Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLichtelijk bang voor drugs.

Lichtelijk bang voor drugs.

8 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik heb ondertussen 3x xtc gehad en 3x pep. Van pep 1x flinke kramp gehad en 1x op t randje van.. Laatste keer pep was een maandje geleden en heb besloten het niet weer te doen. Nu is mijn laatste keer xtc zo'n 3.5 maand geleden. Maar ik ben ineens een beetje bang geworden om het weer te doen. Terwijl het iedere keer goed is gegaan. Vorige week heb ik voor het eerst ketamine gedaan. Wat een erg leuke ervaring was. Toch ben ik altijd een beetje bang om slecht te gaan. Dit is iets wat ik mezelf gewoon niet uit de kop kan praten.. Ik ben eenmalig heel erg bad gegaan op wiet. Waarnaar ik mij 8-10 dagen angstig heb gevoeld. Sinds dien ben ik eigenlijk steeds 'bang' dat ik het weer krijg. Met de keta kreeg ik er een mini moment mee, maar dit was ik al snel weer vergeten. Hebben jullie misschien tips om over deze 'angst' heen te komen? Ik rook ondertussen wel weer wiet, alleen in t weekend. Heb wel in de planning om dit maandelijks te maken.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gezond respect voor iets al drugs is zeker wel op zijn plaats. bang zijn zijn is echter niet nodig, als je weet wat je moet gebruiken.

dan bedoel ik de dosis, de plaats en gelegenheid. dat in combinatie met je eigen ervaring is genoeg om zonder angst drugs te gebruiken, proberen en verkennen. al deze informatie is hier op het forum te vinden.

als je er tegenopziet gebruik je gewoon niet, daar zitten geen risico's aan vast, het kost je niks en leven zonder drugs is helemaal zo slecht niet.

kortom, zorg dat je weet wat je doet, dan hoef je nergens bang voor te zijn.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb wel meerdere dingen uitgeprobeerd zoals xtc, pep truffels, cocaïne en ketamine. Maar ik ben op de een of andere manier ineens bang geworden om weer xtc te doen. Ik denk omdat ik nu voor de 2e keer weer bijna kramp heb gekregen dat ik in m'n achterhoofd houd dat xtc dit ook kan veroorzaken. Ik ben bang voor de kramp omdat m'n moeder wist dat het niet door onderkoeling kwam maar door drugs. Hier heb ik me 1x onderweg kunnen lullen maar dit lukt me geen 2e keer. Ondertussen ben ik mn kuiten wel aan het trainen, strek oefeningen en oefeningen voor meer spieren. Ik heb xtc trouwens ook alleen thuis gedaan behalve bij een festival samen met pep waar het mis ging.. Ik heb in de planning om in april voor het eerst alleen xtc te doen maar ik ben er eigenlijk wel erg zenuwachtig voor...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey spongecola,

Het klinkt voor mij heel simpel. Als je er nu even een naar onderbuik gevoel over hebt moet je het niet doen. Ook omdat het je high niet ten goede zal komen. Dat betekend niet dat je het nooit meer kan doen maar doe het pas als je er echt weer zin in hebt en je er naar toe leeft.

Ook moet je het dus stiekem doen dat is ook niet zo chill voor de zenuwen.

Maar je moet niet he :wink: je kan ook gewoon lekker geen drugs doen. Ik denk ook wel is van "nu even niet niet voor in de stemming" niks verloren hoor.

