Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychose?

Psychose?

22 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb het ooit voorgehad een psychose, door een combo van verschillende drugs over een tijdstip van 1 jaar.
Daarbij ging cannabis elke dag over tafel en elk weekend wel iets anders van harddrugs. Ik had een afdalend selfdestructief impulsief gedrag. Deprimerend voor mezelf en voor mijn naasten maar niets hield me tegen om dat leventje verder te zetten, ik had niets te verliezen zei ik toen. Na een tijdje minderde het gebruik wel maar de dagelijkse problemen daarom niet. Ik begon me angstig te voelen tegenover werkgevers en collegas. Mensen die mij wouden helpen, duwde ik ver weg. Ik dacht dat iedereen een complot tegen me vormde. Ik woonde recht over een cafe. Dag na dag hoorde ik de cafegangers elk kwartier praten over mij. Ik was toen op jonge leeftijd wel gekend als de jonge kneus zonder ouders die aan de drugs gaat, (intussen uitgebouwd tot een verstandig bijna volwassen persoon) Dat wetende maakte alles nog veel erger. De wereld had mij verstoten. Zo voelde het aan. Zelfmoordneigingen, woede aanvallen, alles wat me lief had en ik lief had voordien heb ik van me afgegooid en als het ware verbannen uit mijn leven toen. Ik ben vertrokken van de plaats waar ik 20jaar woonde. Nergens voelde ik me nog veilig. Heb me toen laten opnemen op psychiatrie na een pillen overdosis. Daar kwam het woord "psychose" snel op. Ik heb toch een tijdlang herstel nodig gehad. Ik ga trouwens nog altijd niet graag terug naar mijn stad van herkomst hoe graag de mensen er mij ook hebben...
m
manusLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
Je kunt iemand zeker depressief krijgen, absoluut, maar psychotisch? Nee dan moet je iemand op zijn minst voor lange periode hevig martelen o.i.d. Met alleen woorden krijg je iemand niet psychotisch tenzij de problemen al aan de oppervlakte drijven...

Ik vraag me gewoon af of je weet wat een psychose precies is... Ik heb het helaas van heel dichtbij meegemaakt en ik heb het idee dat jij het een beetje onderschat
Klik om te vergroten...


Pesten kan kinderen psychotisch maken
BAARN - Mensen die als kind gepest zijn, hebben twee keer meer kans op een psychose dan kinderen die nooit zijn gepest. Dat blijkt uit Brits onderzoek.


Volgens de wetenschappers van de University of Warwick in Coventry kan pesten, vooral als het langdurig gebeurt, serieuze consequenties hebben op latere leeftijd.

Eerdere studies toonden al aan dat traumatische gebeurtenissen in de jeugd gelinkt zijn aan de ontwikkeling van psychoses als volwassene. En mensen die psychotische symptomen in de jeugd hebben, zijn geneigd tot het ontwikkelen van schizofrenie als ze volwassen zijn.

De onderzoekers wilden uitzoeken of dit bij pesten ook zo is. Voor het onderzoek bestudeerden ze 6437 12-jarigen, die vanaf hun zevende jarenlang lichamelijk en geestelijk gepest werden.

Uit de resultaten van het onderzoek bleek dat pestslachtoffers twee keer zoveel kans hebben op hallucinaties en andere psychotische symptomen. Hoe langer en erger de slachtoffers gepest werden, hoe groter de kans bleek op een psychiatrische ziekte.

Het onderzoek is gepubliceerd in de Archives of General Psychiatry.
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is maar net wat ik bedoel...
Als ik WIL kan ik zeker iemand psychotisch krijgen, al hangt het er natuurlijk wel een beetje vanaf dat er voldoende mensen moeten zijn die zich met mij samenzweren.

Een van mijn lotgenoten is het er, net als mij, ook niet mee eens dat hij schizofreen is verklaard en HIJ beweert zelfs dat zich bij overspannenheid en schizofrenia ongeveer dezelfde soort symptomen voordoen.
Het is goed mogelijk om iemand bewust tot overspannenheid te drijven en hem vervolgens nog wat anti-psychotische medicijnen zijn maag in te toveren, zodat zijn geloofwaardigheid flink in opspraak wordt gebracht wanneer hij aan de wereld probeert bekend te maken wat hem is aangedaan, want mensen zijn nogal bang voor hetgeen zij niet kennen. Tenminste dat is iets wat ik zelf ook vooral wel merk wanneer ik iemand zeg dat ik neuroleptica neem of, dat ze zeggen dat ik schizo ben. Meestal is het vanaf dan einde zoek met dat contact.
En dat terwijl ik niet eens geloof dat ik het ben, laat staan die medicijnen nodig heb.
Op deze manier drijven ze de spits met hun psychologische spelletjes.

De Engelsen hebben het toepasselijke werkwoord TO PERSECUTE.
Dit heeft 3 betekenissen.
Onderdrukken, vervolgen; lastig vallen.
De meest gebruikte methode die ze hebben om de overspannenheid van een ander in stand te houden. Als ze dit bij je doen ga je vanzelf allerlei gebreken lijden (en LET OP! dit LIJKT op schizofrenia maar hoeft het niet per sé te zijn). Je krijgt namelijk een grote mond, je gaat je verspreken, je maakt fouten, je vergeet allerlei belangrijke zaken, schreeuwen, in jezelf praten en als ze er maar lang genoeg mee doorgaan, ga je uiteindelijk van gekkigheid nog rondjes om de tafel rennen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."