#5
soldiermoney zei:
Heerlijk rustig. Helemaal als je concerta slikt, dan heb je een lekker gelijkmatig effect.
Heb het tot dusver alleen met truffels en wiet geprobeerd, en het gaat prima samen. Minder mindfucks, minder zinloze gedachtes in je hoofd.
Waarom wil je een dubbele dosis? Als je normale dosis prima werkt als je nuchter bent, zou ik dit tijdens de trip ook zo doen. :wink:
Klik om te vergroten...

Aah top thanks voor deze info!
Ik heb zelf helaas geen concerta.
met dubbele dosis bedoelde ik 1 keer een dosis 2c-b met een gewone dosis ritalin en een keer een dosis 2c-b zonder ritalin.
Om het verschil te ervaren zeg maar.
Maar dat is met deze tip niet meer nodig :)
N
NoarxLid
01-01-2024, 00:00
#6
inmiddels geprobeerd en het werkte echt geweldig!
Niet zo last van mindfucks, minder angst, minder gedachten loops en kon me beter laten gaan.

Echter was het timen een hell! als je geen idee hebt van tijd is het namelijk best lastig :P Volgende keer denk ik maar een wekker te zitten op de tijdstippen dat ik het moet nemen.
(ik moet het namelijk elke 2 en half uur nemen omdat het bij mij niet zo lang werkt)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom zou je geen mindfuck willen ? Ik geniet daar altijd van. :grin:
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik zou het wel eens willen proberen met dexamfetamine :grin:
maarja moet eerst nog is aan de 2c-B zien te komen :rolleyes:
N
NoarxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sublimo zei:
Waarom zou je geen mindfuck willen ? Ik geniet daar altijd van. :grin:
Klik om te vergroten...
Wanneer je een bepaalde niet-reële angst als echt aanschouwd ervaar ik dat niet echt als prettig. Als je in bed ligt en echt zo bang bent als een klein kind dat bang is voor een monster dat achter de deur zou staan. Om zo angst te ervaren voor een totaal niet relevante gedachtegang, nee dankje :P

Bovendien helpt ritalin om me uit een bepaald denk patroon te komen en te genieten van het moment. Vind het wel belangrijk dat ik geniet tijdens het trippen zonder dat ik de hele trip verspil om over iets na te denken continu zonder daar van los te kunnen komen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Noarx zei:
Sublimo zei:
Waarom zou je geen mindfuck willen ? Ik geniet daar altijd van. :grin:
Klik om te vergroten...
Wanneer je een bepaalde niet-reële angst als echt aanschouwd ervaar ik dat niet echt als prettig. Als je in bed ligt en echt zo bang bent als een klein kind dat bang is voor een monster dat achter de deur zou staan. Om zo angst te ervaren voor een totaal niet relevante gedachtegang, nee dankje :P

Bovendien helpt ritalin om me uit een bepaald denk patroon te komen en te genieten van het moment. Vind het wel belangrijk dat ik geniet tijdens het trippen zonder dat ik de hele trip verspil om over iets na te denken continu zonder daar van los te kunnen komen.
Klik om te vergroten...

Als het trippen zo een angsten bij jou teweegbrengt, kun je het beter laten. En niet gaan zoeken naar nog een middel om erbij te nemen.

Dat is niet de bedoeling.
N
NoarxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
Noarx zei:
Sublimo zei:
Waarom zou je geen mindfuck willen ? Ik geniet daar altijd van. :grin:
Klik om te vergroten...
Wanneer je een bepaalde niet-reële angst als echt aanschouwd ervaar ik dat niet echt als prettig. Als je in bed ligt en echt zo bang bent als een klein kind dat bang is voor een monster dat achter de deur zou staan. Om zo angst te ervaren voor een totaal niet relevante gedachtegang, nee dankje :P

Bovendien helpt ritalin om me uit een bepaald denk patroon te komen en te genieten van het moment. Vind het wel belangrijk dat ik geniet tijdens het trippen zonder dat ik de hele trip verspil om over iets na te denken continu zonder daar van los te kunnen komen.
Klik om te vergroten...