spongecola zei:
Ik heb wel meerdere dingen uitgeprobeerd zoals xtc, pep truffels, cocaïne en ketamine. Maar ik ben op de een of andere manier ineens bang geworden om weer xtc te doen. Ik denk omdat ik nu voor de 2e keer weer bijna kramp heb gekregen dat ik in m'n achterhoofd houd dat xtc dit ook kan veroorzaken. Ik ben bang voor de kramp omdat m'n moeder wist dat het niet door onderkoeling kwam maar door drugs. Hier heb ik me 1x onderweg kunnen lullen maar dit lukt me geen 2e keer. Ondertussen ben ik mn kuiten wel aan het trainen, strek oefeningen en oefeningen voor meer spieren. Ik heb xtc trouwens ook alleen thuis gedaan behalve bij een festival samen met pep waar het mis ging.. Ik heb in de planning om in april voor het eerst alleen xtc te doen maar ik ben er eigenlijk wel erg zenuwachtig voor...
Klik om te vergroten...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Veel voorkomende bijwerking van wiet is wel dat men er angstiger van kan worden, heb het wel eens zien gebeuren bij twee vrienden die (te) veel wiet gebruikte vrij achterdochtig/paranoia werden naar vrijwel alles in het leven.
Ik heb de indruk dat mensen die een beetje angstig/snel bezorgd zijn sneller dan gemiddeld naar de wiet grijpen wat op de lange termijn averechts werkt op de angstigheid/bezorgdheid.
Ik ken je situatie echter niet, wellicht is dit totaal niet van toepassing op jou.

Hoe dan ook, het is al gezegd, je kunt drugs beter links laten liggen totdat je beter in je vel zit.
Gewoon lekker rustig aan doen, is nog nooit iemand aan dood gegaan.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja kijk het rare is dus, ik was oudjaarsnacht heel erg dronken. Had verwacht dat ik met een inmense kater wakker zou worden. Mn moeder vond het leuk me wakker te maken met harde muziek. Ik ging uit bed en voelde me verbaast over hoe goed ik me voelde. Ik heb me in tijden niet zo goed gevoeld. Het rare/ mooie is dat ik dit gevoel nog steeds heb. Normaal slaap ik tegen 10u maar ben ik de volgende dag nog moe, nu slaap ik tegen 11-12 uur maar ik ben gewoon niet meer moe? Ik voel me energieker en vrolijker dan ooit te voren, voor de tijd was ik een persoon die constant moe, chagrijnig en totaal niet gemotiveerd was. Ik was werkloos sinds december 2014 en nooit gemotiveerd om een baan te zoeken, ondertussen ben ik sinds gister aangenomen en ben gemotiveerder voor de baan en school dan ooit.
Ik ben trouwens 18 niet denken dat ik een uitkerings trekker ben ofzo :grin:. Maar toch ben ik bang dat als ik nu een pilletje zou doen dat t fout zou gaan en dat ik me weer voel als voorheen.. Ik wil t graag maar toch ;/
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Spongecola Ik las in je comment dat je eerst veel last had om wakker te worden en vaak moe bent als je tegen de 10 uur slaapt.

Heb dit even gekopieerd van http://educatie.ntr.nl/beterslapen/index.jsp?nr=574728
Slaapcyclus
Sterk vereenvoudigd kan je zeggen dat de nacht opgedeeld kan worden in 5 slaapcycli van elk 90 tot 120 minuten. Deze cycli hebben allemaal dezelfde opbouw en volgen elkaar gedurende de nacht op.

Eén cyclus bestaat uit 5 fasen. Deze fasen worden onderscheiden door de mate van hersenactiviteit en oogbeweging (Eye Movement).
Bij fase 1 t/m 4 is de oogbeweging langzaam. Deze fasen heten dan ook Non Rapid Eye Movement (NREM). Alleen in de laatste fase is er snelle oogbeweging, Rapid Eye Movement, vandaar de naam remslaap.

De fasen 1 en 2 worden wel de lichte slaap genoemd.

Fase 1 (NREM1)
Dit is de overgangsfase tussen waken en slapen. De oogbeweging wordt langzaam. Je hebt moeite je ogen open te houden en valt uiteindelijk in slaap. De hersenactiviteit neemt langzaam af. Deze periode duurt 1 tot 3 minuten. Dat is voor een nacht met 5 slaapcycli 2 tot 5% van de totale slaap.

Fase 2 (NREM2)
Dit is het begin van de echte slaap. Maar de slaap is nog licht. Je wordt niet meer van elk geluid wakker, maar als je wordt gewekt in deze fase heb je nog niet het gevoel diep geslapen te hebben.
Deze periode duurt ongeveer 42 tot 54 minuten. Dat is voor een nacht met 5 slaapcycli 45 tot 55% van de totale slaap.

De fasen 3 en 4 worden wel de diepe slaap genoemd.

