Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVinger verbrand door lachgas, tips?

Vinger verbrand door lachgas, tips?

11 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom hield je hem niet gewoon onder de kraan? :P
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Brandwonden (constant) ingesmeerd houden met vaseline heeft aanzienlijk geholpen voor mij in het verleden, aanrader.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Suck it up and take it like a man.
S
SennidLid
01-01-2024, 00:00
#4
waus079 zei:
Ik afgelopen weekend met mn dronken kop balonnetjes maken voor mezelf en 6 vrienden, dat duurt lang met maar 1 cracker, vooral als de balon steeds aan de cracker vastvriest voor zo'n 30 seconde.. Wachten duurde me te lang dus wilde ik de balon opwarmen! Ik tot de conclusie gekomen dat ik mijn handen vol had en mijn tong het warmste beschikbare onderdeel was, ik ertegenaan, en HOPPA tong vastgevroren,nik eraf trekken, 15 minuten lang zwaar veel bloed verloren..

Don't try this at home! :confused:
Klik om te vergroten...

iets met natural selection :tearsofjoy:
S
SennidLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi mensen,

Gisteren ben ik er even aan herinnerd waarom ik altijd ballonnetjes maak met een slagroomspuit, in plaats van met een cracker.

De ballon ontglipte, en bijna de hele lading van het patroon kwam over mijn wijsvinger heen. Die werd wit, en zat er toen ongeveer twee minuten aan vastgeplakt.

Gespoeld met lauw water, niet direct op de 'plek van impact', en toen ging het wel weer - ook omdat ik genoeg bier in m'n mik had om er niet zo veel van te voelen.

Nu zit er een brandwond op ongeveer de helft van mijn wijsvinger, en het doet pijn als een malle.

'Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten', 'eigen schuld, dikke bult' en dergelijke zijn hier wel van toepassing, maar hebben jullie nog tips voor nu?

Alvast bedankt!
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#6
In principe is het gewoon een brandwond dus heel veel kun je er niet aan doen. Je huid is even bevroren en dat vindt ons lichaam nu eenmaal niet zo fijn ^^

http://www.huidinfo.nl/bevriezing.html

heb je hier iets aan?
S
SennidLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens die pagina heb ik dan een tweedegraads brandwond, en zal dus wel herstellen. Thanks!
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je een oppervlakkige brandwond hebt zonder brandblaren dan kun je dat afdekken met een geïmpregneerd (zalf)gaasje. Als je tweede- en derdegraads brandwonden hebt moet je dat door een arts laten behandelen, ditzelfde telt ook voor kapotte brandwonden. Het lekprikken van brandblaren en/of brandwondenzalf op de brandwond smeren moet je ten alle tijden achterwege laten, want met het uitvoeren van deze handeling(en) worden bacteriën op de huid toegebracht die - doordat het verdedigingsmechanisme van de huid niet meer werkt - een nare infectie kunnen veroorzaken. Zolang het geïmpregneerd (zalf)gaasje goed zit en schoon blijft hoef je hem niet dagelijks te verwisselen, je kan dat ook na twee of drie dagen doen.
S
SennidLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat een wijsheid, hahah.

Alleen iets dat ik niet snap: Je mag dus geen brandwondenzalf op brandwonden smeren? Of lees ik het nou verkeerd?

Als het over een paar dagen niet begint weg te trekken zal ik even langs de dokter gaan trouwens, bedankt voor je advies.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sennid zei:
Wat een wijsheid, hahah.
Klik om te vergroten...
Bedank voor het compliment.

Sennid zei:
Alleen iets dat ik niet snap: Je mag dus geen brandwondenzalf op brandwonden smeren? Of lees ik het nou verkeerd?
Klik om te vergroten...
Fysiek contact met een brandwond moet je, in verband met infectiegevaar, zoveel mogelijk zien te vermijden. Als je brandwondenzalf wilt gebruiken dan moet je er zeker van zijn dat zowel je handen als de flacon of tube steriel zijn. In een huis, tuin en keuken-setting ben je daar nooit helemaal zeker van. Er zijn genoeg bacteriën die, ondanks dat je goed je handen hebt gewassen, niet doodgaan van zeep. Als je brandwondenzalf op je brandwond wilt doen dan kun je het beste een druppel op het geïmpregneerd (zalf)gaasje doen zonder het uit te smeren. Echter, als het een oppervlakkige brandwond is zonder brandblaren dan kun je het beste het genezingsproces aan je lichaam overlaten voor een betere en snellere genezing.
w
waus079Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik afgelopen weekend met mn dronken kop balonnetjes maken voor mezelf en 6 vrienden, dat duurt lang met maar 1 cracker, vooral als de balon steeds aan de cracker vastvriest voor zo'n 30 seconde.. Wachten duurde me te lang dus wilde ik de balon opwarmen! Ik tot de conclusie gekomen dat ik mijn handen vol had en mijn tong het warmste beschikbare onderdeel was, ik ertegenaan, en HOPPA tong vastgevroren,nik eraf trekken, 15 minuten lang zwaar veel bloed verloren..

Don't try this at home! :confused:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zelfs met je dronken hoofd snap je toch dat die superdom is? Hoop voor je dat je smaak hier niet door wordt aangetast.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."