Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAnti-psychotica

Anti-psychotica

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mede DFers,

Ik vroeg mij af wat precies het gevaar is van drugs/alcohol gebruik in combinatie met anti-psychotica. Lang verhaal kort; hecht persoon gebruikt anti-psychotica (weet niet precies welke), met die persoon doe ik vrij wel elk weekend drugs soms meerdere dagen. Wat heeft die persoon voor extra risico?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat voor drugs gebruikt hij dan? Niet dat het heel veel uitmaakt want met antipsychotica moet je natuurlijk geen enkele drugs gebruiken omdat je dan alleen maar vatbaarder wordt voor psychoses. Wiet bijvoorbeeld vermindert de werking van antipsychotica omdat het de hoeveelheid dopamine weer doet toenemen i.p.v. afnemen (wat dus de bedoeling van antipsychotica is).

Zelfde is ook zo met XTC en door de tegenwerking (blokkade dopamine afgifte vs. stimulatie dopamine afgifte) kan de antipsychotica versterkt worden wat ernstige bijwerkingen kan hebben, zoals coma of zelfs de dood. Daarbij schijnt de XTC ook niet of nauwelijks te werken.

Dan heb ik het wel over "klassieke" antipsychotica (die wordt zo genoemd tenminste), geen idee of andere soorten dat niet hebben.

Maar het lijkt me erg onverstandig om dit te doen.
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#3
25tolife zei:
Svali zei:
Wat voor drugs gebruikt hij dan? Niet dat het heel veel uitmaakt want met antipsychotica moet je natuurlijk geen enkele drugs gebruiken omdat je dan alleen maar vatbaarder wordt voor psychoses. Wiet bijvoorbeeld vermindert de werking van antipsychotica omdat het de hoeveelheid dopamine weer doet toenemen i.p.v. afnemen (wat dus de bedoeling van antipsychotica is).

Zelfde is ook zo met XTC en door de tegenwerking (blokkade dopamine afgifte vs. stimulatie dopamine afgifte) kan de antipsychotica versterkt worden wat ernstige bijwerkingen kan hebben, zoals coma of zelfs de dood. Daarbij schijnt de XTC ook niet of nauwelijks te werken.

Dan heb ik het wel over "klassieke" antipsychotica (die wordt zo genoemd tenminste), geen idee of andere soorten dat niet hebben.

Maar het lijkt me erg onverstandig om dit te doen.
Klik om te vergroten...

+1 en er zit met dope gebruik niet echt veel veranderingen in het brein vergeleken met nieuwe generatie medicatie, ze werken nog steeds (verreweg) grotendeels nog op dezelfde receptoren in je brein.
XTC is een goed voorbeeld van wat niet te nemen inderdaad mede door serotonine in je brein zich probeert te herstellen met de medicatie, en de XTC/MDMA alles na 1x weer compleet verstoord. En je (veel meer) kans hebt op bijvoorbeeld het serotonine syndroom door het mixen van die 2.

Maar goed hangt deels af welke drugs maar raad het net zoals Svali af!
Klik om te vergroten...

Zo iets dacht ik al en was ik ook al bang voor... verbaasd me dat er nog niks gebeurt is. Wat we gebruiken ; wiet, hasj, xtc, mdma, mephedrone, ketamine en bijna altijd speed en alcohol. Zal van de week is langs Kentron gaan en maar is kijken of we de boel kunnen stop zetten.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Svali zei:
Wat voor drugs gebruikt hij dan? Niet dat het heel veel uitmaakt want met antipsychotica moet je natuurlijk geen enkele drugs gebruiken omdat je dan alleen maar vatbaarder wordt voor psychoses. Wiet bijvoorbeeld vermindert de werking van antipsychotica omdat het de hoeveelheid dopamine weer doet toenemen i.p.v. afnemen (wat dus de bedoeling van antipsychotica is).

Zelfde is ook zo met XTC en door de tegenwerking (blokkade dopamine afgifte vs. stimulatie dopamine afgifte) kan de antipsychotica versterkt worden wat ernstige bijwerkingen kan hebben, zoals coma of zelfs de dood. Daarbij schijnt de XTC ook niet of nauwelijks te werken.

Dan heb ik het wel over "klassieke" antipsychotica (die wordt zo genoemd tenminste), geen idee of andere soorten dat niet hebben.

Maar het lijkt me erg onverstandig om dit te doen.
Klik om te vergroten...

+1 en er zit met dope gebruik niet echt veel veranderingen in het brein vergeleken met nieuwe generatie medicatie, ze werken nog steeds (verreweg) grotendeels nog op dezelfde receptoren in je brein.
XTC is een goed voorbeeld van wat niet te nemen inderdaad mede door serotonine in je brein zich probeert te herstellen met de medicatie, en de XTC/MDMA alles na 1x weer compleet verstoord. En je (veel meer) kans hebt op bijvoorbeeld het serotonine syndroom door het mixen van die 2.

Maar goed hangt deels af welke drugs maar raad het net zoals Svali af!
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wawa zei:
Wat we gebruiken ; wiet, hasj, xtc, mdma, mephedrone, ketamine en bijna altijd speed en alcohol.
Klik om te vergroten...

Zit me nu wel af te vragen of hij al antipsychotica nam voordat hij drugs ging gebruiken.
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Svali zei:
Wawa zei:
Wat we gebruiken ; wiet, hasj, xtc, mdma, mephedrone, ketamine en bijna altijd speed en alcohol.
Klik om te vergroten...

Zit me nu wel af te vragen of hij al antipsychotica nam voordat hij drugs ging gebruiken.
Klik om te vergroten...

3 jaar drugs gebruik er voor sinds half jaar antipsychotica
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kappen nu het nog kan met die anti-psychotica je gaat er als een zombie bijlopen en iedereen denkt dat je wat te verbergen hebt omdat je zo stijfjes loopt. Ik heb trouwens alle gangbare drugs gecombineerd met alle gangbare anti-psychotica en mijn vrienden ook en we hebben nooit een centje pijn gehad.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#8
Daar ben ik het mee eens, zeker stoppen met de antipsychotica.
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Of met de drugs :P
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#10
Carlo86 zei:
Of met de drugs :P
Klik om te vergroten...

Ach, waarom zou je stoppen met leuke dingen doen om te veranderen in een stijve zombie? :P
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Omdat je door die 'leuke dingen' ook een beste zombie kunt worden. :P
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#12
Precies! :wink:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb zelf nooit last gehad van de combi antipsychotica en harddrugs. Er zit veel verschil in antipsychotica je hebt er lichte van maar ook hele zware. Antipsychotica kunnen wel het effect van middelen beïnvloeden waardoor drugs minder of niet werken. Downers worden versterkt zoals alcohol, benzo's, heroine etc.

Met paddo's ging ik niet trippen en werd er behoorlijk depressief van. En bij hoge doseringen amfetamine kon ik zo nodig dipperon nemen zodat de speed minder effect gaf en ik zo snel mogelijk wou gaan slapen.
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weet helaas niet precies wat de consequenties kunnen zijn, antipsychoticum werken op de neurotransmitters, drugs doet (zoals je wss al weet) ook. Mijn gevoel zegt dat dat absoluut niet samengaat. Maar nogmaals weet er te weinig van om duidelijke feiten aan te geven.

Ben er zelf ook wel benieuwd naar

iemand?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."