Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp nodig! Problemen na etizolam en ethylphenidate gebruik

Hulp nodig! Problemen na etizolam en ethylphenidate gebruik

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DenzilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen! Om me even kort voor te stellen:
Ik ben een man, 26 jaar en afkomstig uit België.

Graag had ik wat informatie gekregen, of mede ervaringen gehoord over een probleem dat ik gecreeerd heb:
Ik heb van een UK-research chemical verkoper laatst 2 producten gekocht:
- etizolam 2mg / roze pellets
- ethylphenidate / wit crystallijn poeder

Deze heb ik een paar keer ingenomen, meestal samen.
Wat er gebeurd is is het volgende:

De eerste dag nam ik eerst 10mg ethylphenidate, dit oraal. Ongeduldig als ik was nam ik ook 2mg etizolam in. De effecten waren zoals verwacht: ontspanning, goed gevoel, iets zelfzekerder.
Die zelfde dag nog heb ik nog een 3 tal keer 10mg ethylphenidate ingenomen, en nog 2mg etizolam om uiteindelijk te kunnen slapen.
De volgende ochtend merkte ik geen problemen op.

De tweede dag, nam ik 's avonds ook wat ethylpenidatd in. 25mg ongeveer in totaal, verdeeld over 3 dosissen. Tegelijk met m'n eerste inname nam ik ook 2mg etizolam.
Alweer een heel goede avond gehad. Een paar pintjes op gedronken
. Ongeveer een uur na de laatste van ethylphenidate (kleine 5mg) inname voelde ik de effecten weggaan. Ik voelde me eerder leeg, en 'op'. Die avond nog 2 mg etizolam genomen om te kunnen slapen.

De volgende dag geen problemen ondervonden, behalve verwachte vermoeidheid van laat in mijn bed te zitten. Die dag geen ethylphenidate ingenomen, enkel 1mg etizolam voor te slapen.

De dag erna een quasi normale dag gehad.
Maar die nacht werd ik rond 11 uur plots wakker. Een enorm leeg gevoel, alsof alles wat goed voelt mij was gezogen, en plaats maakte voor niets. Mijn hersenpan voelde leeg aan. Paniek en angst kwam de kop opsteken. Hier kon ik niet mee om, en heb 50mg seroquel ingenomen, met als resultaat dat ik verder kon slapen.

De dag erna 'voelde' ik me enorm leeg. Geen idee hoe ik het zou moeten beschrijven, maar leeg klopt ook niet, eerder niets. Een lege hersenpan. Een enorm droog gevoel, afwezig van de buitenwereld. Angst en paniek kwamen hierdoor opsteken. Alles leek kapot in mij. Gelukkig kon ik nog relativeren, waardoor ik niet depressief werd.

Een week later verdween de angst. Dit eigenlijk van de ene dag op de ander. Wat bleef was een verminderd gevoel. Ik voel alles rond mij en in mij minder. De drempel om plezier te ervaren lag plots veel hoger.

Nog een week later ging ik in het weekend naar Londen. Daar heb ik vooral gefeest. Uit voorzorg om toch te kunnen slapen nam ik etizolam mee.
Ik heb 2 nachten 2 mg etizolam genomen. Ik dacht dat alles aan de ethylphenidate lag.
Eenmaal thuis, na het weekend bleef ik etizolam nemen, om de vermoeidheid wat weg te kunnen slapen. Telkens 's avonds, 0,5mg. Wat ik eigenlijk amper merkte. Die woensdag, was ik ferm vermoeid. Ik moest dingen doen, dus die ochtend 100mg modafiendz ingenomen, wat wat een 4 tassen koffie gevoel gaf, zonder euforie, en die middag -domgaanweg- 10mg ethylphenidate heb opgesnoven. Dit resulteerde in paniek, angst, opgejaagdheid en neerslachtigheid voor de rest van de dag. De dagen erna herinner ik niet zo goed, maar waren in het algemeen gemiddelde dagen. Ik was ferm verkouden, moe, en begon me hoe langer hoe leger te voelen. Hevige paniek begon de kop op te steken. Na een week was de paniek weg, maar wat bleef waren alle gevoelens die ik beschreef na mijn 1e experiment met dergelijke chemicaliën x 10. Enorm leeg. Mijn hersenpan voelt aan alsof er niet veel meer in zit. Ik voel niets van plezier meer. Eten, drinken, zelf roken en een orgasme voel ik niet meer. Ik loop heel afwezig rond. Ik heb zo'n doodse leegte in mijn hoofd, alsof ik me aan niets meer kan vasthechten qua gevoel. Dit is nu al 3 weken aan de hand. De intensiteit van mijn gevoel is zodanig geminderd, dat ik er vervreemd van raak. Dat alles beangstigd me, maakt me onrustig. Ik merk dat ik depressief wordt. De drempel om plezier te ervaren ligt nu zodanig hoog, dat ik er niet meer aankan. Wat me weer meer depressief maakt. Ik zit met een heel akelig, irritant droog gevoel in mijn hoofd. Niet natuurlijk.

