Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswanneer krijg je de uitslag van een politiebloedproef?

wanneer krijg je de uitslag van een politiebloedproef?

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik ben 9 weken geleden door de politie aangehouden omdat ik een blowtje in mijn hand had tijdens het autorijden.er is toen bloed afgenomen.
mijn rijbewijs is gelijk ingevorderd.
ik heb nog steeds niet gehoord over de uitslag,maar ben wel mijn rijbewijs kwijt.
weet iemand hoe dat in zijn werk gaat.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Binnen 10 dagen is de officier verplicht om je te zeggen wanneer en of je je rijbewijs terug krijgt. Het kan overigens maanden duren met drugs op!
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#3
het gekke is dat ik helemaal niets heb gehoord van de officier.
alleen van het cbr na een melding van de politie aan ze.
vreemd dat het zo lang kan duren voor ik wat hoor.
ze hebben toch al die uitslag?
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn broer had 62km/u te hard gereden, rijbewijs ingenomen.
Na een maand nog geen antwoord, moet binnen 10 dagen. Weet niet zeker of dit ook zo is bij drugs.

Hij had het ook 'nodig' voor z'n werk, advocaat in de hand genomen, en zijn rijbewijs teruggekregen.

Je zou even kunnen raadplegen bij een advocaat.
En die bloedtest is binnen 4-5 dagen al klaar, als 'ie is ingeleverd.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
labradoor zei:
het gekke is dat ik helemaal niets heb gehoord van de officier.
alleen van het cbr na een melding van de politie aan ze.
vreemd dat het zo lang kan duren voor ik wat hoor.
ze hebben toch al die uitslag?
Klik om te vergroten...

Officier bellen en vragen, je moet er zelf ook een beetje achteraan gaan. Maargoed drugs is heel iets anders als snelheid, dus ik weet vrij wel heel zeker dat je je rijbewijs voorlopig nog niet terug hebt. Dat kon wel eens maanden gaan duren als je pech hebt. Drugs en autorijden kan ook niet samen, en daar zijn ze gelukkig heel erg streng in. Kan ook zijn dat je een cursus moet doen om te laten zien of je uberhaupt wel in staat bent om deel te nemen aan het verkeer. Bij snelheid kun je een advocaat inhuren, bji drugsgebruik lijkt me dit zinloos. Krijg je de kosten van de advocaat er ook nog eens bovenop, e je boete zal toch al hoog genoeg zijn
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja maar ik heb er toch maar een advocaat op gezet en die heeft bezwaar aangetekend tegen het cbr.dit is naar buiten de oficier om gedaan.
de politie heeft melding bij het cbr gedaan dat ik onstabiel zou zijn en nu moet ik een onderzoek krijgen ivm mijn rijvaardigheid kosten 940 euro,die moet ik betalen en zodra ik dat bedrag heb betaald krijg ik dat onderzoek maar aangezien ik een betalings-regeling heb getroffen van 6 maandellijkse termijnen ben ik hem kwijt.
het heeft ook een positieve kant want ik ben gestopt met blowen.
\\
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je kan blowen kerel dan zul je ook een vent moeten zien en deze gevolgen moeten inzien. Je kon het weten vantevoren!
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja dom,dom,dom.
maar waarom is er geen uitslag van mijn bloedtest.
die moet er toch zijn?
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#9
welke rechtzaak?
geen uitslag,geen bewijs.het moet wel aangetoond kunnen worden en niet op vermoedens berusten van een agent.
je raakt ook niet je rijbewijs kwijt als je een blikje bier in je auto heb,dan moet je ook blazen.
en aan de hand van de uitslag beslist de officier.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bel naar het bureau dat je rijbewijsin beslag heeft genomen .... zij kunnen je meer vertellen!
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flameon zei:
Bel naar het bureau dat je rijbewijsin beslag heeft genomen .... zij kunnen je meer vertellen!
Klik om te vergroten...
het cbr dus.ok bedankt ga ik doen.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het cbr heeft inmiddels mijn rijbewijs ongeldig verklaard misbruik psychoaktieve middelen.
Als je langer dan 6 maanden rijgevaarlijke medicijnen heb zien ze het als misbruik.
IZe kijken helemaal niet naar je funktioneren en plaatsen je al in een hokje met een stempel.
De uitslagen waren heel laag maar daar kijken ze niet naar.Ze kunnen je niet op drugs pakken en dan maar zo.Ik ben nota bene nog niet eens voor de rechter geweest.
Ik vind het knap beroerd dat je geen kans krijg om bv een rijtest af te leggen.
Bij deze wil ik iedereen waarschuwen wat er kan gebeuren als er wat gevonden word en je treft het slecht.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat een waanzin. En dat voor een joint? Lekker snel gaat zo'n procedure ook... :rolleyes:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die moet er zijn ja en heb je recht op om in te zien, in de rechtzaak

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."