"Hallo iedereen! Om me even kort voor te stellen:
Ik ben een man, 26 jaar en afkomstig uit België.
Graag had ik wat informatie gekregen, of mede ervaringen gehoord over een probleem dat ik gecreeerd heb:
Ik heb van een UK-research chemical verkoper laatst 2 producten gekocht:
- etizolam 2mg / roze pellets
- ethylphenidate / wit crystallijn poeder
Deze heb ik een paar keer ingenomen, meestal samen.
Wat er gebeurd is is het volgende:
De eerste dag nam ik eerst 10mg ethylphenidate, dit oraal. Ongeduldig als ik was nam ik ook 2mg etizolam in. De effecten waren zoals verwacht: ontspanning, goed gevoel, iets zelfzekerder.
Die zelfde dag nog heb ik nog een 3 tal keer 10mg ethylphenidate ingenomen, en nog 2mg etizolam om uiteindelijk te kunnen slapen.
De volgende ochtend merkte ik geen problemen op.
De tweede dag, nam ik 's avonds ook wat ethylpenidatd in. 25mg ongeveer in totaal, verdeeld over 3 dosissen. Tegelijk met m'n eerste inname nam ik ook 2mg etizolam.
Alweer een heel goede avond gehad. Een paar pintjes op gedronken
. Ongeveer een uur na de laatste van ethylphenidate (kleine 5mg) inname voelde ik de effecten weggaan. Ik voelde me eerder leeg, en 'op'. Die avond nog 2 mg etizolam genomen om te kunnen slapen.
De volgende dag geen problemen ondervonden, behalve verwachte vermoeidheid van laat in mijn bed te zitten. Die dag geen ethylphenidate ingenomen, enkel 1mg etizolam voor te slapen.
De dag erna een quasi normale dag gehad.
Maar die nacht werd ik rond 11 uur plots wakker. Een enorm leeg gevoel, alsof alles wat goed voelt mij was gezogen, en plaats maakte voor niets. Mijn hersenpan voelde leeg aan. Paniek en angst kwam de kop opsteken. Hier kon ik niet mee om, en heb 50mg seroquel ingenomen, met als resultaat dat ik verder kon slapen.
De dag erna 'voelde' ik me enorm leeg. Geen idee hoe ik het zou moeten beschrijven, maar leeg klopt ook niet, eerder niets. Een lege hersenpan. Een enorm droog gevoel, afwezig van de buitenwereld. Angst en paniek kwamen hierdoor opsteken. Alles leek kapot in mij. Gelukkig kon ik nog relativeren, waardoor ik niet depressief werd.
Een week later verdween de angst. Dit eigenlijk van de ene dag op de ander. Wat bleef was een verminderd gevoel. Ik voel alles rond mij en in mij minder. De drempel om plezier te ervaren lag plots veel hoger.
Nog een week later ging ik in het weekend naar Londen. Daar heb ik vooral gefeest. Uit voorzorg om toch te kunnen slapen nam ik etizolam mee.
Ik heb 2 nachten 2 mg etizolam genomen. Ik dacht dat alles aan de ethylphenidate lag.
Eenmaal thuis, na het weekend bleef ik etizolam nemen, om de vermoeidheid wat weg te kunnen slapen. Telkens 's avonds, 0,5mg. Wat ik eigenlijk amper merkte. Die woensdag, was ik ferm vermoeid. Ik moest dingen doen, dus die ochtend 100mg modafiendz ingenomen, wat wat een 4 tassen koffie gevoel gaf, zonder euforie, en die middag -domgaanweg- 10mg ethylphenidate heb opgesnoven. Dit resulteerde in paniek, angst, opgejaagdheid en neerslachtigheid voor de rest van de dag. De dagen erna herinner ik niet zo goed, maar waren in het algemeen gemiddelde dagen. Ik was ferm verkouden, moe, en begon me hoe langer hoe leger te voelen. Hevige paniek begon de kop op te steken. Na een week was de paniek weg, maar wat bleef waren alle gevoelens die ik beschreef na mijn 1e experiment met dergelijke chemicaliën x 10. Enorm leeg. Mijn hersenpan voelt aan alsof er niet veel meer in zit. Ik voel niets van plezier meer. Eten, drinken, zelf roken en een orgasme voel ik niet meer. Ik loop heel afwezig rond. Ik heb zo'n doodse leegte in mijn hoofd, alsof ik me aan niets meer kan vasthechten qua gevoel. Dit is nu al 3 weken aan de hand. De intensiteit van mijn gevoel is zodanig geminderd, dat ik er vervreemd van raak. Dat alles beangstigd me, maakt me onrustig. Ik merk dat ik depressief wordt. De drempel om plezier te ervaren ligt nu zodanig hoog, dat ik er niet meer aankan. Wat me weer meer depressief maakt. Ik zit met een heel akelig, irritant droog gevoel in mijn hoofd. Niet natuurlijk.
Hoe geraak ik hier van af? Wat kan ik doen? Ik wil terug kunnen voelen.
Het is nu wel zo dat ik me voor dit experiment 20% kon voelen. I Dit door een verleden van depressie en vnl SSRIs en andere medicatie. Maar het ging allemaal bergop. Ik kon ermee leven.
Nu voel ik voor 5%.
Aan iedereen die dit zo ver heeft gelezen hartelijk bedankt! Alle informatie/ervaring/.. zijn hartelijk welkom!"
In: Hulp nodig! Problemen na etizolam en ethylphenidate gebruik
1-1-2024