Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVeilig gebruik en rust periode's (en psychische klachten?)

Veilig gebruik en rust periode's (en psychische klachten?)

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
EtienneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal,

Een tijdje vraag ik me al af of ik dingen over-do of niet, in vergelijking tot echte feest beesten en veteraan gabbers zal mijn gebruik waarschijnlijk als grapje overkomen maar ben toch benieuwd wat meer ervaren gebruikers te zeggen hebben over rust periodes en gebruikswijze voor een nu 19 jarige.

Ik ben een maand of 4 geleden op mezelf gaan wonen en ben samen met een vriend dingen gaan gebruiken. Het begon met wiet, kort daarna probeerde we truffels en paddo's en heb in deze 4 maand 1 x een pilletje gehad (toevallig over een paar dagen de 2e keer als het na testen goed blijkt te zijn). In deze 4 maanden heb ik 2 x truffels gehad en 3 x paddo's. In het begin van gebruik van truffels wachtte ik meestal 2 a 3 week voordat ik weer truffels of paddo's ging doen maar los van dat je lichaam technisch gezien na 1 week weer een volle trip kan beleven wil ik hier toch langer tussen gaan houden.

Ik ben naar mijn familie gaan kijken en merk wel dat niet iedereen psychisch in orde is. Mijn vader heeft lichtelijk schizofrenie, net als mijn echte opa die hier uiteindelijk ook zelfmoord voor heeft gepleegd en ik nooit gekend heb. En mijn oom schijnt ook lichtelijke psychische klachten te hebben die ik niet ken. Los hier van vind ik mezelf behoorlijk helder en nuchter denkend en heb niet echt last gehad van psychische klachten na drugsgebruik. Al vind ik het af en toe wel eng om op het balkon te trippen met een sitter (wat een beetje de hangplek is van onze kamers), niet zo zeer dat de neiging er is om er vanaf te springen, maar meer het idee dat het technisch gezien zou kunnen met alle gevolgen van dien. Ik heb van deze ''wat nou als'' dingen vaker last gehad.. maar zou ik eerder linken aan angst voor een heel erg negatieve verandering in mijn en iemands anders leven, omdat ik erg tevreden ben met mijn leven nu, dan dat ik het zou linken aan psychisch in de war zijn.

Ik heb dus nog nooit geprobeerd om van het balkon af te springen of mezelf te bezeren onder invloed van een trip, maar er dus wel over nagedacht hoe eng het zou zijn dat het in principe mogelijk zou zijn als ik dit zou willen, er zo weinig voor nodig is en mezelf en anderen daar mee pijn zou doen. Zijn deze gedachtes herkenbaar voor mensen?

Tegenwoordig hou ik tussen paddo gebruik minimaal een maand, trip ik nooit alleen, en doe ik 1 keer xtc (nooit meer dan 1 pil) in de 2 maand. Ik blow wel regelmatig.. dat is ongeveer om de dag. Misschien af en toe iets meer omdat ik nu vakantie heb (al rook ik zelden meer dan 1 joint).
Ik zit er aan te denken om binnenkort 2-cb te gaan proberen vanwege het lichte xtc gevoel wat het voor mij extra leuk word om uit te gaan.. en de periode van rust tussen XTC op te vullen, bijwijze van. Al zou ik hier wel mijn paddo gebruik op willen af stemmen.

Ik vind drugs ontzettend leuk, maar zou het niet boven mijn gezondheid willen kiezen en zou ik het niet waard vinden als het fout zou gaan. Ik ben erg benieuwd wat andere mensen hier van denken. Doe ik te veel, rust ik genoeg uit, adviseren jullie minder aan en is dit verantwoordelijk gebruik?

(Sorry voor het lange bericht!)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Veilig gebruik en rust periode's (en psychische klachten

Je klinkt als een verstandig persoon.
Toch zou ik inderdaad zeker voorzichtig blijven met je gebruik, omdat er psychische problemen in de familie zitten. En dan wil ik je graag wijzen op je wietgebruik!

Misschien klinkt dat voor jou raar, want paddos en andere middelen zijn toch veel heftiger, maar dit omdat jij om de dag blowt. Je weet wel dat blowen psychoses en schizofrenie uit kan lokken he? Het is een bewezen feit dat blowen een psychose kan triggeren, wanneer hier aanleg voor is.

Verder kan je echt wel af en toe een pilletje nemen en wat experimenteren met psychedelische middelen, maar wiet is dat ook, dus ga er ook zo mee om, vooral jij, omdat psychische problemen in de familie zitten.

Peace
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Veilig gebruik en rust periode's (en psychische klachten

Etienne zei:
Ik heb dus nog nooit geprobeerd om van het balkon af te springen of mezelf te bezeren onder invloed van een trip, maar er dus wel over nagedacht hoe eng het zou zijn dat het in principe mogelijk zou zijn als ik dit zou willen, er zo weinig voor nodig is en mezelf en anderen daar mee pijn zou doen. Zijn deze gedachtes herkenbaar voor mensen?
Klik om te vergroten...

Ja hoor, heel herkenbaar, ook zonder drugs. Blijf je nuchtere zelf en probeer de zelfreflectie, die hier boven hebt getoond te houden. Houd het leuk en maak van je trip geen vlucht, ik bedoel figuurlijk, een ontlopen van je verantwoordelijkheden en je volwassenwording. Zoals je zegt, je geestelijke en lichamelijk gezondheid komen eerst.

Teveel? Ik weet het niet. Neem lange tussenpozen en ik zou het blowen wat minderen (gaat de tolerantie tenminste afnemen...).

Happy tripping. :)
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Veilig gebruik en rust periode's (en psychische klachten

Je bent een bewust gebruiker. Heel goed, zo hoort 't.

Ik loop zelf ook wel eens tegen dit soort vragen aan. Zelfreflectie is een groot goed.

Zorg dat je minimaal één vriendschap hebt die volledig open is. Dat je alles tegen elkaar kunt zeggen. Een vriend waarbij je je grootste zonden in vertrouwen durft op te biechten.
En wees zelf ook zo'n vriend voor die ander. Hoe zwaar,erg of afschuwelijk de vraag of duiding ook is, je accepteert hem van elkaar, zonder oordeel. Dan kunnen jullie werkelijk zorg voor elkaar dragen en de ander erop attenderen als je je zorgen maakt, wetende dat die uitspraak van zorg of vraag om hulp altijd aankomt en beantwoord wordt.

Dat is je verzekering in het beoefenen van dit soort risicovolle hobby's

Namasté :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."