Als het trippen zo een angsten bij jou teweegbrengt, kun je het beter laten. En niet gaan zoeken naar nog een middel om erbij te nemen.

Dat is niet de bedoeling.
Klik om te vergroten...

Dat is misschien jouw mening.
Echter zie ik trippen als een leerzaam iets, je kruipt als het waren helemaal in jezelf en je eigen ik word vergroot voor je neer geworpen. Het is niet het tripmiddel dat een angst bij mij te weeg brengt, het is de onrust die in mijn hoofd zit. In het dagelijks leven kan ik daar mee dealen. De angst nam ik als voorbeeld, iets dat ik een keer gehad heb in een paddo trip. Dat kwam mede doordat ik niet lekker in me vel zat en met een beetje tegenzin eigenlijk paddo's ben gaan nemen. Niet verstandig en heb het er een tijdje moeilijk mee gehad maar het was niet geheel een bad trip, het heeft me juist heel veel geleerd!

Als ik nooit psychedelica had genomen had ik bepaalde zelfkennis nooit gehad en was ik niet waar ik nu sta in het leven.

Het is niet dat ik de ritalin nodig heb, maar ik heb het dit keer gedaan en het is me heel goed bevallen, het schept gewoon een hoop meer rust in mn hoofd en lichaam.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zie trippen ook als iets leerzaams. Maar als je het niet aankunt en daarom Ritalin moet nemen, vindt ik dat je het beter kunt laten.

Als je door het trippen leert omgaan met je angst en onrust is dat geweldig. Daar dient het in zekere zin ook voor. Maar als je dat niet lukt en je hebt daar Ritalin voor nodig... Lijkt me gewoon niet echt de juiste manier.

Ik kan mij vergissen hoor, want dit is slechts mijn mening. :) Misschien dat ik het eerdaags ook wel van jouw kant kan begrijpen. :wink:
N
NoarxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sublimo zei:
Ik zie trippen ook als iets leerzaams. Maar als je het niet aankunt en daarom Ritalin moet nemen, vindt ik dat je het beter kunt laten.

Als je door het trippen leert omgaan met je angst en onrust is dat geweldig. Daar dient het in zekere zin ook voor. Maar als je dat niet lukt en je hebt daar Ritalin voor nodig... Lijkt me gewoon niet echt de juiste manier.

Ik kan mij vergissen hoor, want dit is slechts mijn mening. :) Misschien dat ik het eerdaags ook wel van jouw kant kan begrijpen. :wink:
Klik om te vergroten...

Je hebt deels gelijk. Echter zal een ervaring, of dat nou met trippen of wat voor ervaring dan ook is, AD(H)D niet kunnen genezen. Of je nou een combinatie van tripmiddelen of een tripmiddel met een ander middel gebruikt maakt naar mijn mening niet uit, als je het doet met een bepaald doel namelijk: genieten en leren, dan maakt het niet uit welke middelen of in welke combinatie je ze neemt. Natuurlijk wel letten op lichamelijke gezondheid :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Echter zal een ervaring, of dat nou met trippen of wat voor ervaring dan ook is, AD(H)D niet kunnen genezen.
Klik om te vergroten...


Dat klopt, daar heb je gelijk in. Maar ik denk wel dat een tripmiddel in staat is om te zorgen voor verbetering. Net zoals bij autisme. Misschien werkt dat niet zo bij ADHD, maar ik denk dat tripmiddelen sterk genoeg zijn om overal verbetering in aan te brengen. Nu is het ook niet de bedoeling dat je zoiets geneest. Alles heeft zwakke en sterke kanten. Elimineer de zwakke kanten van jezelf en kijk dan eens waar je kunt komen met ADHD. Je zou je nog verbazen.

