Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb ik ADD met mijn uitwerking op XTC? druk of rustig? HSP

Heb ik ADD met mijn uitwerking op XTC? druk of rustig? HSP

3 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PillengebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een vraag.
Ze zijn nu bij mij aan het kijken of ik ADD heb. Ik heb echt ziek veel kenmerken.
Mijn vriend heeft ADD. Hij word van xtc altijd heel erg rustig en zwaar in zijn eigen space.
Op een halve of hele pil.

En ik heb eigenlijk altijd eerst een drukke en vrolijke periode en daarna rustig en chill en dan space. Of naja werkt beetje anders met welke pillen je hebt maar wel eerst die drukke vrolijke periode. Nou vraag ik me af heb ik dan wel ADD?
Ze zeggen wel dat xtc al je remmen weg haalt en aangezien ik mijn hele blije, spontane, sociale, soms drukke kant best veel onderdruk op een dag dacht ik dan komt het juist met xtc eruit.
Maar vraag is heb ik dan wel ADD? Wat denken jullie?
Word jij er rustig van of ook eerst druk net als mij?

Ook heb ik HSP dat betekend dat ik hooggevoelig ben.
Ik ga altijd op een half pilletje prima en soms ook al erg hard.
Iemand ervaring met hsp en xtc?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Heb ik ADD met mijn uitwerking op XTC? druk of rustig? H

Het is niet zo dat 'anders reageren op drugs' gelijk staat aan 'hebben van AD(H)D'. Het kan best zijn dat je wel ADD hebt (wat officieel eigenlijk type ADHD-I is). Veel mensen met ADHD zeggen dat ze rustig worden van amfetamines, maar dit hoeft natuurlijk niet voor letterlijk iedereen te gelden.

Maar goed. Er wordt onderzoek bij je gedaan, dat zal het vanzelf uitwijzen. Als dat een beetje degelijk gebeurt (en ze doen wat verklarende testen over je hersenwerking) weet je straks ook een beetje hoe het in je hoofd zit. Dan kan je wel een beetje terug concluderen naar hoe drugs bij jou werken.

Ik mag in februari op mijn stage ook ADHD-onderzoek doen. Ben benieuwd.

HSP en xtc weet ik niks over. Maar aangezien je bij HSP gewoonweg extra gevoelig bent voor een heleboel lijkt het me logisch dat je voor drugservaringen ook extra gevoelig kan zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Heb ik ADD met mijn uitwerking op XTC? druk of rustig? H

Ik word ook vaak erg rustig en in mij zelf gekeerd van xtc. Ken ook best een hoop mensen die dat zo ervaren. Volgens mij is dat bij xtc niet heel gek. En wat je zelf al zegt, het wil ook nog wel eens per keer verschillen. Als je het ook bij coke of pep hebt dan wordt het misschien een ander verhaal. Maargoed dat wordt nu onderzocht.

Dacht zelf ook een tijdje ADD te hebben, aangezien ik best veel kenmerken bij mijzelf herkende en altijd extreem mellow werd van coke. Nu ik al een tijd veel minder wiet rook in mijn dagelijks leven, zie ik die kenmerken nuchter steeds minder worden. Nu ik ook niet meer blow bij coke merk ik ook dat ik daar helemaal niet zo mellow meer van wordt.

Ik heb het nooit laten onderzoeken, omdat ik altijd al het vermoeden had dat het met mijn zware wiet gebruik te maken had. Maar een onderzoek kan nooit kwaad natuurlijk. Heb je ook echt het idee niet normaal te kunnen functioneren in je dagelijks leven?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Heb ik ADD met mijn uitwerking op XTC? druk of rustig? H

Psychedelibee zei:
Ik word ook vaak erg rustig en in mij zelf gekeerd van xtc. Ken ook best een hoop mensen die dat zo ervaren. Volgens mij is dat bij xtc niet heel gek. En wat je zelf al zegt, het wil ook nog wel eens per keer verschillen. Als je het ook bij coke of pep hebt dan wordt het misschien een ander verhaal. Maargoed dat wordt nu onderzocht.

Dacht zelf ook een tijdje ADD te hebben, aangezien ik best veel kenmerken bij mijzelf herkende en altijd extreem mellow werd van coke. Nu ik al een tijd veel minder wiet rook in mijn dagelijks leven, zie ik die kenmerken nuchter steeds minder worden. Nu ik ook niet meer blow bij coke merk ik ook dat ik daar helemaal niet zo mellow meer van wordt.

Ik heb het nooit laten onderzoeken, omdat ik altijd al het vermoeden had dat het met mijn zware wiet gebruik te maken had. Maar een onderzoek kan nooit kwaad natuurlijk. Heb je ook echt het idee niet normaal te kunnen functioneren in je dagelijks leven?
Klik om te vergroten...

Ik ervaar volledig hetzelfde. Ik heb testen laten doen op ADD en deze waren volledig negatief. Ik keerde ook wel meestal tot mezelf tijdens haddrugsgebruik en dat was tussen mijn 2de en 3de jaar. Wanneer ik tot 3/4gr per dag blowde had ik ook meestal de wazige mellow effecten. Zoals het hoort in combinatie met wietgebruik. Als ik dan na een tijdje harddrugs ging gebruiken in een nuchtere periode merkte ik dat de sloomheid van de effecten volledig verdwenen was, het leek alsof alles een tikkeltje beter was vooral MDMA en Coke dan. Pep is voor mij gewoon wakker zijn en praten tot het afgelopen is dus daar merkte ik niet echt een verschil. Blow nu intussen weer wat langer en merk terug hetzelfde effect van toen (in mezelf keren) maar veel minder. Ik denk van tijd tot tijd dat een volledige drugspauze zeker niet mis is...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."