Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp! Vog voor hulpverlening, gepakt met xtc

Help! Vog voor hulpverlening, gepakt met xtc

6 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
Koekje85Lid
01-01-2024, 00:00
#1
HIJ IS GOEDGEKEURD!!!!!!! Ik ben zo freaking blij, nu een dikke streep onder mijn doodsangst en hopelijk helpt deze topic anderen.

Iedereen bedankt voor reageren!
K
Koekje85Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste mensen,

Vorig jaar ben ik op een festival gepakt met een aantal xtc pillen (staat genoteerd als drugsbezit, misdrijf opiumwet). Ik werd geboeid mee genomen naar het politiebureau van Amsterdam en mocht na twee uur weer weg. Ik heb nu een aantekening in het JD en heb vrijdag te horen gekregen dat mijn contract op werk niet verlengd wordt i.v.m. bezuinigingen. Ben er kapot van.
Ik werk in de hulpverlening/zorg, heb hier ook diploma's voor en ervaring, moet nu dus voor evt. nieuwe baan een nieuwe verklaring omtrent gedrag aanvragen op screeningsprofiel gezondheidszorg, welzijn mens en dier. Volgens dat screeningsprofiel staat dat er wel degelijk wordt gekeken naar middelen. M.a.w. het lijkt erop dat die verklaring geweigerd gaat worden.

Ik hoop dat hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben en een positieve uitgangssituatie hebben ervaren.

Ik heb ontzettend veel spijt dat ik niet voorzichtiger was die dag, die notabene op mijn verjaardag plaatsvond. Zit je dan helemaal waus in een politiecelletje, niet voorzien wat voor lange termijn gevolgen dit heeft.. en politie deed of het niets was. 'Betaal je boete en daarna hoor je nooit meer iets van ons'. Verschrikkelijk. Lesson learned maar keihard gestraft.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou ik dacht dat je dan alleen op dat werkgebied niet mocht werken waarop je je aantekening hebt gekregen. Die VOG is toch opgedeeld per werkgebied? Zeg maar dat als je gefraudeerd hebt je niet meer met geld dingen mag doen en zo (even simpel gezegd, ik ben moe).
Ben hier trouwens ook wel benieuwd naar, ik kom ook in de hulpverlening/zorg te werken..
K
Koekje85Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ZERO- zei:
Nou ik dacht dat je dan alleen op dat werkgebied niet mocht werken waarop je je aantekening hebt gekregen. Die VOG is toch opgedeeld per werkgebied? Zeg maar dat als je gefraudeerd hebt je niet meer met geld dingen mag doen en zo (even simpel gezegd, ik ben moe).
Ben hier trouwens ook wel benieuwd naar, ik kom ook in de hulpverlening/zorg te werken..
Klik om te vergroten...


Ik moet hem deze week dan eindelijk gaan aanvragen..

Wat ik me vooral afvraag is dat ik toch niet de enige ben?! Hulpverlening zit vol snoeperds, maar kan (misschien maar beter ook) weinig tot geen voorbeelden online vinden van mensen waarbij hij geweigerd is.

Sterker nog: een kennis is docent, hij is ooit gepakt met 6 xtc pillen. Drie maanden daarna VOG gewoon afgegeven voor docent.

Een dame op gratisadviseurs.nl heeft hem na gepakt te zijn met een gram coke ook gewoon gekregen voor kinderopvang.

Politieagent die ik gesproken hebt gaf aan dat als je echt niets op je kerfstok hebt dat ze hem dan echt niet weigeren (tenzij handel of meerdere aantekningen).

Ik ben bloed nerveus, het is toch van de zotten dat iets wat ruim anderhalf jaar geleden gebeurt is nog zoveel impact kan hebben :cry: . Laten we hopen dat ik goed nieuws heb.

Laat het jullie weten.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ohhh spannend! Ik hoop voor je dat je hem gewoon krijgt. Ben benieuwd, laat het weten als je hem hebt!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben benieuwd inderdaad! Misschien zijn ze er niet zo moeilijk mee, maar ik heb wel begrepen dat er nogal een discussie om is. In ieder geval even de petitie van Spuiten en Slikken ondertekenen:

1 pil maakt geen crimineel

Daarmee willen ze zorgen dat een overtreding op drugsbezit je niet direct je VOG kost.

Laat ons even weten of het is gelukt!
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nice!! Wat super fijn :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."