Fase 3 (NREM3)
Dit is de overgangsfase naar de diepe slaap. Je ademhaling wordt helemaal regelmatig, je hartritme daalt, je spieren raken totaal ontspannen. Deze fase duurt 3 tot 8 minuten. Dat is voor een nacht met 5 slaapcycli 3 tot 8% van de totale slaap.

Fase 4 (NREM4)
Dit is de fase van de echte diepe slaap. Ademhaling en hartritme zijn op zijn laagst. Als je uit deze slaap gewekt wordt ben je gedesoriënteerd en heb je tijd nodig om je te realiseren waar je bent. Deze fase zorgt voor fysiek herstel. Deze fase duurt ongeveer 15 tot 18 minuten en maakt bij een nacht met 5 slaapcycli 15 tot 20% van de totale slaap uit.

Fase 5 wordt wel de droomslaap genoemd.

Fase 5 (REM slaap)
In deze fase zijn er snelle oogbewegingen en is er sprake van grote hersenactiviteit. De hersenen zijn actief met dromen, het verwerken van informatie en allerlei geheugenfuncties. Lichamelijk gebeurt er ook van alles; de spieren van armen en benen zijn totaal ontspannen en nagenoeg verlamd, de ademhaling en hartslag zijn onregelmatig en de bloeddruk stijgt. Tijdens de droomslaap vindt dus grote activiteit van lichaam en geest plaats. Deze fase kost dan ook energie.
De remslaap duurt ongeveer 18 tot 24 minuten. In een nacht met 5 slaapcycli beslaat de remslaap ongeveer 20 tot 25 % van de totale slaap.

Na elke remslaapfase ontwaak je doorgaans kort (vaak onbewust) en begint de hele slaapcyclus van lichte slaap naar diepe slaap naar droomslaap weer van vooraf aan.
Klik om te vergroten...

De lengte van een cyclus varieert van 90 minuten tot 120 minuten.

Je kunt dus het beste een veelvoud van deze cyclussen slapen, want als je midden in fase 4 wakker wordt begin je de dag vermoeid en verward. Het kan zijn dat als jij 10 uur slaapt dat je lichaam genoeg slaap heeft gehad en jij net in fase 4 ontwaakt en dus de dag moe begint. Probeer anders eens een uur eerder op te staan, misschien helpt dat met moe wakker worden.
Btw ben maar wat aan het brainstormen maar als de cyclussen kloppen zou het best kunnen werken :grin:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik herken dat ook wel, lang slapen en dan brak wakker worden, lang slapen zonder wekker en dan fitter wakker worden. hetzelfde bij kort slapen. ik krijg meestal een ochtendhumeur van de wekker, maar soms word ik juist erg fris wakker terwijl ik echt maar 3 of 4 uur slaap gehad heb.

later die dagen dat ik weinig slaap kak ik toch meestal langzaam in. helaas staat mijn werk een normaal ritme in de weg, en als je die cyclii niet kan plannen of inzichtelijk krijgen kun je er helaas weinig mee. het idee komt me wel erg bekend voor.

maar on topic:

Waarom wil je zo graag drugs gebruiken terwijl je er eigenlijk een beetje schrik voor hebt? geen drugs gebruiken is altijd goedkoper, veiliger en makkelijker.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klopt wat je zegt. Het punt is, ik heb er een hekel aan om aan iets angst te hebben. Of het nou aan een dier is of aan een situatie, ik loop eigenlijk nooit iets uit de weg. Ik confronteer het om door de angst heen te komen. Mijn gebruik is opzich veilig, laaste keer is 3.5 maand geleden. Ik drink goed, neem vitamines / magnesium van te voren en ik zorg ervoor dat mijn zoutgehalte op peil is. Ik neem niet meer als 1 pil ( ik zit wel wat over de aanbevolen hoeveelheid) Ik denk dat ik de gok er op ga wagen volgend weekend. Ik zorg ervoor dat m'n moeder het weekend bij d'r vriend slaapt zodat ik comfortabel thuis kan zitten. Er komt waarschijnlijk ook een meisje, dus heb ik nog mooi wat te knuffelen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."