Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbenzo 2 dagen na xtc gebruik

benzo 2 dagen na xtc gebruik

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vond niet direct een antwoord op mijn vraag via de zoekfunctie.
Zoals het topic het zegt, is het aan te raden een benzo (diazepam 2.5 mg) te gebruiken als ik de zaterdagnacht xtc genomen heb?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is niet extra af te raden omdat je XTC gehad hebt. Helemaal risicoloos zijn benzo's natuurlijk nooit. :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien wel ietjes, maar dat zal met 2.5mg wel reuze meevallen. :P Ik heb zo'n idee dat een benzo-effect de dinsdagdip juist dragelijker maakt, als je niet teveel verplichtingen hebt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja daar heb ik me al wat over kunnen in lezen. Zou het een probleem vormen de wat wazige vermoeidheid de dag erna door diazepam en bv; een xtc dinsdagdipje?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat dacht ik ook. Wat verlichting op een dip kan nooit geen kwaad.
Na mijn volgend feestje toch maar es proberen.
Wel leuk spul die diazepam. Laat het na vanavond even opzij liggen.
Thx voor de info.
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diazepam kan wat rust geven en gespannen spieren en spiertrekkingen verminderen.
Na gebruik van XTC kan dat zinvol zijn.

Echter, xtc put serotonine uit, ook bij relatief lage doseringen.
Daar doen benzos niks tegen.

Goed, gezond eten en slapen etc. bevorderd het herstel, als diazepam (kortdurend en laag gedoseerd) je goed kan helpen, dan heb je in ieder geval een goede motivatie om het te nemen.

Je compleet laten herstellen doet diazepam niet.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
2,5 mg tabletten bestaan niet. Diazepam moet je opbouwen, en is makkelijkweer af te bouwen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
MeejheM zei:
2,5 mg tabletten bestaan niet. Diazepam moet je opbouwen, en is makkelijkweer af te bouwen.
Klik om te vergroten...

Moet je me niet vertellen, ik heb eerder al op het forum geplaatst dat ik een kwartje van 10mg neem = 2,5mg :wink:
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diazepam is er in een hoop verschillende dosissen, anders dan in handelsverpakkingen.
Arts kan de apotheek opdracht geven om capsules met 2,5 mg te (laten) maken bijvoorbeeld.
Dit noemt men magistrale bereidingen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik zie niet echt een reden om het niet te doen. de dosering is niet te hoog, en volgens mij is er van interactie ook weinig sprake. zeker met zoveel tijd ertussen.

maar ook ik ben geen arts. ik heb alleen jaren ervaring met het ge- en misbruiken van drugs en medicijnen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hij had het niet over tabletten :P

MeejheM zei:
2,5 mg tabletten bestaan niet. Diazepam moet je opbouwen, en is makkelijkweer af te bouwen.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."