Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"In mijn begin tijd van drugs sliep ik ook als een roosje, knetterend op de mdma. Vrienden begrepen er ook niets van. Na enkele keren gebruiken lukt me dat niet meer."
"HIJ IS GOEDGEKEURD!!!!!!! Ik ben zo freaking blij, nu een dikke streep onder mijn doodsangst en hopelijk helpt deze topic anderen. Iedereen bedankt voor reageren!"
"Beste mensen, Vorig jaar ben ik op een festival gepakt met een aantal xtc pillen (staat genoteerd als drugsbezit, misdrijf opiumwet). Ik werd geboeid mee genomen naar het politiebureau van Amsterdam en mocht na twee uur weer weg. Ik heb nu een aantekening in het JD en heb vrijdag te horen gekregen dat mijn contract op werk niet verlengd wordt i.v.m. bezuinigingen. Ben er kapot van. Ik werk in de hulpverlening/zorg, heb hier ook diploma's voor en ervaring, moet nu dus voor evt. nieuwe baan een nieuwe verklaring omtrent gedrag aanvragen op screeningsprofiel gezondheidszorg, welzijn mens en dier. Volgens dat screeningsprofiel staat dat er wel degelijk wordt gekeken naar middelen. M.a.w. het lijkt erop dat die verklaring geweigerd gaat worden. Ik hoop dat hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben en een positieve uitgangssituatie hebben ervaren. Ik heb ontzettend veel spijt dat ik niet voorzichtiger was die dag, die notabene op mijn verjaardag plaatsvond. Zit je dan helemaal waus in een politiecelletje, niet voorzien wat voor lange termijn gevolgen dit heeft.. en politie deed of het niets was. 'Betaal je boete en daarna hoor je nooit meer iets van ons'. Verschrikkelijk. Lesson learned maar keihard gestraft."
"ZERO- zei: Nou ik dacht dat je dan alleen op dat werkgebied niet mocht werken waarop je je aantekening hebt gekregen. Die VOG is toch opgedeeld per werkgebied? Zeg maar dat als je gefraudeerd hebt je niet meer met geld dingen mag doen en zo (even simpel gezegd, ik ben moe). Ben hier trouwens ook wel benieuwd naar, ik kom ook in de hulpverlening/zorg te werken.. Klik om te vergroten... Ik moet hem deze week dan eindelijk gaan aanvragen.. Wat ik me vooral afvraag is dat ik toch niet de enige ben?! Hulpverlening zit vol snoeperds, maar kan (misschien maar beter ook) weinig tot geen voorbeelden online vinden van mensen waarbij hij geweigerd is. Sterker nog: een kennis is docent, hij is ooit gepakt met 6 xtc pillen. Drie maanden daarna VOG gewoon afgegeven voor docent. Een dame op gratisadviseurs.nl heeft hem na gepakt te zijn met een gram coke ook gewoon gekregen voor kinderopvang. Politieagent die ik gesproken hebt gaf aan dat als je echt niets op je kerfstok hebt dat ze hem dan echt niet weigeren (tenzij handel of meerdere aantekningen). Ik ben bloed nerveus, het is toch van de zotten dat iets wat ruim anderhalf jaar geleden gebeurt is nog zoveel impact kan hebben . Laten we hopen dat ik goed nieuws heb. Laat het jullie weten."
"mcnekkerman zei: Dag allemaal. Ik heb jaren recreatief een tot hooguit driemaal per week verschillende benzos gebruikt. Voornamelijk oxazepam, diazepam, alprazolam en lorazepam. Soms ook zolpidem. Uiteindelijk werd het steeds minder recreatief en heb ik sinds januari dagelijks benzos gebruikt in behoorlijke dosissen. Bijvoorbeeld 50 mg oxa en 10 mg zolpidem om in te slapen. Of 2.5 mg lora en flink wat alcohol. Nu wil ik er volledig mee stoppen omdat ik ze ten eerste niet voorgeschreven kreeg en ze eigenlijk dus ook niet nodig had. Inmiddels word ik al zenuwachtig als er nog maar 2 doosjes liggen... Ik vraag me af of ik nu gewoon 3 nachten wakker lig en er dan vanaf ben, of dat ik moet afbpuwen met valium. Zoals ik meer gehoord heb. Vanwege de relatief korte duur (6maanden) weet ik niet of het nou gevaarlijk is of niet om direct te stoppen... Bedankt voor de reacties alvast Klik om te vergroten... Het is mij gelukt met behulp van meditatie. Ik realiseerde me dat de benzo's een uitvlucht waren voor mijn echte gevoelens. Die ben ik onder ogen gekomen --> heb ik vergroot als het ware door uit te spreken "i am completely here with you now" alsof die pijngevoelens een klein kind waren dat aandacht nodig heeft. De pijn gevoelens kwamen enorm naar boven, zaken uit mijn jeugd etc. Heb heel erg gehuild, maar het voelde goed, ik ren niet meer weg voor mezelf. Ik heb de eerste paar nachten heel veel moeite gehad met slapen, maar dit accepteerde ik en was oke. Hoort bij het proces. Nu voor het eerst in vijf jaar slaap ik al enkele maanden 9 uur per nacht zonder slaaprotzooi want dat is het echt."