In jou geval zou de verbetering zijn dat je zonder Ritalin kan trippen. Dat je zelf die rust hebt in je gedachten.

dan maakt het niet uit welke middelen of in welke combinatie je ze neemt
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het niet mee eens. Je onderschat de tripmiddelen hier.

Niet alle middelen passen bij elkaar. Je moet daar heel zorgvuldig mee omgaan.
Je hebt ook kleuren die je niet mag combineren in je kleding, omdat ze vloeken. Ze horen niet bij elkaar. Bij het eten heb je ook smaken die je echt niet tegelijk in je mond wilt hebben. Want het past niet samen !

Het maakt dus wel degelijk uit welk tripmiddel je neemt en in welke combinatie.

En nog iets. Bij het trippen op paddestoelen hoort chaos. Jij moet zelf in staat zijn om met die chaos om te gaan. Dan leer je pas iets van trippen. Het is niet de bedoeling dat je de chaos van zo een trip gaat onderdrukken met een ander middel, Ritalin in dit geval.

In de maatschappij zijn we al elke dag bezig met het onderdrukken van onze chaos in het hoofd m.b.v. te veel medicatie om op te noemen. Door het nemen van paddestoelen kunnen we die chaos leren kennen en beheersen.

Echt, als je er niet mee om kunt gaan, laat het trippen dan zijn.
N
NoarxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
Dat klopt, daar heb je gelijk in. Maar ik denk wel dat een tripmiddel in staat is om te zorgen voor verbetering. Net zoals bij autisme. Misschien werkt dat niet zo bij ADHD, maar ik denk dat tripmiddelen sterk genoeg zijn om overal verbetering in aan te brengen. Nu is het ook niet de bedoeling dat je zoiets geneest. Alles heeft zwakke en sterke kanten. Elimineer de zwakke kanten van jezelf en kijk dan eens waar je kunt komen met ADHD. Je zou je nog verbazen.
Klik om te vergroten...
Wijze woorden :grin:
sublimo zei:
Niet alle middelen passen bij elkaar. Je moet daar heel zorgvuldig mee omgaan.
Je hebt ook kleuren die je niet mag combineren in je kleding, omdat ze vloeken. Ze horen niet bij elkaar. Bij het eten heb je ook smaken die je echt niet tegelijk in je mond wilt hebben. Want het past niet samen !

Het maakt dus wel degelijk uit welk tripmiddel je neemt en in welke combinatie.
Klik om te vergroten...
Ligt eraan, dit verschilt per persoon, sommige mensen houden van andere smaak combinaties of hebben een andere kleding smaak, hetzelfde geld voor tripmiddelen.

sublimo zei:
En nog iets. Bij het trippen op paddestoelen hoort chaos. Jij moet zelf in staat zijn om met die chaos om te gaan. Dan leer je pas iets van trippen. Het is niet de bedoeling dat je de chaos van zo een trip gaat onderdrukken met een ander middel, Ritalin in dit geval.
Klik om te vergroten...

Ik heb 1 keer ritalin icm een tripmiddel gebruikt, dat was 2C-B.
Ik weet dat de chaos bij paddestoelen hoort en dat ik (voorlopig) geen paddestoelen meer doe is omdat ik er niet goed mee om weet te gaan. Ik zou paddestoelen zoiezo niet graag combineren met een ander middel omdat het naar mijn mening daar te diep voor gaat. En je als het ware geen respect hebt voor de paddo dan.

sublimo zei:
In de maatschappij zijn we al elke dag bezig met het onderdrukken van onze chaos in het hoofd m.b.v. te veel medicatie om op te noemen. Door het nemen van paddestoelen kunnen we die chaos leren kennen en beheersen.

Echt, als je er niet mee om kunt gaan, laat het trippen dan zijn.
Klik om te vergroten...

Hier heb je gelijk in, er zit ook zeker een stijgende lijn in het beheersen van de chaos nu ik ouder word :grin: dmv ademhalings oefeningen/ meditatie bijvoorbeeld. Ik denk dat dat ook goed toegepast zou kunnen worden tijdens het trippen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."