Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCannabisdosering voor m'n moeder met Artritis ?

Cannabisdosering voor m'n moeder met Artritis ?

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi, ik zit met de volgende vraag: De laatste tijd heeft m'n moeder erg veel last van Artritis, dit is een zwelling met betrekking op de gewrichten en is blijkbaar erg irritant en pijnlijk. Nu weet ik al een tijdje dat cannabis daar goed bij helpt, bovendien verhelpt het ook de slaapproblemen die verbonden zijn aan de aandoening.

Maar welke dosering hoeft ze dan te nemen? & hoe doet ze dat best? Is het mogelijk om het gewoon te roken? En is elke soort cannabis goed? Sativa/Indica? Wat ik herinner me ook dat een vriend van me eens geopereerd was aan z'n knie en cannabis wou roken om z'n pijn te stillen maar doordat hij te veel rookte ( bovendien was het ook een erg sterke soort ) had hij juist meer last van z'n knie terwijl hij in z'n high zat ...

Dus graag zou ik hieromtrent graag wat informatie hebben, op internet vind ik niet zoveel duiding... Ik zou m'n moeder hier graag mee helpen, het zou bovendien ook erg leuk zijn. Want vroeger was ze zo wat anti-drugs ( Ook al zou ik cannabis niet echt onderverdelen bij de categorie drugs ) en toen vond ze het oké dat ik blowde ( M'n punten bleven immers goed en ik gedroeg me beter) en nu heeft ze de stap gezet om het zelf eens te proberen :grin:

Mvg,
Herbalisme
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het kan best voordelen hebben, ik zou haar wel adviseren de dosering laag te houden. De makkelijkste manier is gewoon blowen, de beste manier is Vaporizen omdat je dan alleen damp inhaleert.

Voor pijnstilling is een Indica-soort het prettigst zou ik zeggen, omdat die het meest ontspannende effecten geeft. Verder heeft medicinale wiet meestal in verhouding veel CBD, al is bij wiet van de coffeeshop lastig te achterhalen wat het meeste CBD bevat. CBD gaat de nadelige effecten van wiet tegen.

Het best is gewoon hele lichte jointjes roken, zodat ze er niet te stoned van wordt. De pijnstillende effecten werken vaak al bij lagere doses (is mijn ervaring).

Ik zou zeggen draai eens een jointje met 0,1 gram voor haar, kijken wat het doet.

Lees ook deze eens:
http://sensiseeds.com/nl/blog/over-...is/hoe-kies-je-een-medicinale-cannabis-soort/
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#3
http://www.cannabisbureau.nl/
r
r0mmelp0tLid
01-01-2024, 00:00
#4
zoek een wiet/hash soort met een hoog CBD gehalte.
Dat is het stofje wat pijn weghaalt.
Zelf zou ik gaan voor hash omdat ik persoon na een klein beetje wiet al behoorlijk stoned bent terwijl ik na een hash jointje nog gewoon normaal kan doen.

R0mmelP0t
b
bettyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Probeer eens medicinale hasholie zou ik zeggen, heeft een hoog CHB gehalte en het kan ook uit een E-smoker gerookt worden dus zonder schadelijke tabak. Het geeft eerder een high dan een stoned gevoel maar pijnstillend is het zeker! En relatief goedkoop en makkelijk. Mijn vriend rookt het ook. 1 inhalatie is al voldoende.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kunt ook een flesje geconcentreerde CBD halen om hiervan 1/2 druppeltjes over een normale joint of zelfs tabak te doen, om te kijken of dit werkt?
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor de reacties!
Dit weekend gaat ze het eens proberen.

Grts,
Herbalisme
v
vjeebolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als het om medicinale redenen gaat, kun je best je eigen plantje kweken. Dan ben je 100 procent zeker van wat ze rookt of eet (als ze kiest niet te roken). Kies dan voor een indica soortje met een hoog CBD gehalte. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."