#1
Hey allemaal,
Een tijdje vraag ik me al af of ik dingen over-do of niet, in vergelijking tot echte feest beesten en veteraan gabbers zal mijn gebruik waarschijnlijk als grapje overkomen maar ben toch benieuwd wat meer ervaren gebruikers te zeggen hebben over rust periodes en gebruikswijze voor een nu 19 jarige.
Ik ben een maand of 4 geleden op mezelf gaan wonen en ben samen met een vriend dingen gaan gebruiken. Het begon met wiet, kort daarna probeerde we truffels en paddo's en heb in deze 4 maand 1 x een pilletje gehad (toevallig over een paar dagen de 2e keer als het na testen goed blijkt te zijn). In deze 4 maanden heb ik 2 x truffels gehad en 3 x paddo's. In het begin van gebruik van truffels wachtte ik meestal 2 a 3 week voordat ik weer truffels of paddo's ging doen maar los van dat je lichaam technisch gezien na 1 week weer een volle trip kan beleven wil ik hier toch langer tussen gaan houden.
Ik ben naar mijn familie gaan kijken en merk wel dat niet iedereen psychisch in orde is. Mijn vader heeft lichtelijk schizofrenie, net als mijn echte opa die hier uiteindelijk ook zelfmoord voor heeft gepleegd en ik nooit gekend heb. En mijn oom schijnt ook lichtelijke psychische klachten te hebben die ik niet ken. Los hier van vind ik mezelf behoorlijk helder en nuchter denkend en heb niet echt last gehad van psychische klachten na drugsgebruik. Al vind ik het af en toe wel eng om op het balkon te trippen met een sitter (wat een beetje de hangplek is van onze kamers), niet zo zeer dat de neiging er is om er vanaf te springen, maar meer het idee dat het technisch gezien zou kunnen met alle gevolgen van dien. Ik heb van deze ''wat nou als'' dingen vaker last gehad.. maar zou ik eerder linken aan angst voor een heel erg negatieve verandering in mijn en iemands anders leven, omdat ik erg tevreden ben met mijn leven nu, dan dat ik het zou linken aan psychisch in de war zijn.
Ik heb dus nog nooit geprobeerd om van het balkon af te springen of mezelf te bezeren onder invloed van een trip, maar er dus wel over nagedacht hoe eng het zou zijn dat het in principe mogelijk zou zijn als ik dit zou willen, er zo weinig voor nodig is en mezelf en anderen daar mee pijn zou doen. Zijn deze gedachtes herkenbaar voor mensen?
Tegenwoordig hou ik tussen paddo gebruik minimaal een maand, trip ik nooit alleen, en doe ik 1 keer xtc (nooit meer dan 1 pil) in de 2 maand. Ik blow wel regelmatig.. dat is ongeveer om de dag. Misschien af en toe iets meer omdat ik nu vakantie heb (al rook ik zelden meer dan 1 joint).
Ik zit er aan te denken om binnenkort 2-cb te gaan proberen vanwege het lichte xtc gevoel wat het voor mij extra leuk word om uit te gaan.. en de periode van rust tussen XTC op te vullen, bijwijze van. Al zou ik hier wel mijn paddo gebruik op willen af stemmen.
Ik vind drugs ontzettend leuk, maar zou het niet boven mijn gezondheid willen kiezen en zou ik het niet waard vinden als het fout zou gaan. Ik ben erg benieuwd wat andere mensen hier van denken. Doe ik te veel, rust ik genoeg uit, adviseren jullie minder aan en is dit verantwoordelijk gebruik?
(Sorry voor het lange bericht!)
Een tijdje vraag ik me al af of ik dingen over-do of niet, in vergelijking tot echte feest beesten en veteraan gabbers zal mijn gebruik waarschijnlijk als grapje overkomen maar ben toch benieuwd wat meer ervaren gebruikers te zeggen hebben over rust periodes en gebruikswijze voor een nu 19 jarige.
Ik ben een maand of 4 geleden op mezelf gaan wonen en ben samen met een vriend dingen gaan gebruiken. Het begon met wiet, kort daarna probeerde we truffels en paddo's en heb in deze 4 maand 1 x een pilletje gehad (toevallig over een paar dagen de 2e keer als het na testen goed blijkt te zijn). In deze 4 maanden heb ik 2 x truffels gehad en 3 x paddo's. In het begin van gebruik van truffels wachtte ik meestal 2 a 3 week voordat ik weer truffels of paddo's ging doen maar los van dat je lichaam technisch gezien na 1 week weer een volle trip kan beleven wil ik hier toch langer tussen gaan houden.
Ik ben naar mijn familie gaan kijken en merk wel dat niet iedereen psychisch in orde is. Mijn vader heeft lichtelijk schizofrenie, net als mijn echte opa die hier uiteindelijk ook zelfmoord voor heeft gepleegd en ik nooit gekend heb. En mijn oom schijnt ook lichtelijke psychische klachten te hebben die ik niet ken. Los hier van vind ik mezelf behoorlijk helder en nuchter denkend en heb niet echt last gehad van psychische klachten na drugsgebruik. Al vind ik het af en toe wel eng om op het balkon te trippen met een sitter (wat een beetje de hangplek is van onze kamers), niet zo zeer dat de neiging er is om er vanaf te springen, maar meer het idee dat het technisch gezien zou kunnen met alle gevolgen van dien. Ik heb van deze ''wat nou als'' dingen vaker last gehad.. maar zou ik eerder linken aan angst voor een heel erg negatieve verandering in mijn en iemands anders leven, omdat ik erg tevreden ben met mijn leven nu, dan dat ik het zou linken aan psychisch in de war zijn.
Ik heb dus nog nooit geprobeerd om van het balkon af te springen of mezelf te bezeren onder invloed van een trip, maar er dus wel over nagedacht hoe eng het zou zijn dat het in principe mogelijk zou zijn als ik dit zou willen, er zo weinig voor nodig is en mezelf en anderen daar mee pijn zou doen. Zijn deze gedachtes herkenbaar voor mensen?
Tegenwoordig hou ik tussen paddo gebruik minimaal een maand, trip ik nooit alleen, en doe ik 1 keer xtc (nooit meer dan 1 pil) in de 2 maand. Ik blow wel regelmatig.. dat is ongeveer om de dag. Misschien af en toe iets meer omdat ik nu vakantie heb (al rook ik zelden meer dan 1 joint).
Ik zit er aan te denken om binnenkort 2-cb te gaan proberen vanwege het lichte xtc gevoel wat het voor mij extra leuk word om uit te gaan.. en de periode van rust tussen XTC op te vullen, bijwijze van. Al zou ik hier wel mijn paddo gebruik op willen af stemmen.
Ik vind drugs ontzettend leuk, maar zou het niet boven mijn gezondheid willen kiezen en zou ik het niet waard vinden als het fout zou gaan. Ik ben erg benieuwd wat andere mensen hier van denken. Doe ik te veel, rust ik genoeg uit, adviseren jullie minder aan en is dit verantwoordelijk gebruik?
(Sorry voor het lange bericht!)