#1
Auraz zei:@Skin
Ik ben pas op mn 27e begonnen met drugs, en doe het zeer zelden. Het moet niet mijn focus worden, en de rode draad in mijn leven ligt toch ergens anders. Doe het met mate, zo blijft het speciaal.
Tijdens mijn truffelervaringen, ben ik erachter gekomen wat ik moet doen om gezonder te leven (rook niet en drink zelden alcohol, sport en beweeg veel, goede bmi etc).
Sinds ik alleen woon, is mijn eetgewoonte (koken etc) toch achteruit gegaan, mijn lichaam had wel behoefte aan gezond eten. Dus ben ik multivitaminen gaan slikken, en mij daarin gaan oriënteren.
Wat elke vitamine en mineraal met je doet, zorg ook dat je voldoende slaap krijgt. Is je slaapkamer donker genoeg bijv, geen geluid om je heen... (anders slaapmasker / oordopjes).
Beperk je drugsgebruik, en probeer je zoals vele zeggen, je toch wat meer vast te houden aan het 'positieve', ik herken wat je zegt, dat die nare gedachtes komen en je gaat op je ademhaling letten, houdt je hart het nog wel.. gaat hij geen rare ritmes maken etc.
Vind het goed dat je met meditatie bent begonnen, maar onthoud.. alles met mate.. of het nou drugs is, te lang opblijven.. of zelfs teveel straling van je scherm.. (= minder melatonine).
Je hebt ook negatieve dingen meegemaakt en die gaan er niet zomaar uit, daarom zeg ik.. een goede voorbereiding is het halve werk. Toen je het had over pep 5gram en je dacht 'f*ck it', probeer dit te voorkomen. Verdiep je er eerst eens in en gooi jezelf niet zomaar in het onbekende.. hier komen die negatieve gedachtes dus oa vandaan, probeer weerstand op te bouwen en de verleiding te weerstaan.
Je hoeft niet ineens te stoppen met alles te gebruiken, harddrugs hebben gewoon lange pauzes nodig, je brein is een enorm mooi iets.. ons lichaam is zich in staat te herstellen.. verpest het herstelvermogen niet en 'luister' naar wat je lichaam zegt.. let op de signalen. Ik rook 1 a 2x per week een 'halve' hasj joint (dus 1 per week), dit werkt voor mij therapeutisch en voel er meer voor dan nadelen van. Vindt voor jezelf die gulden middenweg, de balans..
Hoop dat je hier wat aan hebt...
Gr
Als je zeer negatieve ervaringen achter de rug hebt, en merkt dat je in een dip zit raad ik niet aan om 1 a 2x per week een joint te roken, of om (af en toe kan wel) harddrugs te gebruiken. In mijn ogen moet je er eerst voor zorgen dat je helemaal hersteld bent, en als je daar bent gekomen kun je altijd kijken of je überhaupt nog iets wilt gebruiken.
Uiteraard is iedereen anders, maar ik denk dat herstel toch zeer belangrijk is voordat je de boel weer gaat belasten.