Hoe geraak ik hier van af? Wat kan ik doen? Ik wil terug kunnen voelen.
Het is nu wel zo dat ik me voor dit experiment 20% kon voelen. I Dit door een verleden van depressie en vnl SSRIs en andere medicatie. Maar het ging allemaal bergop. Ik kon ermee leven.
Nu voel ik voor 5%.

Aan iedereen die dit zo ver heeft gelezen hartelijk bedankt! Alle informatie/ervaring/.. zijn hartelijk welkom!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Hulp nodig! Problemen na etizolam en ethylphenidate gebr

Nouja, je snapt zelf ook wel dat elke dag dat soort dope doen niet bevorderlijk is, weliswaar klinkt dit wat extreem.

Ik raad je in ieder geval aan om (logischerwijs) van de drugs af te blijven, zorg voor een stabiel patroon. Ga elke dag op dezelfde tijd slapen en kom op dezelfde tijd uit je bed (zorg dat je genoeg slaapt). Eet goed en gezond en ga met meerdere malen per week sporten(bij voorkeur duursport zoals hardlopen), je kunt hier in het begin tegen opzien, maar het werkt echt gigantisch goed.

Sterkte!
D
DenzilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Hulp nodig! Problemen na etizolam en ethylphenidate gebr

Bedankt voor je reactie (en dit te willen lezen :) )

uiteraard weet ik dat een tijd aan een stuk een soort van drugs/medicatie nemen niet verstandig is, en me wel aan iets verwacht, maar zoals je zegt, dit is wel heel extreem. Dit is wat ik zou verwachten moest ik een hele gram MDMA nemen.
M'n vraag is ook of er iemand zijn 2mg roze/rode etizolam pellets laten testen heeft. En of er stoffen inzaten die er niet zouden mogen inzitten.
Elke info over eventuele vervuiling bij roze etizolam pellets / ethylphenidate poeder is meer dan welkom!

Ikzelf woon in België en kan die pellets niet laten testen bij bv trimbos.
Ik zou graag de verkoper vermelden, maar dit mag niet.
Maar die bepaalde verkoper, uit UK verkoopt naast research chemicals ook wetenschappelijke, met chemie gerelateerde supply's. Zoals weegschalen, microscopen enzo.

Groeten!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Hulp nodig! Problemen na etizolam en ethylphenidate gebr

Etizolam en ethylfenidaat kun je in Nederland ook niet laten testen. Echter verwacht ik ook niet dat het door vervuiling komt. Zo te horen heb je hiervoor ook al geestelijke klachten gehad en dat is geen goede combinatie met drugs/medicijnen. Het beste kun je met zo'n verleden helemaal niets gebriuken, maar als je het dan doet in ieder geval niet dagelijks/wekelijks.

Het belangrijkste is wat Fool al zegt, een vast slaapritme en sporten plus goed eten.
D
DenzilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Hulp nodig! Problemen na etizolam en ethylphenidate gebr

Je hebt alleszins gelijk met dat ik beter geen drugs meer kan gebruiken.
Dit is weer eens een (ernstige) les..
Uiteindelijk mis ik ook nies, maar ik had gedacht dat dit me zou kunnen helpen met irritante energie & concentratie problemen.
Nu, als het niet helpt hoeft het voor mij ook niet..
Goed slapen en eten zit al goed, nu nog wat sport er bij idd..

Ik heb wel heel af en toe wat rilatine gebruikt telkens wel niet meer dan 20mg en dit misschien 3x op een jaar. Waar ik niet echt negatieve effecten van had achteraf, behalve wat voorbijgaande vermoeidheid en leegheid.

Dit in acht houdende, had ik nooit verwacht dat ik zo heftig erop zou reageren. Daarom m'n bezorgdheid rond de inhoud van m'n bestelde RC's. Maar zoals je zegt, 't zal waarschijnlijk niet vervuild zijn, en ben ik gewoon heel gevoelig. (deze gevoeligheid trouwens ontwikkeld door een paar maanden SSRI's te slikken & rilatine ..)


Ik denk wel dat je etizolam en ethylphenidate kunt laten testen in Nederland.
Hier zelf: http://www.meldpuntnd.nl

Ik heb ze gemaild en jammergenoeg testen ze niet buiten Nederland. In België kan ik nergens terecht denk ik.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Hulp nodig! Problemen na etizolam en ethylphenidate gebr

Wat je omschrijft klinkt behoorlijk heftig, maar dat zal toch vooral te maken hebben met je voorgeschiedenis van depressie etc.

Maargoed zoveel dingen door elkaar gebruiken en dan ook nog zo vaak is ook wel vragen om problemen. Bovendien kan ik door schade en schande uit eigen ervaring zeggen dat zelf medicatie tegen problemen zoals concentratie en slaap, etc. alleen op korte termijn kunnen helpen. En in jouw geval doet dat het niet eens. Beter gebruik je voorlopig helemaal niks. Dus ook niet eens een biertje ofzo. Dan kan je lichaam en geest weer zijn oude balans terugvinden. Blijf je nou concentratie, slaap of andere problemen houden, zoek hier dan medisch advies voor. Wellicht kan medicatie of therapie wel helpen, maar dan wel door een professioneel iemand.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."